Gå til innhold

volvo motorer (info)

Ranger emnet


doktor_pilsner

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen kan gi meg litt info om de forskjellige toppene som er levert på volvos motorer.

Har en del motorer stående og ser det er alt fra 398,405,530 og 531 topper.

Hva er forskjellen?? Hvilke er best?? Ca verdi på de forskjellige toppene??

Håper noen kan gi meg litt info.

doktor_pilsner@hotmail.com

 

Volvo for life

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

et har smidde stempler tror jeg. men veit ikke om FT har.den har oljeunderspyling tror jeg.Noen som veit noe om chipp til B230FT da? hvor store man får dem (ytelse) uten å gjøre så alt for mye?

 

om motoren er fra 94´og oppover får du 205 hk ved å sette inn innsprøytings chip og bytte wastegate til 0,9-1 bar. på motorer fra 96´kan du også sette inn tennings chip. dette tar bort mye tenningsbank..

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okay.. det er ofte motorene har litt tikkelyd..er detta en svakhet eller bare øra mine som er i tikkeverden :wonder

 

tenningsbank er ikke bra nei..

hvis ikke tenningsboksen ikke er chipbar, så kan du skifte denne til en gullboks.. (noen av de sorte boksene kan chippes, fra 96´ tror jeg.) å kjøre noen tanker inni mellom med 98 oktan kan også hjelpe.. hjalp på min 230a motor.

Volvo 240 GLE Turbo Intercooler 86/96 Mod

Volvo 142 DeLuxe 74 Mod

 

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81666&highlight=channah

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tenningsbank er ikke bra nei..

hvis ikke tenningsboksen ikke er chipbar, så kan du skifte denne til en gullboks.. (noen av de sorte boksene kan chippes, fra 96´ tror jeg.) å kjøre noen tanker inni mellom med 98 oktan kan også hjelpe.. hjalp på min 230a motor.

 

Jeg kjører 98 okt hele tida. AT'en gikk ikke den med 95 okt...hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min kunskap (ikke sikkert at det er rett)

 

398- B21A,B23A (B21ET?)

405- B23ET, B23E

530- B230A (B230ft/fk?)

531- B230F, B230ET

532 - 16v Marine topp

605- ????

 

Noen som vet noe om den 605 toppen? eller er det noe som heter det, mener jeg har sett det..

 

631.. helt flat topp.. sitter på 230K..

 

og tikkelyden i motoren kommer av dysene. eller feiljusterte ventiler, men somoftest dysene.

 

 

" på motorer fra 96´kan du også sette inn tennings chip. dette tar bort mye tenningsbank.."

den bare har en anna tenningskurve..

 

kjøre med tenningsbank er ikke akkurat bra ;) svir hull i stempla osv..

 

er bare at den tenner før den kommer på topp.. så det du gjør er at du chipper den til å få en grommere tenningskurve :) men nå er jeg trøtt så ta alt med en liten klype salt. (les tankbåt lass)

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår