Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

Jeg er nok ikke spesielt stridsvognfreak, så det er nok motoren som fenger mest. Jeg bor et kvarters kjøring unna deg på en god dag. En god dag kjennetegnes av at den svingete veien mellom de urbane strøk av Romerike og Flateby er fri for saktegående kjøretøyer, møtende trafikk, politikontroll på den lange sletta og damer med barnevogn...

 

Leomotor er ikke hemmelig, men jeg ble litt imponert over at folk fra motorens opprinnelsesland spør stakkars lille meg fra Norge om hjelp for å få håndbøker.

 

Starteren på Leomotoren er en solid rugg på en halv meter, så noen 454 trenger jeg nok ikke. Her er et bilde av starteren:

Leopardmotor_hjemme_03.jpg

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Dette er det sykeste, og stiligste prosjektet jeg noen gang har hørt om. Drit i Nissan, BMW ++ motorer med 1500 hk, Reador F er jo gutten som har skjønt litt av hvert!

 

Du er fra nå av min personlige helt, måtte dette prosjektet bli ferdi tidligst mulig!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å dæven. Burde vel være stor nok til å gjøre enhver amcar type misunnelig :P

 

Sykt prosjekt. Stå på. :)

The Imitation of any or all maneuvers made by 4WS Honda Prelude is hazardous to your car's health.Driving a Prelude may cause loss of interest in other cars, sleepless nights, cold sweats, and other symptoms of addiction. If symptoms persist, DRIVE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rælingen? Nei, man har da bystatus... Er litt usikker på kompen uten å ta et dypdykk i mine tyske håndbøker, men den ligger garantert et eller annet sted mellom 15 og 22 til 1. Skal sjekke en gang jeg ikke vekker hele huset for å rote i skapet.

 

Jeg er i "hemmelige" samtaler med en norsk importør av store automatgirkasser, og det ble mumlet noe om sponsing av girkasse. Og det kunne jeg sagtens trenge etter å ha blakket meg helt på Volvo 850-prosjektet mitt... Hehe.

 

Et kjapt budsjett på dette prosjektet kan se slik ut:

Motor: kr 20 000

Girkasse: kr 30 000

Bil: kr 20 000

Kjøling: kr 10 000

Elektrisk: kr 5 000

Adapter mellom motor og girkasse: kr 10 000

Diverse karosseriarbeider: kr 10 000

Forsterke understell: kr 10 000

Lakkering: kr 10 000

Klargjøring for oppstart av motor: kr 5 000

Sum: kr 130 000

 

Hmmm, tror jeg må sette på meg blådressen og ta meg en tur på sponsorjakt jeg gitt. Lurer på om en slik tatovering på overarmen ville trekke opp eller ned i slike sammenhenger:

Leomotor.jpg

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, veldig spennede prosjekt du holder på med :thanks . Kommer nok til å følge med her ja :) Hva slags bakaksel skal du bruke?

 

Jeg la også merke til VW Transporter prosjektet ditt på hjemmesiden din, fattern kjøpte for en stund siden en MAN med V10 som har vært brøytebil på en flyplass, jeg tror det er samme motor som du skal bruke. Må undersøke litt mer, har ikke fått sett så mye på den. Er det en skjelden motor? Skikkelig gromlyd m'm

 

Har du prosjekttråd om Transporteren?

Mvh

- BMW 320i E30

- BMW 320/325i E30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deadly: Hvis jeg ikke husker helt feil ble transporteren byttet ut til fordel for en dodge van - som igjen ble byttet ut med en chevy van...

 

 

Reodor: Burde ikke navnet på prosjekttråden endres?

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Dødbringende Rev :well

 

Jeg skal prøve å benytte original bakaksel i første omgang, så får vi se hvordan det går...

 

VW Transporterprosjektet ble skrinlagt samme dag jeg fikk tilslaget på leopardmotoren. Transporterprosjektet var jo nærmest en sutteklut i tilfelle vi ikke fikk tak i leopardmotoren. En slags lillebror... Transporteren gikk til høggern på mandag etter at jeg hadde skrudd ut den originalmonterte dieselmotoren på 54 hk eller noe sånt. Den ligger omtrent flatt i motorrommet og inneholder derfor mye "gromme" deler jeg muligens kan benytte på Hillman Imp-prosjektet mitt.

 

Jeg vil vel ikke si at MAN-motoren er direkte sjelden, men de vokser ikke på trær heller. Kulest er de eldre motorene uten turbo. Luftforsvaret bruker en 18,3 liters variant av denne i sine Mercedes 2636 brannbiler. De bilene har raka rør uten eksosdemping og låter alldeles nydelig. Selv om jeg har skrinlagt Transporterprosjektet kommer jeg til å beholde MAN-motoren i min motorsamling, men jeg har ei manuell girkasse til overs...

 

VCE; jeg har sendt pm om navneendring til en moderator, men han var på ferie og kunne ikke endre den på stående fot.

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Skody :thanks

 

Sjekket forresten listeprisen på motoren i Forsvarets datasystem. Der står den oppgitt med en pris på kr 1 700 000 uten oppbevaringskasse... Bargain!

 

Reodor F

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykt prosjekt det der. Prøvde meg selv på amcar cruissinga for et par år siden med en voyager.. men ble både nekte og latterligjort bare fordi jeg hadde v6. Uff, du får sette ny standard nå du reodor felgen.

 

Tipper du er bosatt rundtomkring ved kjeller en plass jeg ;)

Japanisce Industriabfall, nein danke!

audi s2 morrobil

audi s2 bruksbil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår