Hole Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 Da var "ny" bil ordnet, solgte Golfen på tirsdag og i helga var jeg i bryllup på Bud. Der fikk jeg også anledning til å se på en bil jeg har ringt på, en '95 mod Passat Family Stasjonsvogn, jada Family, høres veldig tøft ut ikke sant. Den har rullet 150k, har en 2 liter på 115 hester og svart interiør. Fullt servicehefte og tilsynelatende god stand. Litt små tjafs når det gjelder lakk og finish men det er tross alt en 10 år gammel bil. Planene er igrunn ikke så veldig omfattende, men jeg tror det kommer til å se bra ut. Sette på VR6 lippe på fangern, ny grill, senk, fete 17"ere og muligens ei fin potte. Luftsportsfilter, som kona kaller det, skal monteres og stereo skal med tida også bygges, blir sikkert noen skjermer i nakkestøttene slik at dattera mi kan se på bilfilmer når vi er på tur. Skal slenge inn bilde når jeg får bilen til uka. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 14, 2005 Rapporter Share Skrevet August 14, 2005 nonameice skrev: Da var "ny" bil ordnet, solgte Golfen på tirsdag og i helga var jeg i bryllup på Bud. Der fikk jeg også anledning til å se på en bil jeg har ringt på, en '95 mod Passat Family Stasjonsvogn, jada Family, høres veldig tøft ut ikke sant. Den har rullet 150k, har en 2 liter på 115 hester og svart interiør. Fullt servicehefte og tilsynelatende god stand. Litt små tjafs når det gjelder lakk og finish men det er tross alt en 10 år gammel bil. Planene er igrunn ikke så veldig omfattende, men jeg tror det kommer til å se bra ut. Sette på VR6 lippe på fangern, ny grill, senk, fete 17"ere og muligens ei fin potte. Luftsportsfilter, som kona kaller det, skal monteres og stereo skal med tida også bygges, blir sikkert noen skjermer i nakkestøttene slik at dattera mi kan se på bilfilmer når vi er på tur. Skal slenge inn bilde når jeg får bilen til uka. Gratulere! høres bra ut dette! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 gratis cheers gleder meg til og se noen bilder!! Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Da var bilen kommet hjem. Fjernet dekal-trimminga som stod på sida av bilen, "Family" imponerer vel ingen. Vet ikke hva som blir gjort da jeg sliter litt med penga for tida, men mye tyder på at det blir non senkefjører i første omgang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 hva ga du for bilen Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Ga 47 laken. Hvordan det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Nesten synd du kjøpte b4 og ikke b3. De er jo tross alt finere ;) Gratulerer med ny bil. Felger og senk så blir det bra! Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
passat kara Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 var pen den :D baklyktene var fine å Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 nonameice skrev: Ga 47 laken. Hvordan det? bare lurte på hvor mye slike biler kosta. cheers Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Du burde kjøpe skvettlapper forand, vis du ikke vil ha sandblåst hele siden på bilen :thumb ser ikke så kult ut men men.. Blir kult når du får 17" felger og senka den. Jeg har 16" på min og di er litt små synnes jeg (205-50-16) Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Da var senkefjærer ordna, er ikke helt sikker på hvor mye de senker, men ifølge han jeg kjøpte med ca 30mm. Var heldig med det kjøpet, betalte kr. 500,- og de er helt nye, ikke vært påmontert engang :D Torodd: Motorrommet ditt var veldig fint og reint, hva brukte du når du vasket det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torodd Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 bensin, avfetningsmiddel og høytrykkspyler Det første jeg gjore var og sørge for at motoren ikke svettet. (byttet pakninger og slanger osv) Så tok jeg bensin på en Jif flaske å sprøytet på motoren, spylte av med Høytrykkspyler. Sørg for å få vekk all besinen, og ikke få bensin på lakken så tok jeg å dynket motoren inn i avfettningsmiddel, la d stå 2-3 min. skrubb godt med en svamp eller noe. Jo lengere tid du bruker jo finere blir d. og spyl av!! :thumb funket må min bil. gjørs på eget annsvar!! Siter BMW 320ia m-teck Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Takker for tipset, skal gjøre dette når jeg får tid. Skal i ett utrdikkingslag til helga, bryllup neste helg, skal begynne i ny jobb pluss at dattera mi skal begynne i ny barnehage. Også er det snart høst og vinter, kanskje jeg skal drøye det til våren? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duxx0 Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 gratulerer med über bil :D har samme bare i GT utgave :P har rulla 207k km og eneste problemet jeg hadde var litt svetting fra topplokket (byttet pakningen) og at coilen gikk :P Ellers ikke hatt noe problem med den, og blir nok nyere passat neste gang jeg skal kjøpe meg no bil :P Siter Internetporrmissbrukare Kjør hardt, kjør stil, kjør bæbu-bil :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hole Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Takker :) Stod å kikka ned i motorrommet i dag og fikk meg en fin overraskelse. Det viser seg til å være alarm på bilen, er riktig nok en gammel Defa 500X, men de er gulle gode ifølge montøren på jobben min. Forrige eier visste ingen ting, heller ingen merker som indikerte no sånt. Gikk over å sjekket den og alt jeg trenger å gjøre er å bytte panserbryter og kode opp to nye fjernkontroller happyhappy Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg