Gå til innhold

Soting på sprayboks ??

Ranger emnet

Canepa

Anbefalte innlegg

Bilextra feks.. selger det over alt.

men så til hvordan det fungerer, spray på, du må ha mange lag.

hvordan blir det, utsida. ser greit ut. uten bobler og alt er bare bra.

Innsida. ser ræva ut, grå/blørete, ser heilt for J**** ut.

Og du kan ikke se gjennom det fra innsida.

Tips fra en som har prøvt det. ikke prøv det. kan like greit kjøpe sprayboks med svart maling. blir bedre resultat.

[o] Mazda 323 GT-R 1993

[x] Ford Sierra 5dørs 1986 Vingebilwannabe (Solgt)

[x] Ford Sierra 3dørs 1984 (Spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du tenker på soting av lykter så funker ivertfall det veldig bra. Jeg og en kompis sotet blink/ryggelysene bak, og det ser skikkelig bra ut.

Men om du tenker på vindussoting, noe som jeg tror, så har jeg ikke testet, men kan tenke meg at det EyeCon sier stemmer bra ;)

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det lov å kjøre rundt med sota baklykter?

Nei!

Men det som kanskje ser litt bedre ut er å lakkere rød transperent lakk over blinkers bak, fordi sotet oransje ser bra dumt ut. Så kan du jo bare sote over etterpå. Og lakke over med klarlakk som nevnt over! :thumb

Biler:

-Litt forskjellig, noe gøy og noe kjedelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at bakruta på vitoen er veldig ufin å legge solfilm på..! Grunnen til at jeg absolutt vil ha det er at jeg ikke er så veldig int i at folk skal ha innsyn inn. Om det blir veldig svart gjør egentlig ingen ting.. Men fra denne boks sotinga da.. Noen som har gode tips på hvordan jeg skal få bakruta fin med vanlig soting..! Ruta bøyer seg jo begge veier, nesten som å sote ei balje hehe..!

Raymond

Mercedes Vito 110 CDI

Bilen

Crossern Suzuki 250 RMZ

Hvis en jente skal vise seg fra sin beste side, må hun ikke sitte på den..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at bakruta på vitoen er veldig ufin å legge solfilm på..! Grunnen til at jeg absolutt vil ha det er at jeg ikke er så veldig int i at folk skal ha innsyn inn. Om det blir veldig svart gjør egentlig ingen ting.. Men fra denne boks sotinga da.. Noen som har gode tips på hvordan jeg skal få bakruta fin med vanlig soting..! Ruta bøyer seg jo begge veier, nesten som å sote ei balje hehe..!

Raymond

Et godt tips er å dele opp filmen. Kan skøyte den på varmetrådene, da blir det ikke synlig fra utsida.

Das Auto

09mod Golf VI 2.0TDI 4motion Highline

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har prøvd det faktisk.. Delte filmen i to deler med da en overlapp! Har fortsatt problemer med luft inn i toppen og siden av filmen på grunn av krummingen..!

legg på sotningsfilmen fra insiden og med vamluftpistol. ikke hold for nerme da den vil smelte. men da vil du legge filmen pent på og varm den så legger den seg etter ruta og da er det samme om den buer eller ikke. litt knotete arbeid men resultatet blir bra

Mvh

Ole-P

[o] - Subaru Impreza 06mod 2,0l ---- [x] - Corolla e11f, 01 mod 1.4l (vrak-front mot front)

[x] - Bmw e30 320i 87mod (hugget) --- [x] - Golf 2, 90 mod 1.8gl (vrak)

Lenke til kommentar
Del på andre sider