Gå til innhold

sierra is-turbo??

suunto

Anbefalte innlegg

en kamerat av meg bygde det...

bare satte på turbo og kjørte.

måtte bytte motor en gang, oxo ble den solgt.

hvis du har tenkt på mye ladetrykk og masse kjøring så ville jeg gjort noe med selve motoren oxo

-I'm so terrific I have my own toll-free number: 1-800-UNBELIEVABLE-

*1998 Ford Scoprio 2.3 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...

Hvis du har en standard is-motor så ville jeg for å gjøre minst mulig utav det kjørt med dobbel topp-pakning med kobbermellomlegg for å få ned kompresjonen litt, så kan du lade opptil 0,8 hvis du vil at det skal holde litt.

Har du noen planer om å gå over det i ladetrykk så ville jeg anbefalt deg å få tak i noen cosworth-stempler.

Du trenger også en turbomanifold (hvis du ikke lager den selv da) som jeg har sett til salgs for rundt 1400-2000 litt avhengig av hvor du titter hen. samt en T3 turbo eller liknende

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en standard is-motor så ville jeg for å gjøre minst mulig utav det kjørt med dobbel topp-pakning med kobbermellomlegg for å få ned kompresjonen litt, så kan du lade opptil 0,8 hvis du vil at det skal holde litt.

Har du noen planer om å gå over det i ladetrykk så ville jeg anbefalt deg å få tak i noen cosworth-stempler.

Du trenger også en turbomanifold (hvis du ikke lager den selv da) som jeg har sett til salgs for rundt 1400-2000 litt avhengig av hvor du titter hen. samt en T3 turbo eller liknende

Har hørt at orginalstempla på 205 tåler opp til 1,1 hvis alt ligger til rette, er ikke noe jeg sier er fakta men ser ikke helt bort fra det.

Åssen turbo er å anbefale for 205 med tjukk/dobbel topppakning, porting og planer om 200 +- hk, alt over 160 er ok da planen er å godkjenne med det tallet.

???

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lyst på dette oppsettet....lurer på hvor mye HK jeg kunne dratt ut da..:)

En jeg snakket med hadde lignende oppsett.. sbakket om 240-250 HK i motoren.. D er jo heftig :)

Og hva d evt hadde kostet totalt.

cosworth stempler

cosworth råder

is veiv

Cosworth rådelager

cosworth bunnpanne

cosworth oljekjøler

portet is topp

riktig kam... HVA ER BEST??????

grenrør

garret tb03 turbo

cosworth sprut med 270chip, gule dyser, 2bar map.

4x4 oljepumpe med underspyling

4x4 IC

cosworth radiator

justerbar bensintrykksreg.

4x4 cossie bensinpumpe

Kent justerbart camdrev

Lenke til kommentar
Del på andre sider