Gå til innhold

volvo motorer (info)

Ranger emnet


doktor_pilsner

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

noen som veit pris på denna spoilern å.så slepper jeg å lage en egen trå for det. er et noe spes navn på den? hva syntes dere om den? også den svarte *matta* som er lakt oppover bakskjerma,hva er det a?

 

se bilde !

 

Tror det er 850 spoiler..er ikke sikker.. Men har du flere bilder av den bilen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig.lurer på detta selv, men kan dere skrive hvem modell motora er med dem forskjellige toppene.gjør ingen ting med en ny tråd. holder vel med å nevne toppene på turbo motora?

 

 

hva er det egentlig du IKKE lurer på a Morten_A ? det er ikke mye :P

 

sorry offtopic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er min kunskap (ikke sikkert at det er rett)

 

398- B21A,B23A (B21ET?)

405- B23ET, B23E

530- B230A (B230ft/fk?)

531- B230F, B230ET

532 - 16v Marine topp

605- ????

 

Noen som vet noe om den 605 toppen? eller er det noe som heter det, mener jeg har sett det..

 

160- B21ET

398- B21A,B23A (B21ET?) <--ja, på b21et også!

405- B23ET, B23E

530- B230A, B230ft/fk, B230E

531- B230F, B230ET (denna "slutta" volvo å produsere når 740'en gikk ut av produsksjon, derfor 530-topp på 230fk & ft tror jeg... Er værtfall bombesikker på at 530-toppen er på b230ft og fk).

 

532 - 16v Marine topp

605- ???? -PÅ volvo's jalla motor, b230k

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 531 topp på B230K'n blei egentlig litt overraska over det men... Det er jo det som er gromtoppen! =)

Ser noen skriver at dem har fått tikking i dysene, hva er grunnen til det og hva skal den tikkelyden komme fra i dysene??

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

 

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har 6 31 ;) ikke 531

 

dysene har alltid tikka, de har bare aldri tenkt over det, tikking komemr av at dysene åpner og lukker.dyser kan bli dårlige og får da feil "sprut" og det blir ikke forstøva riktig så forbrenninga fåregår ikke akkurat 100% som den skal.

det som tikker er ventilene. evt, treige ventilløftere eller ventiltenttninger som henger

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du har 6 31 ;) ikke 531

 

dysene har alltid tikka, de har bare aldri tenkt over det, tikking komemr av at dysene åpner og lukker.dyser kan bli dårlige og får da feil "sprut" og det blir ikke forstøva riktig så forbrenninga fåregår ikke akkurat 100% som den skal.

det som tikker er ventilene. evt, treige ventilløftere eller ventiltenttninger som henger

 

Ja er en del tikking i dissa F/FT/FK-motorene har jeg lagt merke til, mulig det tikker i ET'en og men det veit jeg ikke...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår