Gå til innhold

Matting av glass med et slags stoff. Hvilke?

Ranger emnet

spnDude

Anbefalte innlegg

Halohalo

Jeg har ikke søkt gjennom forumet for dette spørsmålet, men er ganske sikker på at dette ikke har blitt spurt om før.

Det jeg lurer på er hvor man får tak i sånn stoff som sliper ned glasset/matter det?

Noen som har hørt om det? evt erfaringer? Eneste jeg veit er at det er et eller annet stoff som legges på glasset, så skyldes det av med vann etter 5 min. De stedene man hadde stoffet på blir mattet. Noen som har peilig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

En ting jeg veit er at man IKKE bruker pusse papir..

Var noe sånn stoff, ligner litt på glassfiber sparkel.

Man har et gjennomsiktig glass.. maskerer man det som man vil ha det, bruker en dash sånn stoff og kliner det uttover.. og vasker det av etter 5 min.. Da vil de områdene man ikke maskerte ikke være gjennomsiktig. Det er en dash hvit nyanse over det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halohalo

Jeg har ikke søkt gjennom forumet for dette spørsmålet, men er ganske sikker på at dette ikke har blitt spurt om før.

Det jeg lurer på er hvor man får tak i sånn stoff som sliper ned glasset/matter det?

Noen som har hørt om det? evt erfaringer? Eneste jeg veit er at det er et eller annet stoff som legges på glasset, så skyldes det av med vann etter 5 min. De stedene man hadde stoffet på blir mattet. Noen som har peilig?

Jeg så på et sånn oppussings program for en stund siden. Der brukte de det på et baderoms vindu. Det var et stoff som de pensla på med pensel. Det får man kjøpt hos en malerbutikk med litt utvalg. Lykke til cheers

Lenke til kommentar
Del på andre sider