Gå til innhold

Polyforinger - Gul vs. Rød

Ranger emnet


Laaars

Anbefalte innlegg

Hallo!

Skal handle inn polyforinger til LaStrada-prosjektet.

Hva anbefales, gule eller rød? Skal brukes på vei... mye senk, en fordel at den er stiv nok så den ikke slår nedi hele tiden.

 

Evt. en miks? Rød på bakakslingen f.eks, og gule ellers?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Skal handle inn polyforinger til LaStrada-prosjektet.

Hva anbefales, gule eller rød? Skal brukes på vei... mye senk, en fordel at den er stiv nok så den ikke slår nedi hele tiden.

 

Evt. en miks? Rød på bakakslingen f.eks, og gule ellers?

 

Bilen vil vel ikke slå nedi noe mer med mykere foringer?

 

Spørs hvor hardt og jævlig dere vil ha det...

1983 VW Golf I GTI 16v

1985 VW Golf II "1.8 CL" 2.8 VR6

2009 VW Scirocco III TSI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen vil vel ikke slå nedi noe mer med mykere foringer?

 

Spørs hvor hardt og jævlig dere vil ha det...

Har hørt at bilen slår nedi ved f.eks slitte foringer på bakakselen, kanskje kombinert med slitte dempere også, litt usikker.

Hardt og jævlig, tja... ikke FOR hardt å jævlig.

Har hørt at gule er greia på veien, mens rød er mest for bane?

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo!

Skal handle inn polyforinger til LaStrada-prosjektet.

Hva anbefales, gule eller rød? Skal brukes på vei... mye senk, en fordel at den er stiv nok så den ikke slår nedi hele tiden.

 

Evt. en miks? Rød på bakakslingen f.eks, og gule ellers?

 

eg har gule forran og røde bak. alt fra kollevold. funker fint. bilen eg god og stiv, men eg har i tillegg stab.stag nede forran og stag mellom dempertårna.

når du skifter til gule foringer slik som eg har gjort så vil bilen bli høgare. min blei 2-3cm høgare forran

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare nevne en liten ting som er relevant her og ikkje ble nevnt,

kombinerer du knallharde foringer med et skikkelig stivt senkesett, KAN du oppleve at bilen "hopper" sidelengs i svinger. Dette fordi den er for stiv og ikkje følger veien slik den skal. Mener på at de som lager disse foringene lager ett oppsett som de mener er best for bilen på vei, og ett på bane.

 

PS: noen som husker hva som ble sagt om gullgolfen som var med i autofil?

"den var for stiv, for mye senket og ikkje minst, den "hoppet" sideveien."

 

Det var da med tanke på kjøreegenskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare et lite spørsmål ang. Polybrush

 

Er det sånn å forstå at disse bakaksel foringene ikke har metall hylse, å dermed bare kan slås rett inn igjen uten all den køddinga som orginal foringer medfører?

 

nå vet ikke jeg akkurat hvordan det er på golf, men på mange poly foringer skal ytterhylsen brukes igjen, veldig fint å finne ut av før man går løs på den for å få den ut =P

Ford Taunus 1975 mod 2.8

Sierra 1986 mod 2,0

X-Audi 90 quattro 1988 mod 2,3

X-Golf Mk2 1985 mod 1,8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår