ePiFaNT Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Et hull i bakseteryggen vil medføre endel problemer. Ettersom den blir like dyp som bakseteryggen, vil det være fare for at den kan fungere som et kompresjonskammer ala det man finner på horn til PA og liknende. Du kan til en viss grad unngå dette ved å sørge for at arealet på åpningen er minst like stor som Sd (membranets effektive areal), og så kort som mulig. Dempematte fra Biltema? Er det dette du tenker på?: Er stygt redd disse dempemattene har liten funksjon under 500hz, kanskje også høyere. Kjøp heller dempe"vatt", fåreull eller Rockwool :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CoaSlip Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 Kjører selv med skipose-hull i bakseteryggen som er mindre enn arealet på 12"'erne mine , og det fungerer helt fint. Hørrer ikke forskjell med bakseteryggen nede , selv om baksiden av ryggen er laget av stål. Kan være jeg er heldig , fikk samme advarsel selv når jeg bygget denne løsningen. Men bilstereo er å blir bilstereo , ikke alt man kan forstå :) Har også hørt at rockwool er skadelig for subbene , og bør ikke brukes i basskasser, og IHVERTFALL ikke i porta kasser. :) Siter (o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød (x) 92' BMW 525ia (x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer (x) 86' Ford Fiesta 1.1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg