Coltern Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Akkurat satt inn nytt frontsett, men hører dynamostøy og litt knittring. Alle kabler er minst 15 cm fra hverandre, men har bare 2 linjeutganger så har brukt Y ledd på begge kablene. Er ikke støy når jeg bruker bare forsterkeren til subbene!, kanskje det er noe med den "nye" forsterkeren?, skjønner faan ikke hva det kan være :/ Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 opp på topp :) Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pro_sniper Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Du mener at hvis du kobler bassforsterkeren på frontsettet så forsvinner støyen? Er dette riktig tolket? Siter _________________________ R33 Insured by Ruger&Beretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Du mener at hvis du kobler bassforsterkeren på frontsettet så forsvinner støyen? Er dette riktig tolket? Dette stemmer! Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pro_sniper Skrevet August 16, 2005 Rapporter Share Skrevet August 16, 2005 Er begge forsterkerne koblet på samme jordingspunkt? Hvis ikke, prøv å koble "frontsettforsterkeren" til samme jordpunkt som bassforsterkeren. Siter _________________________ R33 Insured by Ruger&Beretta Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tricket Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 du får ta på deg hørselsvern da :dj Siter Yeah! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Er begge forsterkerne koblet på samme jordingspunkt? Hvis ikke, prøv å koble "frontsettforsterkeren" til samme jordpunkt som bassforsterkeren. Begge forsterkere pluss kondensator er jorda på samme punkt, jordings punktet er setefestet, men all lakk er slipt bort!. Har lagt opp ny jord fra batteri til karroseri og! Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 du får ta på deg hørselsvern da :dj hehe, men hva er vitsen med og ha musikk i bilen da :p Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Koblet alt på subb forsterkeren, som egentlig er en 4 kanaler, 2 til frontsett og 2 til sub :), da var det visst ikke no dynamosus-knittring osv. Så trur nok det er forsterkeren som er gåen :(, kjøpte den brukt av en her på forumet! Og det er ikke jeg som har ødelagt den!, den må ha vært gåen når jeg fikk den, alt var koblet riktig osv :/ Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Trenger ikke være ødelagt. en forsterker kan være mer følsom for støy enn andre, uten at den trenger å være ødelagt.. så undersøk litt mer først du :) Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Trenger ikke være ødelagt. en forsterker kan være mer følsom for støy enn andre, uten at den trenger å være ødelagt.. så undersøk litt mer først du :) Ok, men forsterkeren er jo ganske gammel da :S, kanskje jeg skal prøve og koble kondensatoren på den og høre`? :) Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spiffy Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 prøvd med en annen spiller??? kan vere en jordingsskinne inni spillern som har gått til h.......! Siter Nissan Sunny GTI 16v NCCN.no(Nissan Car Club Norway) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 prøvd med en annen spiller??? kan vere en jordingsskinne inni spillern som har gått til h.......! Ja har tenkt på det lenge!, men har ikke no annen spiller :S! men får nå prøve og få tak på en da! Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zetec Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Det er litt viktig, og jeg presiserer at spiller og forsterker bør ha lik jord, dvs hvis spilleren din ikke har annet enn orginaljord så kan problemet ditt ligge der, du bør derfor legge opp en ny jord til spilleren fra karosseriet på bilen... Siter 2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift 2000 - Ford Focus 2000 - VW Polo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Coltern Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Det er litt viktig, og jeg presiserer at spiller og forsterker bør ha lik jord, dvs hvis spilleren din ikke har annet enn orginaljord så kan problemet ditt ligge der, du bør derfor legge opp en ny jord til spilleren fra karosseriet på bilen... Ok, har bare orginal jording, men åssen skal jeg legge opp det da?, har jo 21mm2 kabling på alt, åssen skal jeg feste jordinga i spellern osv? Siter Pioneer--JBL--Momo Polk--Optima-SoundMagus :) STP støydemping. Bil: Mitsubishi Galant -97 G8. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg