Gå til innhold

SRi - GT

hønsemannen

Anbefalte innlegg

Vil tro det er rimligere å bare kjøpe en GT motor for 9-10.000 kr i stedet for å kjøpe alt i deler, hvis du absolutt skal ha GT motor.

Et alternativ (hvis du er villig til å bruke så mye penger på 20 ekstra hester) er å kjøpe større grenrør (10 hk, 3000 kr + montering) og sportskammer (10 hk, 3000 kr + montering). Da har du en bil med like mange hester. Understellet er det samme uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassa er litt forskjellig. Samme skall, men er litt annerledes drevet GT kassa. Sjekk ut hva det koster for en GT motor i Sverige eller noe slikt da vettu...

Sjekk på http://www.fbt.se Jeg fant 2 GT motorer eller noe slikt. En som har gått 55k og en på 82k.

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

girkassa er litt forskjellig. Samme skall, men er litt annerledes drevet GT kassa. Sjekk ut hva det koster for en GT motor i Sverige eller noe slikt da vettu...

Sjekk på http://www.fbt.se Jeg fant 2 GT motorer eller noe slikt. En som har gått 55k og en på 82k.

Er du nå sikker på at girkassa til SR20 er annerdeles i fra SR20De til SR20DE ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du nå sikker på at girkassa til SR20 er annerdeles i fra SR20De til SR20DE ?

Jeg drev å sjekka det der når jeg skulle finne girkasse til min. Begge girkassene heter RS5F32A eller noe slikt, men ifølge Nissan i Lillehammer er det visstnok en forskjell i drevingen på GT kassa. Den er noe lengre. Derfor gikk jeg i anskaffelse av en GT kasse fra Sverige da disse knapt finnes hos høggeri i Norge. Jeg skal ikke sitte her å være knusende sikker altså, men det var det som ble sagt fra de i alle fall...

1988 Toyota Celica 2.0 GT

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

x- 1997 Nissan Primera GX 2.0 Turbo (GTi-R)

x- 1986 Toyota Corolla DX 1,3 12v (Vinter bil det!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drev å sjekka det der når jeg skulle finne girkasse til min. Begge girkassene heter RS5F32A eller noe slikt, men ifølge Nissan i Lillehammer er det visstnok en forskjell i drevingen på GT kassa. Den er noe lengre. Derfor gikk jeg i anskaffelse av en GT kasse fra Sverige da disse knapt finnes hos høggeri i Norge. Jeg skal ikke sitte her å være knusende sikker altså, men det var det som ble sagt fra de i alle fall...

Det TROR, eg ikkje stemmer.. i min bil, 1994, eGT har eg SLX girkasse, pga det var vanskelig/umulig og få tak i en gt kasse, og merket absulutt null forskjell fra GT til SLX, og vil da tro SRI/GT er om mulig enda likere.. en kjenning av meg som holder på med et Gtir Turbo prosjekt til sin 94 primera e gt, kjører med SRI kasse.. men den må riktig nok skiftes men ikkje pga giringa men pga styrken.

_/1994 Primera e GT\_

KN,Supersprint,chip

Dvd,PS2,Rockford

230V,TV

Lenke til kommentar
Del på andre sider