Skaumann Skrevet August 13, 2005 Rapporter Share Skrevet August 13, 2005 Skal ha inn to 10" i kassene. Jeg måtte først kutte vekk alt metall som var i veien for å få noen liter på kassene, og for å spare bagasjeplass. Så var det å lage en form til å støpe i. Litt tykk/stiv papp var fint siden den ikke brettet seg så lett og lagde stive vegger. Etter å ha tapet igjen alle sprekker og ujevnheter, var det klart for glassfiber. Her er en kasse støpt ferdig ett lag med 600g/m2 Her er begge kassene ferdig støpt ett lag sånn ca. like store (helvetes målejobb). Bare sjekke at kassa er enkel å få inn i hullet igjen! Flere bilder kommer etterhvert! Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PoW1 Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Flott:D Last gjerne opp flere bilder fra selve glassfibringsprosessen.. Er veldig intressert i å lære meg det.. Lykke til videre Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Oktober 5, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Etter en lang pause i arbeidet p.g.a. flytting, er jeg endelig i gang igjen. Nå skal jeg bare støpe fast sponplatene, sette inn terminaler og elementene. Og selvfølgelig trekke kassene. Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morel Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Pene kasser, men hva sa Biltilsynet om at du svekket bilens konstruksjon på den måten? Mvh Pål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opel freak Skrevet Oktober 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 5, 2005 Biltilsynet? Nei dem har vi ikke sett.... Siter K.I.S.S Keep It Simple Stupid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BBandersen Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 det der ser ut til å bli bra :) har du tenkt ut noe form for dempnings matriale mellom kassen og metallet? jeg bygget kasser som er like høye som bagasjen er på det laveste punkt :P og det blei mye ulyder med en gang, trakk de med "teddybear" stoff som matcha intriøret og da ble alt borte...ville bare anbefale det i tilfelle du ikke har planlagt noe,ser jo greit ut å få de inn og ut da så er vel ikke store problemet uansett...spent på å se resultatet :D Siter - 76 Datsun 100a, Bygges opp - 73 Opel GT, Bygges opp,Nyeste:Skinnseter - 91 Opel Kadett E, RIP -94 Mitsubishi Galant Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 Calibra dette? eller ser jeg skakkt? skal støpe litt i min egen snart :) ser ut til å bli bra dette! Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e321 Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 er nok en scorpio tror jeg :) Blir bra dette :) Siter signatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerryZaphire Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 ja da ser jeg det klart... jeg lurte litt for noe manglet + den antenna skulle ikke ha vært der.. :P Siter Perry Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Astroboy Skrevet Oktober 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 6, 2005 ahww.. husker tilbake på scorpio-perioden min jeg nå.. to 15" Planet audio subber, måtte lage en kasse for hver element for i det heletatt å få dem inn, når de først var inne så var det igjen litt rom på sidene, 3 cm over kassene opp til hattehyllen, og ca 7 cm bak kassene.. spillte noe infernalsk da, men ikke noe ledig plass baki der... så du har nok valgt en "litt" mere bagasjeromsvennlig løsning enn meg.. :P PS de to kassene er til salgs altså, med element selfølgelig ;) den ene er bare innspillt og brukt i en måned, mens den andre var i bruk helt til i går.. Siter Bilpark: -00 Jeep Grand Cherokee Limited 4,7L V8 -67 Chevrolet Chevelle 396BB Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 Pene kasser, men hva sa Biltilsynet om at du svekket bilens konstruksjon på den måten? Mvh Pål Jeg har selvsagt "glemt" å søke til Ford, NAF og Biltilsynet om fjerning av metall i bagasjerommet! :rolleyes: Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Oktober 21, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 21, 2005 det der ser ut til å bli bra :) har du tenkt ut noe form for dempnings matriale mellom kassen og metallet? jeg bygget kasser som er like høye som bagasjen er på det laveste punkt :P og det blei mye ulyder med en gang, trakk de med "teddybear" stoff som matcha intriøret og da ble alt borte...ville bare anbefale det i tilfelle du ikke har planlagt noe,ser jo greit ut å få de inn og ut da så er vel ikke store problemet uansett...spent på å se resultatet :D Jeg skal i første omgang bare trekke kassene på vanlig måte rundt hele, men blir det ulyder må jeg nok inn med noe dempemateriale i tillegg. Har ikke peiling på hva "teddybear" stoff er for noe, men det fungerer sikkert det og. Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Oktober 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Her er jeg endelig ferdig! Ble ikke så bra trekket, men lyden er super! Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pahf Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Ble skikkelig bra det der, cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lohelle Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 vil ikke elementene "spille om kapp" litt når de peker mot hverandre? er vel ikke HELT optimalt.. På mindre elementer har det vel ikke noe særlig å si da.. Men dette er ikke helt MITT område da.. kommenter dette de som vet! :) Siter BMW 525DAT -01 Bilstereo kommer.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg