Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

La nå for gudsskyld mannen gjøre ting i sitt eget tempo, har man flere jern i ilden er det vanskelig å få alle til å gå like fort fremover...

Hvis dere blir irritert på en kar fordi han ikke jobber nok med prosjektet dere leser om så har dere noen seriøse issues, Det er hans prosjekt og han gjør med det som han vil...

1992 Mazda Mx-5 NA 1995 Honda Civic Ej2*Solgt* 1981 Honda Accord sedan El1*solgt*

1971 Datsun 1200 B110 *Solgt*

-Team Wreckless-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden må holdes kjemisk fri for krangling og drittslenging. Allerede i innlegg nr 25 eller deromkring sa jeg at prosjektet hadde en tidshorisont på flere år, så det må dere bare innfinne dere med.

 

Som dere muligens husker var jeg for mange år siden ekspedisjonsleder for Afrika-ekspedisjonen Flåklypa - Cape Town non stop. Denne fikk en heller brysk avslutning med vendereis allerede ved Uddevalla grunnet hjemmelengsel, språkvanskeligheter og lite tilfredsstillende kjennskap til venstrekjøring.

 

Det er klart at jeg og mine groupies ikke tåler ytterligere et slikt nederlag, så dette prosjektet må selvsagt fullføres.

 

For å sitere min gode venn Hallstein Bronskimlet samt Julius Cæsar, år 49 før Kristus, ved Rubikon:

 

"Terningene er kastet! Måtte fordragelighetens ånd sveve over denne buss."

 

Når det er sagt kan jeg berette at det på et ikke nærmere angitt sted i nærområdet står 100 liter smøreolje og venter på å bli påfyllet motoren. Sett i sammenheng med oljefilteret jeg fikk tak i for ikke så lenge siden så borger dette for et festlig oppstartskalas med fanfarer, symbaler og høyglanspolerte messingknapper.

 

Hold ut tvilere, og husk; terningene er kastet...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ta å sjekke noen gravemaskiner og hjullastere i nærområdet, så kan jeg poste merke og modell her etterpå. Det er bare automat som duger?

 

Se det, min gode mann, slike innlegg i sakens anledning setter vi pris på :D Det er kun automat eller hydrostatisk drift som duger.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fant en gravemaskin av engelsk fabrikat (fant ikke ut hvilket merke den er). På svinghjuls-siden av motoren står det et "clutch hus" med ei hydraulikkpumpe på, jeg anntar at dette er en slik hydrostat sak, den har ikke bakaksel (hvis du trenger det da).

Ellers så sto det en svær gammel caterpillar der og, men denne klarte jeg ikke å identifisere girkassen på. Men jeg kan si som så at den hadde ikke noen spaker med mer enn 3 stillinger, så mulig at dette er en automat.

Desverre så var det umulig å finne modellbetegnelsen på disse kjøretøyene.

 

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har fått kalibrert øyemålet, men jeg vil gjette på at den gravemaskinen veier en plass mellom 10 og 20 tonn.

Disse doningene står på den lokale metall-fyllinga så hvis du er interisert så får du sikkert kjøpt den hydrostat-saken for veldig lite (kilospris x vekt), jeg skal dit å levere en volvo herregårdsvogn i morgen, så jeg kan høre med de som driver fyllinga.

 

Jeg kan ta en større ekspidisjon til helga vis det skulle være av interesse.

 

mvh

Mathias Mellum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden jeg har fått kalibrert øyemålet, men jeg vil gjette på at den gravemaskinen veier en plass mellom 10 og 20 tonn.

Disse doningene står på den lokale metall-fyllinga så hvis du er interisert så får du sikkert kjøpt den hydrostat-saken for veldig lite (kilospris x vekt), jeg skal dit å levere en volvo herregårdsvogn i morgen, så jeg kan høre med de som driver fyllinga.

 

Jeg kan ta en større ekspidisjon til helga vis det skulle være av interesse.

 

mvh

Mathias Mellum

 

Med fare for at ditt brunøye er det skarpeste av dem så tror jeg nok ikke du er så langt unna. Ta gjerne en nærmere sjekk både i morgen og til helga. Jeg er ikke fremmed for hydrostatisk drift. Jeg vil da også la kjølevifta drives hydrostatisk. Noe må jeg jo bruke opp de 830 hestene på.

 

En medvirkende årsak til at denne tråden fremstår som ekstra kjedelig for tiden skyldes at hjemmesiden min er nede. Serveren har havarert. Har purret fyren som er ansvarlig for dette. Han er forøvrig synonym med min fetter :)

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for at ditt brunøye er det skarpeste av dem så tror jeg nok ikke du er så langt unna. Ta gjerne en nærmere sjekk både i morgen og til helga. Jeg er ikke fremmed for hydrostatisk drift. Jeg vil da også la kjølevifta drives hydrostatisk. Noe må jeg jo bruke opp de 830 hestene på.

 

En medvirkende årsak til at denne tråden fremstår som ekstra kjedelig for tiden skyldes at hjemmesiden min er nede. Serveren har havarert. Har purret fyren som er ansvarlig for dette. Han er forøvrig synonym med min fetter :)

 

Kan høre med dem i morgen, skal og prøve å få tatt noen bilder også, så hvis du finner det brukbart så kan jeg omså demontere og få det sent sørover.

Det er et par skrotnisser i området som og har gravemaskiner og lignede stående så jeg kan høre med dem og.

Var det en hydrostat-motor(?) jeg beskrev?

 

Et kjent fakum er jo at ting tar tid, spesielt når man må ha "kjyvflaks" for å finne deler. Men det blir vel ferdig til slutt :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan høre med dem i morgen, skal og prøve å få tatt noen bilder også, så hvis du finner det brukbart så kan jeg omså demontere og få det sent sørover.

Det er et par skrotnisser i området som og har gravemaskiner og lignede stående så jeg kan høre med dem og.

Var det en hydrostat-motor(?) jeg beskrev?

 

Et kjent fakum er jo at ting tar tid, spesielt når man må ha "kjyvflaks" for å finne deler. Men det blir vel ferdig til slutt :thumb

 

I andre enden av pumpa og de påkoblede slangene sitter det forhåpentligvis en hydrostatmotor som er koblet til gravemaskinens mellomaksler. Både pumpe og motor må være tilstede og i orden, inkl reguleringsmekanismer, oljetank og oljekjøler.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre enden av pumpa og de påkoblede slangene sitter det forhåpentligvis en hydrostatmotor som er koblet til gravemaskinens mellomaksler. Både pumpe og motor må være tilstede og i orden, inkl reguleringsmekanismer, oljetank og oljekjøler.

 

Ok da vet jeg hva jeg skal se etter. Forhåpentligvis så husker de på fyllinga hvem som leverte den (liten plass, alle kjenner alle), hvis de gjør det så kan jeg høre med personen som eide den om dette drivverket fungerte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:thanks You made my day!

Går det ann å bli en større rævsleiker enn du ? har aldri hørt værre..

 

Trudde også det hær va en prosjekt tråd! Den tydeligvis hellig Reodor F som er alt for god til å få noe kritikk klare jo ikke engang å legge ut et lite bilde av denne bilen, kanskje noe forskjellige bilde så det er noe å se på, da kan man vurdere det her som en prosjekt tråd!

Men som det står til så er dette en fantasi tråd som tilhører under "Annet bilrelatert"

 

Veeel, om du hadde fulgt med i timen hadde du vist at:

 

Han har donor bil

Han har motor!

Han mangler girkasse!

Han SKAL bygge når VOLVOEN er Ferdig!

 

så pell deg tilbake til troms og hold -.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta et system på en ny man framme, den har jo sånn hydrostatisk drift.

 

Fiffig d6, fiffig det! For jeg regner med at det er MAN lastebil du tenker på? Gamle John Deere (?) traktorer hadde også hydrostatisk drift på framakselen, uten at det skrives inn i historiebøkene som det beste som har skjedd et beinhardt traktormiljø.

 

Jeg tror likevel at gravemaskintilnærmingen er veien å gå på det nåværende tidspunkt. De vokser på trær og kan høstes for en fordelaktig penge av oss sykkelreparatører...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår