Gå til innhold

Motor kode?

Ranger emnet

eirwave

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal sette på toppen på golfen min. Eller har en som hjelper meg da.

Men når jeg leser i haynes manualen så er det så mange forskjellige motor koder.

Er det noen som vet motor koden på min bil? Eller hvor det skiltet er hvor den står?

Er en Golf 92 modell Golf 3 GTI 8V 115hp.

Takker for svar

2003 VW Passat 1.9TDI STV

* 95, Nissan Primera 2.0 (Solgt)

* 92, Golf GTI 8V (Solgt)

Tråden om golfen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg skal sette på toppen på golfen min. Eller har en som hjelper meg da.

Men når jeg leser i haynes manualen så er det så mange forskjellige motor koder.

Er det noen som vet motor koden på min bil? Eller hvor det skiltet er hvor den står?

Er en Golf 92 modell Golf 3 GTI 8V 115hp.

Takker for svar

Slik kan du gjøre det:

1:

Gå inn på http://www.Mekonomen.no

Velg søk på deler etter registreringsnummer, tast inn ditt reg.nummer

Og simsalabim så kommer motorkoden din frem

2:

Ring nærmeste Vw verksted og opplys reg.nummer til dem, da får du også motorkoden..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan jeg kan sjekke motorkoden uten reg nummer? Har byttet motor fra delebilen og er usikker på motorkoden. Motoren har visst sittet i en Passat tidligere så det hjelper lite å sjekke reg nummeret.

Skal stå på motoren en plass, tipper det står på blokka.. Du kan snevre inn mulighetene ved å oppgi hvilken passat det er, og hvilket motorvolum du har;)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Passat den har sittet i aner jeg ikke. Forrige eier som sa det.. er jo heller ikke 100% sikkert den har sittet i en Passat.. Er nå en 1.8 forgassermotor..

Jo, en ting jeg merket meg, var at fordeleren var mindre på toppen (altså lokket) enn golfen. Lokket mitt passet ikke, så jeg måtte bytte fordeler. Rotoren som satt i var større og nesten rund. Stod riktignok Bosch på den.

Motoren har det plastdekselet under toppdekselet, (for å beskytte cam, ventiler og slikt?) Kan dette ha noe å si om det er mekaniske eller hydrauliske ventilløftere?

2006 Ford Mondeo 2.0 TDCI 130HK FMBA Automat

2000 VW Golf MK3.5 1.6 101HK AFT Cabriolet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags Passat den har sittet i aner jeg ikke. Forrige eier som sa det.. er jo heller ikke 100% sikkert den har sittet i en Passat.. Er nå en 1.8 forgassermotor..

Jo, en ting jeg merket meg, var at fordeleren var mindre på toppen (altså lokket) enn golfen. Lokket mitt passet ikke, så jeg måtte bytte fordeler. Rotoren som satt i var større og nesten rund. Stod riktignok Bosch på den.

Motoren har det plastdekselet under toppdekselet, (for å beskytte cam, ventiler og slikt?) Kan dette ha noe å si om det er mekaniske eller hydrauliske ventilløftere?

Finn fordelerens serie/delenummer og kryssjekk dette opp mot "familiealbumet" eller hos Vw.. Det er ikke akkurat få 1,8 gassere til Passat, ta deg en titt på på mekonomens sider så ser du:)

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider