Gå til innhold

To døde etter å ha kjørt inn i Kiwi

Ranger emnet

Wishmaster

Anbefalte innlegg

Grunnen til at jeg tror at de satt uten sikkerhetsbelte, er at bilen ikke er klippet opp eller noe, og at den ikke ser såpass knust ut at den kan ha drept noen...

Grunnen til at jeg tror de ikke brukte sikkerhetsbelte er fordi begge ble kastet ut av bilen da det smalt. Politiet vet ikke engang hvem som kjørte den av de to.

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 60
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grunnen til at jeg tror at de satt uten sikkerhetsbelte, er at bilen ikke er klippet opp eller noe, og at den ikke ser såpass knust ut at den kan ha drept noen...
Det var klokken 05:20 at alarmen gikk og meldingen om den voldsomme ulykken fikk ambulanser, politi og brannvesen til å rykke ut til ulykkesstedet. Da mannskapene kom på stedet fant de mennene utenfor bilen.

- Begge omkom trolig momentant og var kastet ut av kjøretøyet, sier Vartdal.

Den bilen var hel nok til at hvis man hadde blitt værende inne i bilen burde man hvertfall overlevd..

(ref bilbeltediskusjonen..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gammel bil.. høyfart .. er død uansett om du har belte på eller ikke ..

og i gamlevolvoer burde du IKKE ha belte på.. for der knekker seteryggen

det der er bullshit og helt idiotisk å si!

Ellers, jeg mener også bilen ser såpass hel ut, at de hadde nok overlevd med belte.

R.I.P.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva var klokken sånn cirka? Jeg var våken til totiden, men bor ved kaien i Y.Arna så jeg hadde gjerne ikke hørt det uansett. Tragisk. RIP

den var ca tolv..

Bil: 07 Volvo V70

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er kanskje litt o t. men hvorfor knekker seteryggen i volvo? og hva har det å si om seteryggen knekker når man feks fronter en annen bil eller vegg og henger i beltet som er festa i b stolpe oppe og nede og tunnelen på bilen.

Sikkert et rykte spredt av de som synes Volkswagen er såå mye bedre enn Volvo. Dessuten er det jo enorme krefter i et krasj, så om noen har hørt om seterygger som knekker, er det nok ikke Volvo sin feil, men de enorme fysiske kreftene i et bilkrasj.

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Synes det er sinnsykt hvordan mange sitter å synser på ett forum. Vi vet ingenting, og helt ærlig synes jeg vi bør holde kjeft på ett offentlig forum som kan leses av alle.

"Coupen som smalt ser så hel ut at man burde overlevd" - Man kan ramle ned fra en stol og slå seg i hodet og dø. Hvordan mener dere att bilen skal se ut hvis det skal kvalifisere til dødsulykke?

"Ikke bruk belte, for da dør du når seteryggen knekker" - Denne håper jeg alle skjønner faller på sin egen urimelighet. Samme med alle andre "rare" uttallelser for ikke å ta på seg beltet. BRUK BILBELTE ! Det vil ikke redde deg i alle tilfeller, men vil ALLTID redusere skadene ved kollisjon. Tro ikke du er udødelig selvom du sitter i en ny sikker bil og har på deg beltet heller.

Alle bilullykker med skader er tragiske. Jeg kan ikke si att jeg forstår hvordan de etterlatte har det(-for jeg har aldri mistet noen i en trafikkulykke), men jeg kan forstå at det er vanskelig.

mvh

Reciprocating engines are OUT !

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert et rykte spredt av de som synes Volkswagen er såå mye bedre enn Volvo. Dessuten er det jo enorme krefter i et krasj, så om noen har hørt om seterygger som knekker, er det nok ikke Volvo sin feil, men de enorme fysiske kreftene i et bilkrasj.

kjører vw jeg.. og der knekker seteryggen der og.. ei jeg kjenner var med i kræsj da hu var mindre.. og hu våkna igjen baki bilen, og hu hadde sitti i forsetet med belte og full pakke, stolen knakk og hu forsvant bakover!

såh.. there you go!

Ytterst tragistk! men de er (uten å være slem) skyld i det selv! var de som kjørte (sjåføren som får skylda her)

Mvh

Dan

Golf II 16vT Syncro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du fronter, er det da så farlig at seteryggen knekker? det er vel det minste problemet. etter at kupeen kollapser og du sitter klemt fast i rattet, er ryggen knekt da, så kommer du kanskje løs..

satt på med en GOLF 4 i østerrike forresten, som traff en stolpe i 70, stolpa stoppet ved frontruta sånn ca, det gikk fint med både meg og føreren, jeg fikk forstuet brystkasse og blåmerker på brystkasse og hofter etter beltet. og føreren vrikka langfinger da rattet forsvant inn i dashen, om seteryggen hadde knekt da så hadde egentlig det vært det samme.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men hvis du fronter, er det da så farlig at seteryggen knekker? det er vel det minste problemet. etter at kupeen kollapser og du sitter klemt fast i rattet, er ryggen knekt da, så kommer du kanskje løs..

satt på med en GOLF 4 i østerrike forresten, som traff en stolpe i 70, stolpa stoppet ved frontruta sånn ca, det gikk fint med både meg og føreren, jeg fikk forstuet brystkasse og blåmerker på brystkasse og hofter etter beltet. og føreren vrikka langfinger da rattet forsvant inn i dashen, om seteryggen hadde knekt da så hadde egentlig det vært det samme.

Hørtes ut som en voldsom kræsj.

Er vel ikke heldig at seteryggen knekker.

[V]2012 Skoda Octavia RS+, Race Blue Metalic

[x]2008 Toyota Auris 2,0 D4D TTE Edition, Night Sky Black

[x]1998 Nissan Skyline R34 GT-T, Sølv perle

[x]1993 Honda Civic HB Vti, Milano Rød

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en voldsom kræsj.

Er vel ikke heldig at seteryggen knekker.

Enig med deg der. Hvordan går det på motorsenteret. Kommer en tur innom i morgen.

Jævla spamhore :D :D :hammer

Grunnen er vel at det er ganske syke krefter som er i bevegelse når man kræsjer. Jeg satt på med en kamerat når vi kræsjet i Oslo for noen år siden, og basskassa i bagasjen var skrudd ganske bra fast, men løsna og knakk bakseteryggen i to. Var kanskje 30 grader vinkel på setet. og den ene 6x9" som var i hattehylle lå bare løst baki der. Hang igjen i en runde på en skrue. Selv om den var skrudd fast med 4 på ei 19mm mdf plate..

Dette bør vel kansje fler se! Vet om flere som har løse basskasser baki!!!

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jævla spamhore :D :D :hammer

Dette bør vel kansje fler se! Vet om flere som har løse basskasser baki!!!

MeSs

Jasså.. Kommer du å kaller med spamhore ;)

Er vel flere her som lever opp til den titellen høyere en meg.

På forhånd, Takk

MVH

Marius (Jævla spamhore som MeSs kaller det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører vw jeg.. og der knekker seteryggen der og.. ei jeg kjenner var med i kræsj da hu var mindre.. og hu våkna igjen baki bilen, og hu hadde sitti i forsetet med belte og full pakke, stolen knakk og hu forsvant bakover!

såh.. there you go!

Ytterst tragistk! men de er (uten å være slem) skyld i det selv! var de som kjørte (sjåføren som får skylda her)

Mvh

Dan

...og dermed har vi "bevist" at det ikke bare er Volvo som sliter med seterygger som knekker cheers

Er også enig med det innlegget over her hvor synsing kritiseres. Det er noe man dessverre ser alt for mye av her på bilforumet.net...

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og dermed har vi "bevist" at det ikke bare er Volvo som sliter med seterygger som knekker cheers

Er også enig med det innlegget over her hvor synsing kritiseres. Det er noe man dessverre ser alt for mye av her på bilforumet.net...

Bare legge til en ting med Volvo og mes seterygger som knekker. Kjenner en kar som veier ca. 200kg (vekte på biltilsynet). Satt på med en kammerat av meg hjem fra i byen i hans volvo 240. Etter en brems knakk setet der han klossen satt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare legge til en ting med Volvo og mes seterygger som knekker. Kjenner en kar som veier ca. 200kg (vekte på biltilsynet). Satt på med en kammerat av meg hjem fra i byen i hans volvo 240. Etter en brems knakk setet der han klossen satt.

jeg har aldri før hørt om volvosete som knekker i kollisjon og uansett om det knekker eller ei, er man tryggere med belte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider