Stingah Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Hei Siste tiden har begge støtdemperne forran begynt å knirke noe voldsomt. Høres ut som gummi mot metall. Noen som kan hjelpe? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 På toppen av fjørbeinet framme sitter det en gummipute som ligger ann mot karosseriet. Jeg byttet disse på min, da de laget en "klunkelyd"... Skal ikke se bort ifra at du har samme problem... alacocaina Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eplesaft Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Hadde tilsvarende problem bak på bilen min. Det viste seg å være defekter på fjærbeinslagret øverst på demperen oppmot karosseriet. . .(gnikke,gnikke) (Har aldri vært med på knirkelyd/klunkelyd forran, men flere som har hatt problemer bak.) Siter Audi A4 1.8 20V www.eplesaft.tk (Under construction) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 får stikke innom på vw å spørre... Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Det var som antatt foringene ja. Hvor vanskelig er dette å skifte egentlig? Skulle ha 1600 for det hos vw. For å skifte 2 stk.. :( Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet August 20, 2005 Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Hvilke foringer var det? Foringene til stabstaget, eller "putene" i toppen av støtdempertårna?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet August 20, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2005 Førstnevnte.. Han var ikke sikker siden han ikke fikk høre knirkinga selv (den er kun der når det er tørt i lufta) Men han sa det var nok i stabstaget som du kaller det. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TOP GUN Skrevet August 21, 2005 Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Oki, da klarer du fint å bytte de selv... :) Kjøp inn foringene, de sitter bak en metallbøyle festet i en bolt med 10mm hode. Du må jekke opp bilen foran på begge sider så ikke staget sitter i spenn, så er det piece of cake!! Det sitter på stabstaget, rett bak den ledningen som henger ned...(Til ABS Sensor) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Flott :) Vet du hvor jeg kan bestille deler ti vw henn? Kan jo såklart eventuelt stikke på vw og få de til å gjøre det, men da vil det ta 3-4 mnd kjenner jeg dem rett... :aug: Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet August 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 21, 2005 Jeg får forøvrig den Haynes-manualen, står det ikke der hvordan man skifter dem kanskje? Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DarkFame Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jeg har samme greia.. men lurer på om det faktisk er både foran og bak. Når det regner ute er knirkingen borte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stingah Skrevet September 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 snakket med en mekaniker om dette. han sa det skal holde å smøre foringene litt. de er ikke gåen iom at det ikke knirker når det regner. så jeg skal prøve dette. Siter Golf IV Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
audi-a3-turbo Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 snakket med en mekaniker om dette. han sa det skal holde å smøre foringene litt. de er ikke gåen iom at det ikke knirker når det regner. så jeg skal prøve dette. hei.. hadde samme på gamle bilen min.. de sa man kunne smøre de å men det hjalp bare en liten stund... yodude Siter 2001 audi S3 260 hk 2007 Golf V GT 170 hk *solgt* 2002 Golf Gti benket til 235 hk *solgt* 1984 Nissan Cherry 1,3 :thumb *solgt 1999 mod Golf tdi 110 hk Highline *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
golfnos Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 har ikke golf 4 men på min knirker det bare når det regner på høyre fremside.. en seat ibiza- aka polo.. samme foringer her tro?? sorry off topic ahahahhaha Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
asimon Skrevet September 14, 2005 Rapporter Share Skrevet September 14, 2005 Jeg har kanskje samme problem: Det kommer klunkelyder både foran og bak når jeg kjøre over små ujenvheter i veien. Noen mener det er slitte foringer (eller noe slikt) i støtdemperene. De sa også at det ikke gjør noe, men den lyden irriterer meg mer og mer, så jeg må gjøre noe. Hva koster det å kjøpe nye slike til alle støtdemperne, og hvordan skifter man disse selv? Er det mye arbeid? Hva vil det koste hvis det gjøres på VW-verksted? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg