stian85 Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 noen som vet hva man skal bruke når men skal støpe kasse ? er det noesie på nette men kan se åssen men gjør det ? helst norsk side .... har lyst til å støpe men vet ikke åssen man gjør det !!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CarFreak! Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Eh? hva med å lese denne tråden? Siter '10 Audi A4 Allroad 2.0TDI 170HK Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 jeg mener det er alt for svakt med en kasse laget av en tynn glassfiberduk Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jalla Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 Nå er det vel 4 - 5 lag her vil jeg tro og det er jaggu rigide saker! Om en vil ha det mer robust så er det jo bare å støpe inn etpar avstivere ;) Tenk på hvor tykk bunnen i en enkeltskroget båt er og sammenlign de fysiske påkjenningene en får der med trykkforskjellen en sub kan utøve pr flatenehet på kassa. Assymmetrien hjelper også på å fordele trykket ut fra en statisk betraktining. Det er kraftigere en det ser ut til :) Siter Ut på tur - signatur... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zero Skrevet Oktober 27, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 27, 2005 hele poenget med en kasse er at den ikke skal være fleksibel. med den fiberduken vil kassen vibrere som en laban. jeg ville bygget kassen i mdf og brukt fiberduken rundt, for å få det til å SE bra ut. Siter Audi A4 - 2.0 TDI B8 Sedan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skaumann Skrevet Oktober 28, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 28, 2005 Glassfiber er nok 10 ganger stivere enn noe spon/mdf plater, det handler bare om hvor tykk duken er og hvor mange lag du bruker. Forresten pleier i alle fall jeg å bruke polyester på duken, det hjelper litt på stivheten. :knegg: Siter '98 Vectra STV 1.8i 16v (i bruk) '92 Vectra 1.8i (motoroverhaling) '95 Astra 1.8i 16v stv. (til salgs) '86 Scorpio 2.0iCL (solgt) '86 Sierra 2.0L stv (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg