Gå til innhold

Lavt turbotrykk på 1993 Rx-7

Ranger emnet

Rayho

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en 1993 Rx-7. Noen som kjenner til den rosa/røde med grå/sølv dekor som står i namsos?? BBS 18" hjul, aluvinge osv..

Noen som vet om dennne er ok``

Det jeg i allefall vet er at turbotrykket viser maks 0,5bar. Dette er vel litt lavt eller. Noen synspunkter hva det kan være??

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å kjøpe en 1993 Rx-7. Noen som kjenner til den rosa/røde med grå/sølv dekor som står i namsos?? BBS 18" hjul, aluvinge osv..

Noen som vet om dennne er ok``

Det jeg i allefall vet er at turbotrykket viser maks 0,5bar. Dette er vel litt lavt eller. Noen synspunkter hva det kan være??

Ja mulig. For jeg har fikset det en gang alt på den bilen da den var hos forige eier.

Men kan vere mye ting, ifra vakumleakasje, til et akturator stag som har hoppet av til en aktuator som har tatt kvelden, til sprek i eksos huset, noe som er vanelig desverre på FD.

Jan-Tore

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja mulig. For jeg har fikset det en gang alt på den bilen da den var hos forige eier.

Men kan vere mye ting, ifra vakumleakasje, til et akturator stag som har hoppet av til en aktuator som har tatt kvelden, til sprek i eksos huset, noe som er vanelig desverre på FD.

Jan-Tore

Bilen er bare gått 10.000km siden forrige eier. Han sa at bilen ladet slikt da han fikk den. Han mener også at han kan lese av trykket på hver enkelt turbo på Greddy e-management, noe jeg ikke får til å stemme. Da det vel er sekvensiell turbosystem. Hva skal den lade orginalt??

Vet du om bilen ellers er bra??

Hva var galt sist gang du fikset det da?? Er dette grunn til å la vær å kjøpe, tenker på om det kan bli DYRT eller mest sannsynlig bagatell. Er jo en småtøff bil

-92 Mazda Rx-7 Twin Turbo

x-03 Smart Roadster Coupè 115hk/190nm 1,7bar

x-92 Ford Sierra Cosworth 4wd LTD EDT

x-00 Ford Mondeo ST200

x-96 Audi A4 TQ 330hk/450nm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være 10psi på begge turboene (med en liten dupp ned til 8psi ved 4500 rpm)

allså ca 0.64 bar, sjekk hva e managen er stil in på..

jeg kjører normalt 0.9bar på min(apexi datasprut)

men noe har daua så den lader bare 0,45 eller 0,35

er dritdau, er som å kjøre konebil:(

1992 Mazda FD3S RX7 13b

100% original rx7:P (eeeh)

1978 Mazda Rx-4 Wagon, 12a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal være 10psi på begge turboene (med en liten dupp ned til 8psi ved 4500 rpm)

allså ca 0.64 bar, sjekk hva e managen er stil in på..

jeg kjører normalt 0.9bar på min(apexi datasprut)

men noe har daua så den lader bare 0,45 eller 0,35

er dritdau, er som å kjøre konebil:(

Enten en vakum lekasje eller så har primær eksos huset sprekt i godset ved vastgaten.

Dette er en vanelig feil desverre.

-98 Suzuki Jimny 4x4

-92 Mazda RX7 1.3L Singel Turbo Garret T04E 60 trim

x85 Suzuki SJ413 4x4

Lenke til kommentar
Del på andre sider