Gå til innhold

overhale volvo B23

Ranger emnet


hodetunderarmen

Anbefalte innlegg

Den første forutsetningen for å i det hele tatt løsne en mutter bør være nødvendig litteratur.

Verksted håndbok er et must. Der står det max tillate klaring, moment og i hvilken rekkefølge (og hvordan) du skal demontere, skifte ut og sette sammen en motor.

 

Jeg overhalte en Volvo B21A motor, å det gikk veldig greit, tok meg god tid, siden det ikke var min motor.

Enda jeg sikkert kommer til å ta det "nice and easy" på min egen også.

 

Neste forutsetning bør være å ha alt det nødvendige utstyret :)

 

Ellers er Volvo noen av de enkelte motorene du kan skru på! Trøst deg med det. Det var en kar som sa: "Volvo er som legoklosser i stort format" og det stemmer bra :)

 

mvh

Trydal

Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar


http://www.youtube.com/oddisPProductions

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel igrunn det som var tanken at volvo er en lett motor å skru på. men hva skal jeg regne med at dette skal koste? bør jeg smelle på med ny kam med en gang eller kan jeg mle hvor mye den er slitt og vurdere ut derifra...er vel ikke all verdens med penger for en kam når man først er i gang...digg med allt nytt lissom.

 

noe av dette jeg bør få et verksted til å gjøre?(helst slippe)

 

husker for mange år siden en kammerat av meg skulle trimme en Wv motor og da måtte vi presse på et tannhjul ved å fryse ned akslingen og kuke tannhjulet i olje før vi presset det på. det var nærvepirrende. håper jeg slipper det.

 

Men finns det ingen sider på netttet der noen har gjort noe tilsvarende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var vel igrunn det som var tanken at volvo er en lett motor å skru på. men hva skal jeg regne med at dette skal koste? bør jeg smelle på med ny kam med en gang eller kan jeg mle hvor mye den er slitt og vurdere ut derifra...er vel ikke all verdens med penger for en kam når man først er i gang...digg med allt nytt lissom.

 

noe av dette jeg bør få et verksted til å gjøre?(helst slippe)

 

husker for mange år siden en kammerat av meg skulle trimme en Wv motor og da måtte vi presse på et tannhjul ved å fryse ned akslingen og kuke tannhjulet i olje før vi presset det på. det var nærvepirrende. håper jeg slipper det.

 

Men finns det ingen sider på netttet der noen har gjort noe tilsvarende?

jeg anbefaler deg å heller kjøpe en b230ft/fk fra 95'->, for ca. 15.000kr

innmaten duger til ca. 340-350hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår