Gå til innhold

Trenger biltips! :D

Ranger emnet

Chosen

Anbefalte innlegg

Hey.. :) Har forferdelig lyst på ny bil nå, også driver jeg og titter litt rundt.. Men så er det jo greit med noen tips fra andre.. :) Plutselig finner jeg den perfekte bilen.. :)

Men ihvertfall.. Økonomien sier rundt 40-50 000kr... :)

Jeg vil ha en bil som går bra.. Må være noe hester i den..! Turbo er jo selfølgelig ett pluss! Vil ha en bil som er driftsikker, som holder litt.. Orker ikke å måtte skru etter hver tredje kjøretur..! Ikke amerikansk med v8 el. :P For det har jeg ikke råd til å kjøre.. Tenker på tyskt ell japansk.. Vipper mest for japansk, men har ikke funnet en bil som passer enda.. Kanskje noen her kan komme med litt innspill om noen biler som kan passe for meg..?

Og ja, sånne tråder her kommer opp stadig vekk.. Og dere som bare har lyst til å kommentere det, så spar heller de sekundene for jeg er fullstendig klar over det ;)

Mvh Jonas

Mvh Chosen

har ikke bil enda :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hey.. :) Har forferdelig lyst på ny bil nå, også driver jeg og titter litt rundt.. Men så er det jo greit med noen tips fra andre.. :) Plutselig finner jeg den perfekte bilen.. :)

Men ihvertfall.. Økonomien sier rundt 40-50 000kr... :)

Jeg vil ha en bil som går bra.. Må være noe hester i den..! Turbo er jo selfølgelig ett pluss! Vil ha en bil som er driftsikker, som holder litt.. Orker ikke å måtte skru etter hver tredje kjøretur..! Ikke amerikansk med v8 el. :P For det har jeg ikke råd til å kjøre.. Tenker på tyskt ell japansk.. Vipper mest for japansk, men har ikke funnet en bil som passer enda.. Kanskje noen her kan komme med litt innspill om noen biler som kan passe for meg..?

Og ja, sånne tråder her kommer opp stadig vekk.. Og dere som bare har lyst til å kommentere det, så spar heller de sekundene for jeg er fullstendig klar over det ;)

Mvh Jonas

For den prisen får du en fin saab 900 turbo. 175 hk, gode kjøreegenskaper og veldig pålitelig, samt ekstremt lett å trimme er vel etpar plusser?:)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipsene!

For å være ærlig, så synes jeg ikke Mazda 929 ser så veldig bra ut! :)

Saab 900T, det har jeg tenkt på mye! Fordi kompisen min har en 8v som er litt trimmet.. Går helt greit! :) Så den har jeg i huet, men får se hva slags ideer som kommer opp etterhvert..

Mvh Chosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier:

Husk å sjekke hva de potensielle bilene koster å forsikre!!

Fordommer gjelder her!

feks. Golf, BMW, etc. vil gjerne være dyrere å forsikre, enn volvo eller saab med turbo, som går ti ganger så godt.

statistikk over snitt-eiere, fordommer mot merker, o.l. utgjør mye av forsikringssummen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

740 TIC, får du vel ett bra eksemplar av, for den prisen der.

Med eksos og litt høyere trykk syns jeg de flytter seg ganske godt.

- 1995 Celica 2.0 GT- med slicks og coilovers til bane

- 2015 Passat 2,0l 150hk TDI

- 2015 Zoe R210

- 1998 Corolla 1.3
x 1974 Boble, 1993 Vectra, 1998 Corolla 1,3, 2011 Outlander, 2008 Passat 4motion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare sier:

Husk å sjekke hva de potensielle bilene koster å forsikre!!

Fordommer gjelder her!

feks. Golf, BMW, etc. vil gjerne være dyrere å forsikre, enn volvo eller saab med turbo, som går ti ganger så godt.

statistikk over snitt-eiere, fordommer mot merker, o.l. utgjør mye av forsikringssummen!

Jepp, er helt klar over dette.. Saab er latterlig billig og forsikre i fohold til hk ! :)

Mvh Chosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, er helt klar over dette.. Saab er latterlig billig og forsikre i fohold til hk ! :)

det kan jeg bekrefte, betaler 4800 pr år for min, delkasko og på min far som egentlig ikke har noe bonus.. det er en 900 aero cab, turbo og 16-ventiler, 185 hk originalt (saabs egen trim som man fikk kjøpt) jeg har i tillegg lagt til etpar tusenlapper, og har dermed fått 3" eksos fra turbo og ut, chip og et åpent filter:)

mvh oddi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mercedes?

kan vel få 190e sportline til den prisen der? Muligens 2,3 16v

Har blitt frarådet Mercedes av omtrent alle bilmekanikere jeg har pratet med.. Så er litt skeptsik i forhold til Mercedes... Dem er jo sinnsykt pene, men kvaliteten er vel tvilsom?

Mvh Chosen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har blitt frarådet Mercedes av omtrent alle bilmekanikere jeg har pratet med.. Så er litt skeptsik i forhold til Mercedes... Dem er jo sinnsykt pene, men kvaliteten er vel tvilsom?

mandagsbiler finnes over alt, også hos mercedes. men kameraten min har en 230e fra 1986, bestefaren og faren har brukt den som drosje, og den har gått over 800 000 km. så og si at kvaliteten til gamle 124'er er dårlig, tror jeg mildt sagt er en overdrivelse. de var jo svært dyre da de kom, og byggekvaliteten er upåklagelig:)

mvh oddi

Lenke til kommentar
Del på andre sider