Gå til innhold

Reodor F: Chevy Van - Nothing beats cubic inches

Ranger emnet


Reodor F

Anbefalte innlegg

begge bil prosjektene hans her på forumet har vel starta med at han har blitt fornerma etter ymse hendelser.. hehe :D Og tørsten etter hevn ser ut til og være stor :D

 

Hehe, ja det kan stemme det. Jeg har ved etpar anledninger blitt ydmyket i all offentlighet og sverget hevn. Heldigvis er hevnen av kreativ karakter, så da skal vi vel ikke klage :kiss

 

Enkelte ganger blir ideene til på andre måter, men felles for alle er at jeg bruker veldig mye tid og ressurser på forarbeidet. Drømmen om å eie et eget lokomotiv oppsto i 1991 og ble virkelighet i 1999. Å bli eier av en leopardmotor jobbet jeg mer eller mindre aktivt med i over 5 år og ideen om Audi-motor i 850 oppsto i 2003. Da hender det man blir litt drittlei innimellom. Stikk i strid med prinsippene bak et vellykket prosjekt er det også... Men å legge ut noe på et forum forplikter og er min største garanti for at prosjektene blir fullført. Alle de positive kommentarene motiverer jo selvsagt også massevis.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 619
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Var ute i vognskjulet og tittet på motoren i dag. Måtte forsikre meg om at den ikke hadde satt seg fast etter et par års stillstand i et uoppvarmet vognskjul. Ved hjelp av to skruer inn i svingningsdemperen og et spett så gikk det helt greit å tørne den. Takk og lov...

 

Det er en ganske overveldende opplevelse bare å stå ved siden av motoren. Blir like skremt hver gang over hvor stor den er. Halvannen meter bred, halvannen meter lang og en meter høy.

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å se haugen live en gang når den er ferdig, husk at lyden i Leopard er der for å gi inntrykk av at noe sinnsykt stort er på vei for å ta deg ;) Skal bråke og støye sånn i skogen at ingen skal høre hvor det kommer fra, bare at det nærmer seg..

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper å se haugen live en gang når den er ferdig, husk at lyden i Leopard er der for å gi inntrykk av at noe sinnsykt stort er på vei for å ta deg ;) Skal bråke og støye sånn i skogen at ingen skal høre hvor det kommer fra, bare at det nærmer seg..

 

det gjelder vel det meste av utstyret til forsvaret! dvs enten bråker det sånn at du fan ikke skjønner hvor det kommer fra eller så er det så stille at du aner ikke at det er noe der før det er "for seint"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det gjelder vel det meste av utstyret til forsvaret! dvs enten bråker det sånn at du fan ikke skjønner hvor det kommer fra eller så er det så stille at du aner ikke at det er noe der før det er "for seint"

 

Leopard1 og Leopard2 er vel hvert sitt eksempel på gode representanter for disse 2 filosofiene, selv om heller ikke Leo2 er helt lydløs...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var røffe greier :D

 

Hvordan er det med innsuget på denne motoren, dimensjon også videre. Må jo finne på noe fett med det også vel. Hva med sånn scoop som går helt fram til frontruten opp taket som de versting racer bilene har?

Utrolig harry men jeg tror du trenger all luft du greier og få inn i det maskineriet ;)

K.I.S.S

Keep It Simple Stupid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan få et inntrykk av innsuget på bildet under ved å se på inntakene til de to luftladerne (sentrifugalkompressorene). Rørene inn er ca 10 cm i diameter. Jeg kommer nok ikke til å ha noe svært scoop på taket, men det er mulig at jeg sparker ut vinduene i bakdørene og har 2xluftinntak der. På taket vil det trolig bli inntak for kjølevifte av den stoooore typen :)

 

Leopardmotor_hjemme_02.jpg

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått tak i kjøling? Veit at radiator fra et knuseverk er ganske store, pappa har en motor stående, og radiatoren er stor der..

Caterpillar V8 med ca 350hk..

Sånne store maskiner pleier å ha syke radiatorer, for den vi har er fra et lite knuseverk..

Bare som et tips;)

 

Tenk å stappa den leo motoren i en nissan micra/opel corsa:P

Er det MB motor i Leopard 1 forresten? Den du holder på med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke bruke rotorblader fra et gammelt militærhelikopter som kjølevifte?? bare montere den på taket. skjære av bladene så de er akkurat for korte til at dreitten løfter. Burde ikke det gi endel kjøling??

 

Så kan du kalle tralla for airwolf...

 

Ikke mer å si enn at du er sjef når det gjelder kreativt prosjekt.

 

Lykke til videre!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når regner du med å begynne å tilpasse ting?:P eller sette motoren i bilen?

 

Ikke før jeg har gjort meg ferdig med Volvoen. Den utgjør en såpass stor kostnad at jeg må fullføre den før jeg starter for alvor med Leopardmotoren. I 2008 er jeg nok på god vei tenker jeg. Nå undersøker jeg kun hvilke drivverksalternativer som finnes. Det står fortsatt mellom automatkasse fra hjullaster og et hydrostatisk drivverk fra et egnet kjøretøy

 

 

Har du fått tak i kjøling? Veit at radiator fra et knuseverk er ganske store, pappa har en motor stående, og radiatoren er stor der..

Caterpillar V8 med ca 350hk..

Sånne store maskiner pleier å ha syke radiatorer, for den vi har er fra et lite knuseverk..

Bare som et tips;)

 

Tenk å stappa den leo motoren i en nissan micra/opel corsa:P

Er det MB motor i Leopard 1 forresten? Den du holder på med?

 

Takk for radiatortipset. Har ikke hverken radiator eller kjølevifte foreløpig. Stridsvognsmotoren ligger normalt i et lukket og lite motorrom og krever dermed effektiv kjøling. Det er mulig at kjølebehovet blir noe mindre i vanen. Uten at jeg skal gamble på det... Motoren er laget av MTU, men det er Mercedes-stjerne på de fleste av toppdekslene.

 

 

Kan du ikke bruke rotorblader fra et gammelt militærhelikopter som kjølevifte?? bare montere den på taket. skjære av bladene så de er akkurat for korte til at dreitten løfter. Burde ikke det gi endel kjøling??

 

Så kan du kalle tralla for airwolf...

 

Ikke mer å si enn at du er sjef når det gjelder kreativt prosjekt.

 

Lykke til videre!!

 

Takk takk :) Selv om det neppe blir noen rotorblader på vogna...

__________________

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår