Gå til innhold

Lekkasje, æsj!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Har nettopp oppdaet en lekkasje under Astroen. Jævla dritt. Hater max når bruksbilen oppfører seg sånn...

Først trodde jeg det var bensin, for det har en rødlig farge og det kommer fra rett foran bensintanken som ligger under langs venstre side.

Men etter å ha samlet litt opp i et lite glass, ser jeg at det ikke er bensin. Ivertfall hverken lukter eller kjennes det ikke ut som bensin.

Det ligner mest på rødsprit i fargen, men virker mest som vann når man tar på det. Lukter ikke noe spesielt.

Lekkasjen kommer fra en av to slanger som går under bilen og gjennom gulvet inn i bilen der hvor lekkasjen har oppstått. Inni bilen på det stedet er det et varmeapparat for baksetene.

Hva er denne væsken for noe?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den væsken kan umulig være olje. Den er alt for tynn, fingrene blir ikke glatte når man gnir de litt i væsken, og det lukter ikke olje.

Rødfargen er også for lys i forhold til fargen på automatolje.

Er noen kjølevæsker røde?

Kjøleveske får du i alt fra spygrønn til lilla

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...
Jepp.GM sin Dexcool er rød og har vært standard på alle Chevroleter i ganske mange år nå.

Sånn helt tilfeldig føler jeg for å slenge med leppa nå. En god venn jobber på am-car verksted og skrur jevnlig på ymse store biler. Min '99 Skada Pickup med VAG-motor har rød frostvæske med 5 års levetid. Men på disse ikke navngitte usa-bilene er det ikke oppgitt noen levetid på frostvæska. Ergo konkluderte vi med at motorene raser lenge før frostvæska blir gammel. :D

PS!! Jeg har ikke noe i mot amcar generelt. sombrero (helt tilfeldig valgt smiley. har overhodet ikke noe med GM å gjøre ;-)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som de fleste nevner her så er det ikke umulig at det er kjølevæske som lekker, og det at det lekker i nærheten av der du har et varmeapparat forteller meg at det er mest sansynlig en kjølevæske lekkasje. Kjølevæske får du som sagt tidligere i mange forskjellige farger, selv om den mest normale fargen er blå, så begynner bilprodusentene å ta i bruk mer av rød kjølevæske nå for tiden, av hvilken grunner de gjør det vet jeg ikke, men jeg ble en gang fortalt at det var for å skille mellom fargen på spylevæske og kjølevæske, selv om disse beholderene er på hver sin side av motorrommet som regel så er det vist noen som ikke helt veit forskjell, men den diskusjonen skal jeg ikke begynne her. Håper dette ga deg noen svar på hva det kan være.

Member of Midnightclub

You need only two tools: WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt tilfeldig føler jeg for å slenge med leppa nå. En god venn jobber på am-car verksted og skrur jevnlig på ymse store biler. Min '99 Skada Pickup med VAG-motor har rød frostvæske med 5 års levetid. Men på disse ikke navngitte usa-bilene er det ikke oppgitt noen levetid på frostvæska. Ergo konkluderte vi med at motorene raser lenge før frostvæska blir gammel. :D

PS!! Jeg har ikke noe i mot amcar generelt. sombrero (helt tilfeldig valgt smiley. har overhodet ikke noe med GM å gjøre ;-)

bullshit flushit

Da bør din inkompetente kompis lære seg jobben sin!

På ymse store amrikanske biler er det intervall på 5år for skifte av frostvæske.

De fleste fabrikanter world wide har nok sine "svakheter" som kansje går igjen, så har jo vi våre kjepphester og.

Kom heller med konstruktiv kritikk, vas og usannheter er det nok av fjortiser på dette forumet som kommer med. :hammer

-71 Vista Cruiser

-79 Trans Am Blackbird

-96 Suburban 5,7 Vortech

X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sikkert frostvæske. Den er rød pga. stoffene som er i den. De kan ikke blandes med de i den blåe frostvesken. hadde de vært blå begge 2 hadde sikkert mange blanda de osv.

01 Bmw 320 2,2 Mtech2 induvidual

-x-Volvo 142 73

-x-Ski-Doo Formula +

-x-Volvo 240 (Bilcross)

Link til tråd om 142`en http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=932630#post932630

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vas og usannheter er det nok av fjortiser på dette forumet som kommer med. :hammer

Nå begynner jeg å bli lei av at bedrevitere skjærer tenåringer over én kam..

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider