Gå til innhold

Ny spiller, noen pioneer eksperter?

Ranger emnet

Cchris

Anbefalte innlegg

Og der kom løsningen på alle problemene :win

Makan da folkens. Har enda ikke kommet over en pioneer spiller hvor det ikke er mulig å slå av reverse eller pipe lyden som kommer når du slår av tenningen osv.. Enten i under menyen som kommer opp vist du har spilleren i standby og holder funk tasten inne. Eller i menyen rett på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 49
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Makan da folkens. Har enda ikke kommet over en pioneer spiller hvor det ikke er mulig å slå av reverse eller pipe lyden som kommer når du slår av tenningen osv.. Enten i under menyen som kommer opp vist du har spilleren i standby og holder funk tasten inne. Eller i menyen rett på spilleren.

reverse har jeg aldri tenkt noe over, bare irritert meg over:D

Har pløyd igjennom manualen og finner ingenting der heller hva angår beep (som det heter på sony menyen)

Merkelig om det ikke skulle være mulig å skru av de greiene men..

Kast dritten til H*****E etc

øh.... ville du ha kasta en cosworth til helvete og kjøpt deg opel f.eks om du hadde ett problem med en tennplugg eller noe? eller slik som vi andre sier BAGATELL... kommer nok aldri til å kaste Pioneer'n uansett pga no pipegreier... så lenge den leverer varene jeg trenger så driter jeg i den pipinga... greia her er at HVIS man kan unngå den så JIPPI... da er gleden ved denne spillern komplett... men klarer glatt å leve med den.... bare å skru opp til 59 på volum det så hører du fint lite piping :D :hammer :disco

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

reverse har jeg aldri tenkt noe over, bare irritert meg over:D

Har pløyd igjennom manualen og finner ingenting der heller hva angår beep (som det heter på sony menyen)

Merkelig om det ikke skulle være mulig å skru av de greiene men..

øh.... ville du ha kasta en cosworth til helvete og kjøpt deg opel f.eks om du hadde ett problem med en tennplugg eller noe? eller slik som vi andre sier BAGATELL... kommer nok aldri til å kaste Pioneer'n uansett pga no pipegreier... så lenge den leverer varene jeg trenger så driter jeg i den pipinga... greia her er at HVIS man kan unngå den så JIPPI... da er gleden ved denne spillern komplett... men klarer glatt å leve med den.... bare å skru opp til 59 på volum det så hører du fint lite piping :D :hammer :disco

Enig med deg der. Det er ikke et problem det med pipingen. Jeg spørte bare om noen visste om det gikk an å få den vekk. Er stor-fornøyd med spilleren, og kan leve med den pipinga. Men hadde jeg hatt et valg, så skulle den vært av.

Tråden om bilen min: Golf GTI G60

VW AUDI CLUB NORWEGEN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...
hellothere

hmmm..ingen som har funnet ut om det går ann å skru av den %&¤%¤& pipelyden?

har en deh-p6700mp spiller som piper som bare d og brodern har modellen over og den lager ikke et eneste pip :)

Vel jeg har enda ikke funnet noe... hverken i manualen eller noe annet sted... så det er nok umulig ser det ut til å bli kvitt pipinga uten å åpne opp spillern og fjerne duppeditten som lager lyden..

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe problem med å skru av pipingen på min spiller.

Spiller av --> func knappen på fjernkontrollen inne --> general settings

---> beep on *klikk* beep off. den piper fortsatt når spilleren åpner seg, eller når jeg tar ut nøkkelen :deng . men den infernalske pipinga for hvert bidige tastetrykk er heldigvis borte :pray

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke noe problem med å skru av pipingen på min spiller.

Spiller av --> func knappen på fjernkontrollen inne --> general settings

---> beep on *klikk* beep off. den piper fortsatt når spilleren åpner seg, eller når jeg tar ut nøkkelen :deng . men den infernalske pipinga for hvert bidige tastetrykk er heldigvis borte :pray

på hvilken spiller?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når vi først er inne på Pioneer-spillere:

-Er det noen her som vet om det går an å "kode om" en usa-utgave av DVH-P5000MP til europeisk radiotuning?

Hører lite på radio uansett, men hadde vært greit å kunnet brukt alle kanalene.

-Er det noen av dere som vet om det går an å bytte diodene/lysene i knappene rundt displayet? Disse er grønne, og vil gjerne ha de rød.

Kjøpte spilleren i tro om at det var rødt lys, men fant senere ut at det kunn var rødt lys i europa-utgaven av spilleren.

Jeg kommer selvfølgelig ikke til å lodde ut ev. komponenter selv, men overlate dette til folk som har kunnskap og dyktighet til å utføre noe slikt.

Bare lurer på om det ER mulig.. :)

1999 BMW E46 320d - Konebil

1991 BMW E36 320i 24v Sedan - Go'bilen m/M50B25 & respirator

1988 Ford Sierra 2.0CL - Vinterkjelke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heller ikke bort pipelyden på min 8600. Liker ikke at det piper når man bytter sang eller vrir på knappene..

Men det verste med Pioneer er jo at de er forbanna dårlig til å lese cd'r og spesielt mp3-plater! Må jo ha fersk plate fra brennern for at det skal fungere feilfritt.. Skit, blir Alpine neste gang

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får heller ikke bort pipelyden på min 8600. Liker ikke at det piper når man bytter sang eller vrir på knappene..

Men det verste med Pioneer er jo at de er forbanna dårlig til å lese cd'r og spesielt mp3-plater! Må jo ha fersk plate fra brennern for at det skal fungere feilfritt.. Skit, blir Alpine neste gang

Da er det noe galt med spillern din.... jeg spiller nesten kun mp3 og har aldri slitt med det du nevner... selv om plata er 3 år gammel så funker den feilfritt i spillern.

Perry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det noe galt med spillern din.... jeg spiller nesten kun mp3 og har aldri slitt med det du nevner... selv om plata er 3 år gammel så funker den feilfritt i spillern.

Har to kompiser med samme spilleren og begge har samme problemet. Min er faktisk den minst følsomme av disse. En er helt håpløs, klarer nesten ingen litt brukte mp3 plater. Og hvis jeg brenner en ny plate (brenner med lav hastighet slik at ingen kan klage på det) så funker den først og når den har surra inni spilleren noen dager begynner den å hakke selv om den ikke er tatt ut en eneste gang! og er ingen merker på den heller.. Synd for dette er ellers en fantastisk spiller..

Men Alpine neste gang :)

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider