Gå til innhold

sideskjørt spørsmål

Ranger emnet

aka_stian

Anbefalte innlegg

Legger denne inn her etter lite respons i lakk og karosseri forumet.

Fikk rieger sideskjørtene mine idag. Men litt usikker på hvordan jeg skal gå frem når de skal festes. Fikk med 2 sikaflex og 10 popnagler og det var det.

Var også en voldsom kant på disse skjørtene. Er det slik med alle sideskjørt eller? Hvordan har andre folk gjort dette her. Første som slo meg var at her må de slipes skarpe på kanten og så må det sparkles og lakkes over for å få det bra.

Trenger noen stalltips fra folk som har gjort dette før.

Img_0482.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten fester du de med klips i kanalen, men da må du først borre hull til klipsene, eller så bruker du sikaflex (slags lim). På BMW sideskjørt borrer man hull med en mal først og klipser det fast til karosseriet. Usikker på hva slags skjørt du har til hvilken type bil.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

har stylet endel biler... alacocaina

1:skru gjerne sideskjørtene inn i hjulbuene(2 forann og 2 bak, da kan sideskjørtet fjernes etter du har skrudd ut skruene og skjært i sikaen med tapet kniv)...(rust? skal da ikke ha bilen i 10 år ?)

2:gå med sikaflex langs kanten oppe helt bak og press sideskjørtet inn med gjengeklemmer eller liknende..

dett gjøres etter lakkering selvfølgelig, resultat? slik som alle andre, bra :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aka stian, eh?

Trenger ikke blande inn atomfysikk ved montering av sideskjørter...

Neida, men tror ikke den framgangen fungerer i dette tilfelle. Eller pleier folk å beholde denne sinnsyke kanten øverst på sideskjørtene? Kan jo umulig se noe bra ut, selv etter lakkering. Og nei, rust vil vi ikke ha.

Selv ser jeg for meg at øverste delen av skjørtene må slipes mye tynnere, limes på kanalene som du sa for så å sparkle og herje for å få den kanten usynlig. SÅ kan det lakkeres. Da vil jo også sideskjørtene se mer ut som en original del av karrosseriet. Mulig jeg tar feil, men slik ser jeg for meg at det må gjøres.

Inspill anyone?

Lenke til kommentar
Del på andre sider