Gå til innhold

Ca hvor varmt blir det i en frontlykt?

Ranger emnet

awt

Anbefalte innlegg

Regner ikke med det er noe fasitsvar på dette spørsmålet, men det er sikkert noen ca-verdier ute å går.

Tenker da på en helt vanlig lykt, med fjernlys tent. Ikke noe xenon-opplegg.

Grunnen til at jeg spør er at jeg lurer på hvordan det er å ha noe diode-greier i frontlykten, og ledninger til dette uten at det smelter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

300° Farenheit sier en plass:

A Xenon bulb typically lasts 3,000 hours and operates at about 150 degrees F, while its halogen relatives typically average 200 hours and generate temperatures up to 300 degrees F. A normal car is used for about 5,000 hours during its driving lifetime.

Om du feks. kjører om vinteren så vil jo temperaturen synke betraktelig.. Siden du sier at fjernlyset skal være tent så må du ta i betraktning at bilen som oftest er i fart.

Døll signatur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

temperaturen nær fjernlyset vil være veldig høy.

Hadde en gummihette rundt vanlig parklys, ved siden av kjørelyset, den ble gradvis lysere/brent hellothere

Så hadde jeg en LED-parklyspære, den tok også kvelden etterhvert, antakelig pga varmen.

Avstanden til pæra har nok endel å si.

Kun dioder tåler nok bra med varme, tror heller ei ledninger vil smelte, om du ikke snurrer de rundt fjernlyspæra..

'01 E39 530DAT

'95 mondeo sedan

www.fordmondeo.org

www.mondy.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig for å prøve hvordan det blir med ettermonterte angel-eyesringer, da dette er av plast er jeg redd for de kan smelte sammen. Så det var Mondelykter med ettermonterte sånne til salgs, så det kan kanskje funke, men vet jo aldri. Ledningene kommer ganske fort utav lykta, så de klarer seg kanskje. Tenkte først på å lime de fast, men ved høy varme smelter vel lim også, så må finne på noe der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider