Gå til innhold

coilovers??

Ranger emnet

badass81

Anbefalte innlegg

er vel bare moms på bildeler, jeg har ihvertfall bare fått moms å betale ekstra på pakker med bildeler ifra utlandet..

Det er tollgebyr/utleggsbegyr på dette og...varierende etter hvilke firmaer du bruker som speditør. Ved mindre du selv fyller ut importpapriene....

:pimp EYE CANDY :pimp

:titties: RACING :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 120
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

siden vi driver frima må vi se på den gjennomsnilltlige kursen over enn hvis periode...tok denn eog la på m.v.a noe ikke du har gjort...

Ser at du er med i komitee for vag klubben....dere mister svært mange samarbeidspartnere med den barnslige og usaklige oppførselen dere har...er ihvertfall det de flest firmaer vi sammarbeider med nå har informert meg om etter å sett denne tråden....

tror polardego sine meninger er personlige meninger, ikke no klubben nødvendigvis står for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier bare hva jeg har hørt fra andre firmaer etter å sett denne tråden...hvor vidt de legger vekt på personlighetene i klubbene rundt kan ikke jeg utale meg om...men når man repressentere de som samarbeider med firmaer bør man vise litt mer moden oppførsel

men hele denne tråden er jo værre enn barnehagen......så la oss avslutte dette nå....

de som absolutt har ønske om å diskutrere videre send en pm så kan dere få msn adressen vår så tar vi det der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

siden vi driver frima må vi se på den gjennomsnilltlige kursen over enn hvis periode...tok denn eog la på m.v.a noe ikke du har gjort...

Ser at du er med i komitee for vag klubben....dere mister svært mange samarbeidspartnere med den barnslige og usaklige oppførselen dere har...er ihvertfall det de flest firmaer vi sammarbeider med nå har informert meg om etter å sett denne tråden....

Jeg vet ikke hvem som er mest usaklig her jeg? Siden dere driver firma så må dere se på den gjennomsnittlige kursen? Javel, så du påstår derfor at den gjennomsnittlige kursen er 10,62!!!

Dette er useriøst, og den påstanden din om "at vi mister mange samarbeidspartnere" på grunn av at jeg argumenterer MOT deg og dine påstander, ja det sier vel egentlig mer om seriøsiteten din enn min.

Jeg driver med bil daglig, og har bygd biler i over 15 år. Så kom ikke med en masse pisspreik til meg, mulig en en 18 åring kan biter på påstandene dine, men ikke voksne folk som er i gamet selv.

God Bedring! cheers

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvem som er mest usaklig her jeg? Siden dere driver firma så må dere se på den gjennomsnittlige kursen? Javel, så du påstår derfor at den gjennomsnittlige kursen er 10,62!!!

Igjen et utsagn som er heeeelt på jorde og tatt utfra 0 sammenheng....at du har drevet med bil i 15 år sier ikke noe om kunnskapene dine innen import.... du har glemt m.v.a IGJEN når du har regnet deg frem til denne kursen...

kom gjerne med et eksakt pris eksempel på et understell+ frakt + m.v.a + utleggsgebyr+ overføringskostnader

anbefaller deg å spørre andre norske importører om det samme så får du se hvilke firmaer som tar seg alt for god fortjeneste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen et utsagn som er heeeelt på jorde og tatt utfra 0 sammenheng....at du har drevet med bil i 15 år sier ikke noe om kunnskapene dine innen import.... du har glemt m.v.a IGJEN når du har regnet deg frem til denne kursen...

kom gjerne med et eksakt pris eksempel på et understell+ frakt + m.v.a + utleggsgebyr+ overføringskostnader

anbefaller deg å spørre andre norske importører om det samme så får du se hvilke firmaer som tar seg alt for god fortjeneste...

man regner da ikke moms på kursen på euro gjør man vel? momsen er jo på totall summen av det varen koster i utlandet. riktig nok ikke eksempel på understell men det siste jeg bestilte ifra Cult Society i østerrike, så koster varen: 85euro frakt 15 euro=100 euro, og betalte 250 kr i moms når varen kom inn til norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.... Seriøst gutta. :hammer

Lurer på hva han fyren kjøpte til slutt jeg, husker dere han som spurte på begynnelsen av posten? Kanskje han kappet de? :cab

ikke kappet nei.. har kjøpt supersport coilovers! så får se til våren når bilen kommer på veien hvor bra det er!

-porsche 911 ruf biturbo

-00 audi a4 b5

-08 audi a3 sb s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke kappet nei.. har kjøpt supersport coilovers! så får se til våren når bilen kommer på veien hvor bra det er!

Stilig :) Håper også jeg blir fornøyd. Det er montert på cabben. Har juster det sånn at det er 5 cm igjen bak, og 3.5 cam foran ( å skru på ) og bilen virker stiv og fin. Faktisk litt fjøring igjen!

Gleder oss ;)

Deler til BMW 525 TDS - E34 og VW Transporter T4 er av interesse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man regner da ikke moms på kursen på euro gjør man vel? momsen er jo på totall summen av det varen koster i utlandet. riktig nok ikke eksempel på understell men det siste jeg bestilte ifra Cult Society i østerrike, så koster varen: 85euro frakt 15 euro=100 euro, og betalte 250 kr i moms når varen kom inn til norge.

Når man skal importere en vare så er følgene regnestykke riktig (tar utangspunkt i en vare til 409 euro)

409+ frakt X kursen X 1,25 (m.v.a) og legger på eventuelle toll/utleggs gebyrer.

Varer under 250 kroner kan sendes som gave til privat personer...så slipper man m.v.a

Det er også de utenlandske firmaene som sender varer til høyere pris som gave (skrur ned verdien på fakturaen) hvis tollvesenet får misstanke om at dette er gjort, åpner de pakken ser hva innholdet er...sjekker veil priser rundt om å endten sender varen i retur til frima med gebyrer eller sender straffe m.v.a ++++ til kunden her i Norge....

Store deler som understell vil dem helt klart vekke misstanke....ble kontaktet av en kunde i Norge som hadde opplevd dette

Håper dette var bra nok svar på det du lurte på.....kan gjerne svare på andre ting innen import og hvis det er noe spørsmål så vi holder diskusjonene på det nivået du gjør her....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man skal importere en vare så er følgene regnestykke riktig (tar utangspunkt i en vare til 409 euro)

409+ frakt X kursen X 1,25 (m.v.a) og legger på eventuelle toll/utleggs gebyrer.

Varer under 250 kroner kan sendes som gave til privat personer...så slipper man m.v.a

..

det er klart att du som driver et firma må ta litt mer, men vi som tar inn private ting trenger ikke å betale mer en det regne stykke som jeg skrev over.

hadde de ikke satt opp den grensen til ca 500 kr eller noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde de ikke satt opp den grensen til ca 500 kr eller noe sånt?

Den grensen er på 200. For varer opp til 1000kr koster det deg 80kr i fortolling og for varer over 1000kr koster det 170kr. Dette koster det hvis Posten Norge skal gjøre det for deg.

Linker: Fortolling Posten Norge

Priser fortolling Posten Norge

så regnestykket for 409€ blir med en kurs på 7,9 (fra aftenposten): 409*7,9*1,25+170=4208,875 da kommer frakt i tillegg. så det kan lønne seg å bestille fra utlandet. Eller man kan bestille postresistanse (gratis) og hente det på et selv valgt postkontor i sverige og slippe moms og tollgebyr. Og da blir det bare 409€ pluss frakt.

Ja det koster å dra til sverige, men det er ikke alle som har så veldig lang vei dit.

██████

Golf einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vitkig og huske at man også må betale m.v.a av frakten....og som jeg skrev tidligere de fleste utenlandske firmaer legger på en avgift på ca 15 euro i tilegg til frakt for å ta seg av utenlandsendinger...

Hvis vi da tar eksemplet fra e-bay

409+15 euro + 50 euro i frakt og 170 kroner i tollgebyr

474X 8.0 (ifølge hegnar.no) X 1,25 = 4740.

+ tollgebyr 4910.

så må man bergne avgiften det koster å betale over nettbank som regel er 15 kroner...også må man bergne bensin for å reise til posten.

Er man heldig så tjener man kanksje enn 50 kroner på å kjøpe det selv....hvis man da finner ut at det er feil understell får man ikke retunert det...man får ofte lenger ventetid på understellet da vi har endel på lager...

Jeg vil veldig gjerne se dere sammenligner ebay mot priser andre norske firmaer oppere med, å se forskjellen der....så kanskje man ser at vi faktisk er veldig billig på disse understellene. vil nevne at et annet norsk firma tar 6499 for samme understell......

Er utrolig at man skal få så mye kritikk når man er billigst i Norge...å tilnærmet lik pris som på ebay på disse understellene...burde vel heller fått endel ros og takk for at vi prøver å få prisene ned her i landet

i tilegg til dette gir vi nesten alt vi tjener tilbake til bilinteresserte folk i from av sponsing....vi sponset med gartis bygging av showbil i vinter....sponser Max My Ride nå i høst med gratis bygging og deler og søker etter drifte bil til sponsing av deler til neste sesong.....

Klart etter denne tråden lurer man på om det egentlig er noe vits da folk bare er missfornøyde og klager uansett dessverre....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er utrolig at man skal få så mye kritikk når man er billigst i Norge...å tilnærmet lik pris som på ebay på disse understellene...burde vel heller fått endel ros og takk for at vi prøver å få prisene ned her i landet

i tilegg til dette gir vi nesten alt vi tjener tilbake til bilinteresserte folk i from av sponsing....vi sponset med gartis bygging av showbil i vinter....sponser Max My Ride nå i høst med gratis bygging og deler og søker etter drifte bil til sponsing av deler til neste sesong.....

Klart etter denne tråden lurer man på om det egentlig er noe vits da folk bare er missfornøyde og klager uansett dessverre....

Jeg har ihvertfall aldri klagd over dine priser...snarere tvertimot.

Det jeg reagerte på var at du sammenligna Supersport med KW i kvalitet.

Stå på gutta og gi oss billige gewinde som ett meget bra alternativ for de som ikke kjører så mye eller aktivt!

VW Audi club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er vitkig og huske at man også må betale m.v.a av frakten....og som jeg skrev tidligere de fleste utenlandske firmaer legger på en avgift på ca 15 euro i tilegg til frakt for å ta seg av utenlandsendinger...

Hvis vi da tar eksemplet fra e-bay

409+15 euro + 50 euro i frakt og 170 kroner i tollgebyr

474X 8.0 (ifølge hegnar.no) X 1,25 = 4740.

+ tollgebyr 4910.

så må man bergne avgiften det koster å betale over nettbank som regel er 15 kroner...også må man bergne bensin for å reise til posten.

Er man heldig så tjener man kanksje enn 50 kroner på å kjøpe det selv....hvis man da finner ut at det er feil understell får man ikke retunert det...man får ofte lenger ventetid på understellet da vi har endel på lager...

Jeg vil veldig gjerne se dere sammenligner ebay mot priser andre norske firmaer oppere med, å se forskjellen der....så kanskje man ser at vi faktisk er veldig billig på disse understellene. vil nevne at et annet norsk firma tar 6499 for samme understell......

nå nevnte jeg at regnestykket mitt var uten frakt. men ellers, de 15kr til nettbank slipper man unna ved å bruke visa/mastercard, og bensin for å dra på posten bruker man også hvis man bestiller fra dere.

men sånn ellers, butikker burde være veldig forsiktig med uttaleser på internettforum da folk kan oppfatte det veldig forskjellig og heller bruke pm for å kontakte andre brukere, samt ha en egen firmakonto som blir benyttet til spørsmål/svar som gjelder butikken. Heller ikke blande seg opp i diskusjoner som ikke er direkte rettet mot dem selv.

██████

Golf einser

Lenke til kommentar
Del på andre sider