Gå til innhold

BMW 320I e30... godt kjøp?

Ranger emnet

jossa

Anbefalte innlegg

ok:) setter pris på det... står å vurderer ny bil... vil ha noe mere Kjøremarskin aktig.. ;)

Tolket denne dithen at han vurderte andre biler, og iogmed at Bmw ikke var nevnt spesifikt i den posten, ville jeg presisere at bakhjulstrekk var veien å gå uansett hva han valgte.

At Bmw`er har bakhjulstrekk vet jeg nok godt.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

hei..

er blitt enormt interesert i e30

fant en 87 mod e30 i nærheten av meg.. å den er i ok stand som jeg kan se det.. me endel rust å sånt.. men! så lurer jeg på er den 2l motoren noe gøy?

seff det går nokk.. men er den noe futt i? har noen noe tekniske data på den?

å er den "trimme" venlig..

anbefaler DU å kjøpe en 1.8 eller 2.5 i steden for? har hørt 2.3 er dårlig holdbarhet på..

Jeg har hatt 2.3 selv, og jeg vil ikke si meg helt enig i at den ikke er så holdbar..325i er jo helt klart morsomst!

323i er et bedre alternativ dersom du vurderer 320i..Den har bedre bremser og går en del bedre enn 320i..Min 323i var faktisk gått 306K da jeg solgte den, og den går visst ennå..323i har også "billig" forsikring

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde(54).jpg

bilen forfra..

dårlig bilde.. men kan noen se noe direkte galt?.. han snakket om at en tomgangsregulator manglet.. en dyr å komplisert del? ellers. det var mye oljesøl på toppdekselet... å ellers litt på blokka...

Bilde(55).jpg

ellers.. rust.. dette var det verste som var synlig.

Bilde(63).jpg

burde man bare gå videre til neste bil eller er dette vanlig?

Bilde(57).jpg

bilen står i dag pga. ødelagt fjørben.. men det kan vel ikke koste all værdens? (dekket står bare løst intill.. ikke knekkt i den stillingen ;))

så er jo spørsmålet.. er det verd sjangsen? .. er det noe vits i det? finnes det plenty med biler som er i bedre stand..? han sku ha 15K .. vet ikke e det lite eller mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at en 320i bruker mer bensin en 325i er sant som Jonte sier. Dette kommer av at 320i har en gamlere\dårligere motorstyring. samt at de ofte blir kjørt hardere under normalkjøring en 325n. det at 323 er mindre holdbar er tull i praksis. Så let etter ett godt eksemplar istedet for å henge seg opp i detaljer :) Mitt tips er å hopp over dette, kjeks i karross er ikke bra. å ellers blir ofte småplukk til store feil når ting kommer til alt. Så let heller etter noe bedre.

2002mod E46 320 M-Sport2 ESS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg så på førstebil for ca 4 år siden, kikket jeg bl.a. på en 1986 Bmw 323 (tror det var 323, evt. var det 325). Den hadde gått 260"km, men var ganske strøken, og motoren gikk som en klokke (men tikket ei). Den skulle selger ha 20.000,- for. Så 15.000,- for den kjerra der virker dyrt for meg.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider