Gå til innhold

Gearkasse på 9000 turbo

Ranger emnet

el`satanical

Anbefalte innlegg

Ey

Jeg ringte nettop på en Saab 9000 turbo (16v), bilen var grei nok med det var en ulyd fra gearkassa. Så er spm, er dette spesielt vanskelig å bytte, siden (slik jeg har skjønt det) at gearkassen er "felt inn i motoren"? Og hva tror dere man må ut med for en slik gearkasse fra våre søte venner i øst?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ey

Jeg ringte nettop på en Saab 9000 turbo (16v), bilen var grei nok med det var en ulyd fra gearkassa. Så er spm, er dette spesielt vanskelig å bytte, siden (slik jeg har skjønt det) at gearkassen er "felt inn i motoren"? Og hva tror dere man må ut med for en slik gearkasse fra våre søte venner i øst?

prøv først å bytte olje.. quaker state har en olje som funker særdeles bra til saab-girkasser, har selv byttet til denne med glimrende resultat...! girkassene til saab 9000 skal jo være hakket bedre enn 900, så det kan hende at det er det eneste som skal til... prøv evt. på http://www.saabturboclub.net (norske saabklubbens sider) eller http://www.saabturboclub.com (svenske saabklubbens sider)

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg vært å testkjørt den. Lyden var i alle gir, men forsvant når jeg hadde inne koblingspedalen eller satte den i fri og rullet. Lyden hørtes ut som noe som var dårlig smurt, eller lager som var gåent, og det hørtes godt, både inne og utenfor bilen, Ellers så må jeg si at jeg tviler på den gikk som den skulle, da den ikke dro på noe særlig mere en camryen min, så akkurat den saaben der var nok ikke noe å satse på...

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Naboen min har en 87 Fiat Chroma. Det er er jo samme bilen omtrendt. Han har egentlig tenkt å kvitte seg med hele greiene. Jeg vet at girkassen hans er bra, og den skal han sikkert ikke ha mye for!

Bilen står i moss altså...

Go your own way!

87 Pontiac Firebird Trans Am

91 Chrysler Saratoga

Lenke til kommentar
Del på andre sider