Gå til innhold

Bremser og oppheng

Ranger emnet

Sonick

Anbefalte innlegg

Er det bare til å flytte over bremsene fra en gti 112 hk til en 90 hk ? Eller må fjør beina fremme skiftes ?

Hvor mye må gjøres bak ?

Skifte hele bakakslingen ?

Er det forskjeld på krenkings hammeren på en gti og en 90 hk ?

Hva med foringene ? går det ann å sette inn noen foringer fra gti for å gjøre den stivere ? ( Mindre krenging )

Golf 4 gti 99 mod

x - en del golf 2 er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja..fjørbeinene bremme skal kunne byttes om hverandre.. det har jeg gjort med mine to vrak hvertfall, bake skal det også være steika dønn likt.

bremsene skal vel ikke være noe problem å flytte over, men du må ta med bremskraftregulatoren også ellers blir det tull i systemet.

bake er det vel bare å flytte over det som er, ta hele bjelken, press ut foringene og kjør inn noen splitter nye powerflex foringer der, så er det gjort.

enkelt og greit kunne du funne tak i godkjenningspapirer for golf GL -> GTI.. tror jeg

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gti 112 hester golf 2 og 90 hester har to forskjeller på bremsene...

gti har skiver bak, og ventilerte skiver foran...

de ventilerte skivene foran passer rett på . bare kjøp gti klosser...

du bruker orginal fjærbein, caliper osv ..

dette gjorde jeg på en 1.6 75 hester.. funka bra :)

har du last avhengig ventil foran bakakslingen er det jo seff en fordel at den er rett justert :)

er ikke så mye forskjell i bremsekraft fra 90 hester bremsene til gti 112 hester bremsene at det trengs justering.. forskjellen ligger i at gti 112 hester bremsene ikke går varm like fort pga ventilert skive....

bak er det enklest å bytte hele bakakslingen. da får du med lastavhengig ventil, du slipper å bytte masse drit på akslingen(akseltapper, feste for caliper osv osv.

MEN , legg nye bremserør fra hovedbremsesylinder foran.. så passer de rett på den lastavhengige ventilen.. er ganske billig med nye rør til gti, og er lett å bytte... husk å lufte skikkelig etterpå.. da du i praksis tapper hele systemet.....

alt dette har vi testa på en 75 hester golf 2.. regner med det er likt på 90 hestern :)

noe mer da?

jo, gå rett på G60 bremser ;)

bigbrakes1.jpg

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider