Gå til innhold

Nissan Silvia S12 (180zx)

Ranger emnet


Sea_West

Anbefalte innlegg

Visste ikke helt hvor jeg skulle legge denne tråden, men la den her jeg:)

 

Jeg har fått veldig sansen for denne bilen nå. og vurderer sterkt og kjøpe en sånn en i nærmeste framtid en gang. skal ha som drifte bil.

Men før jeg kan se etter noen og sånn så trenger jeg litt info og det jeg lurer veldig på er. hvordan det er og få tak i deler til den? må jeg bestille fra japan?

det er vel samme motor som sitter i 200sx S13 har jeg fått høre så motor deler er vel ikke så vansklig og få tak i?

 

som sagt jeg skal ha den for og drifte med. så om noen har noe specs eller mest av alt, linker til steder hvor det er mulig og få tak i deler(styling osv)

så er jeg evig takknemlig.

 

EDIT: med samme jeg er NESTEN inne på samme sak. noen som har noen peil på hva jeg ca må gi for en ok nissan silvia S13 her i landet? om det er noen da seff.

"Oversteer is best cause you don't see the tree that kills you" -Richard Hammond.

 

 

- BMW E30 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 55
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

mener å lest om en borti england på et forum som hadde en rundt 300 eller no sånt...men som en annen sa så hadde visst han ganske mye peng;)

 

men d er ikke no problem å gasse på med en DET, den skal passe rett på girkassa, så tror jeg du trenger ledningsnettet kansje....diffsperre får du fra en s13 eller no sånt...

 

beste du kan gjøre er igrunn å spørre dem som har gjort d, finn et forum for s12...

 

http://www.s12oc.com f.eks.

Nissan Sunny GTI 16v

 

NCCN.no(Nissan Car Club Norway)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har en Nissan Silvia s12.

Denne biln er produsert med mange forskjellige motorer.

Jeg en 2l twin cam med stort effekt potensiale! 500hp+++

Motorn har egen hjemme side: http://www.fj20.com.

 

Biln liker jeg veldig bra, ikke no problem med å få tak i deler til den..

Enten orginal deler (dyrt). Mange deler fra s13 passer...

 

Når det gjelder styling og slikt er det veldig lite og få tak i, har hørt at mange bruker s13 styling mad noen modifikasjoner..

Tidligere var d flere som produserte styling kit til s12 men, dersverre ikke nå lenger.

Biln har vært brukt til mye, rally, drifting, racing .....

 

Her er egen hjemmeside til biln: http://www.club-s12.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Nå ligger det to på autodb.

Har ringt for å få litt info, og den ene som er i østfold skal visst ha orginalt 200hk og sugemotor :hammer

Er nok mere riktig med 148hk ja..

Er ikke godkjent, litt dyr, men kan bli driftebil

Jeg er på jakt etter en med ca18det eller fj20et da turbo er litt enklere og billigere å få nok hester

(Fj20et ble bare solgt i Japan)

 

Den i andre har ikke fått tak i eieren ennå

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår