Morten_A Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 se volvoen noen som veit hvor mange hk det er i bilen... eller litt annen info. sikkert vert en tråd om denna før men... (det driter jeg i) cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 veel, se på adressen på bannern i ruta. her er hva jeg fant Volvomotor Asgeir Tjønneland, Førde. Dette ble en løsning basert på: B23 bunndel H-Profil råder JE stempler Preppet 531 topp Autronic motorstyring TS04 turbo Rustfritt grenrør Custom-made alu.innsug Etter første runde i bremsebenken fikk vi lovende resultater. Dette ble en runde med ganske beskjedent ladetrykk og vi regner med å ta en ny runde i benken når Asgeir får sortert ut alt i bilen. Resultatene ble 461Nm / 4500 rpm og 360hk / 6400 rpm med et ladetrykk på 1,3 bar. Under er noen bilder av motoren. Her er et bilde av motoren i den sølvgrå 240n Mvh Erik Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
David-S Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Hvis ikke jeg tar helt feil er det bygget ny motor her nå! Husker ikke hk, men tett oppunder 600nm tror jeg! Siter 2008 Saab 93 1.8t BioPower x - 2000 VW Golf TDI 115PD - Vrak/flat/våt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hayabuza Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 ealoken: den motoren der er til en på vestlandet.. "Wetterhus 240'n" eies vel av Poffs her på forumet.. etter hva jeg har forstått.. og han holder vel til i Harryland... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
COSNORGE Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Den plastøsa der er Poffs sin ja, han kommer sterkere tilbake med en 242 neste år tror jeg, bilen er forøvrig til salgs!! Anng. effekt er jeg ikke sikker men Poffs kommer sikkert til å svare på dette sjøl, han er ofte på forumet her han også. Siter 96 960 T5 06 ML320CDI AMG 02 A4 1.8 TQ S-line // Gatebil Crew // Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 jag bromsade 438hk och 590nm med min 2,5liters 8v,med k-kam. och det är mera att hämta. Utdrag fra TPC forumet fra poffs Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 han har pene sladder,kan noen hjelpe meg med hvordan 93mod B230FT?? er det med smidde stempel.datasprut,unerspyling,har den noen av dissa tinga,har vel datasprut.det er vel en maskin fra 93mod 940. skal se på en bil med denna motoren.er det en bra motor.. noen negativt å? plizz hjelp kekt å vite... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Kjempemotor! Samme motor som jeg har i 240en min. fra og med -93 fikk FT'en oljeunderspyling, så ja det er nokk oljeunderspyling av stempla på den motoren. Det sies dog at man ikke har behov for det, med mindre man passerer 300hk. Hjernen på bilen er vell en jetronic 2,4. Mye motor og lett å trimme for penga! Mye må du ut med? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten_A Skrevet August 15, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 75k står til salgs på auto db. begynner å bli lei av å se på strøkene biler som ikke er det.er denna pen slår jeg til tenker jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 denne bil er pen ja. var det sist jeg så den i aller fall Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Heggis Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 grei plastrakett det der! hørte noe rykter om at han skulle bygge 242 nå... etter drifting reglene.. så kansje han har tatt skrittet opp fra breisladden? (mener den gamle motoren skal inn i 242n) vi gleder oss ;) kansje poffs kan fortelle mere? ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-Supraguy- Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Pen bil! Ta og så forandre topicen så kommer han nok inn hit lettere. Siter - Kadett C 20set 79' - Mercedes E300 86' Selges i deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Per-Henrik Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 poffs hvor er du. vi vill høre spec på motoren. og hvordan det går med den nye 242. Siter Trenger 16v topp til volvo rød blokk. PM ME... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Den blir solgt med en små trima b23et trur jeg, så god motoren føller ikke med. Strøken bil foresten.... Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Goop Skrevet August 15, 2005 Rapporter Share Skrevet August 15, 2005 Gå innpå tråden om Bilde Av Motor-Rom..Der oppgir han specs om motoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg