Gå til innhold

HVEM miste lappen i TR.Heim i kveld??

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Kan man få bot for det, eller ryker lappen med en gang?

I følge instruksen for Politiets Trafikktjeneste heter det om bl. a. "burnout" at "førerkortet bør inndras for minst 3 måneder i tilfelle hvor det har vært foretatt (...) for eksempel "burnout" på områder hvor kjøringen/bruken har skapt fare for fotgjengere og andre trafikanter".

Så hvis de først bestemmer seg for å reagere i en slik situasjon og følger sin egen instruks, så ryker lappen faktisk med én gang... :(

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å kalle en spade for en spade:

Det er enorme krefter i sving ved burning. Dersom bilen har manuelt gear sitter oftest sjåføren med foten bare halvveis på bremsen, siden han må operere alle tre pedalene med sine to bein.

dersom dette glipper litt vil bilen gjøre et hopp fremover før sjåføren rekker å stoppe den.

En annen ting er situasjonen. Dersom burning blir gjort, er det alltid for å vise seg. Ergo står det masse mennesker rett ved bilen, det er gjerne andre biler like ved osv.

Hvor mye man lar seg imponere av burning er dessuten proposjonal med promille i blodet. Dermed er det som oftest slik at menneskene som er i umiddelbar nærhet til bilen som burner mer eller mindre animerte og enkle i hodet sitt.

Og så har vi det som heter "alminnelig ro og orden". For de som er litt tette i nøtta betyr det rett og slett at man skal ta hensyn til andre. Ikke bare i trafikken, men over alt ellers også.

Gamle kjerringer på kveldstur med polvott-hunden sin er f.eks "andre". En ting er at hun må utom fortauet fordi dette er sperret at fulle idioter, men når hun heller ikke kan det fordi der står det en bil og spinner for full guffe, da er det ikke "å ta hensyn".

Bare for å klargjøre litt...

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble visst veldig politisk korrekt det forrige innlegget mitt.

Jo, jeg synes burning i tett trafikerte bygater er tåpelig.

Jeg har også full forståelse for at det er straffbart.

Samtidig skjønner jeg til en viss grad fristelsen til de som har kraftige nok biler til at de kan ta en burnout sånn uten videre. Det er en temmlig overbevisende maktdemonstrasjon, for å si det sånn.

Men hvis man er uheldig og blir tatt for dette lovbruddet får man heller ta den straffen med hevet hode istedefor å klynke over strengt lovverk.

Tipper politiet i USA heller ikke er videre glad i typer som burner i tide og utide?

De som tror alt er tillatt i USA kan jo ta en tur over dit og kjøre litt tulling for å se om politiet kommer og tar dem. Eller stoppe i veikanten å slå lens....

Det finnes faktisk stater i USA som har lovforbud mot å pule kona si bakfra, men det var kanskje litt off topic.. spermie assman

Joda, det er masse idiotiske lover vedrørende bil og bilbruk i Norge. Jeg kjenner opptil flere av dem, siden jeg bygger hot rod.

Men forbudet mot burning er ikke en av de.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider