Gå til innhold

Innsprut 240

Ranger emnet

Muzaki

Anbefalte innlegg

Jeg har en 740 stående med F-motor.

Det jeg hittill har funnet ut, er at jeg mangler svinghjulet. Noen som har det liggende? Mangler jeg da noe mer? Kan jeg kjøpe en vanlig bensinpumpe og bruke den, eller må jeg ha en i tanken også?

Eller er det like lett å få tak i ett 240 vrak med innsprutsmotor og bare flytte over?

Ha aldri vært borti innsprut på Volvo før, og begynner å bli lei gasser..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 740 stående med F-motor.

Det jeg hittill har funnet ut, er at jeg mangler svinghjulet. Noen som har det liggende? Mangler jeg da noe mer? Kan jeg kjøpe en vanlig bensinpumpe og bruke den, eller må jeg ha en i tanken også?

Eller er det like lett å få tak i ett 240 vrak med innsprutsmotor og bare flytte over?

Ha aldri vært borti innsprut på Volvo før, og begynner å bli lei gasser..

gasser er drit ja..

du må ha tankpumpe...

i noen 740/940T, er det bare en pumpe, men da er den i tanken!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay...

Noen som har svinghjul til 740 B230F liggende, og tankpumpe til 240?

Eller en hel delebil...

jeg kjøpte ny tankpumpe av volvohuggeren for 640kr elns..

custom tankarmatur i min, pga. en ny injectionarmatur koster ca. 2000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det da alt man trenger til den pumpa, slik at det er bare å montere den i tanken, eller trenger jeg mer?

Kanskje like greit å ta med meg verktøy på ett huggeri en dag? Ser litt lettere hva man mangler viss man kommer over en bil...

den passer egentlig ikke på forgasaserarmatur, men om du er litt macguyver, går alt ann.

ellers, du må ha bensinpumpelrelè også!

hovedpumpen fester du i pumpebrakett under bilen, sammen med NYTT volvo bensinfilter (koster under 200kr!!).

Lenke til kommentar
Del på andre sider