T/A 455 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Joda, det jeg sier er at de er dyr i Norge. Men som du sikkert ser så har jeg ingen planer om å slenge drit om demon gasserne, ettersom jeg har hørt mye bra om dem. Hadde jeg hatt råd til å teste litt mer forskjellig hadde jeg kjøpt meg en for å se om den var bedre enn edelbrocken. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 24, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Mente ikke å legge opp til drittslenging. Men av en eller annen årsak er nettopp forgassere en vare hvor forskjellen på egenimport og å kjøpe fra f.eks Steinar Stolen eller Sarpsborg Motor ganske liten. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 En 625 Demon kan kjøpes over disk i norge for godt under 3 lapper...det er jo ikke dyrt.. :wave Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Granada Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Hvorfor er injection helt utelukket? (bare nysjerrig) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
73camaro Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Når det gjelder bensinforbruk, er det flere faktorer som spiller inn. Hvor mye trimm man har, automat / manuell, og ikke minst slutt-utveksling i bakaksel. Jeg kjører en 73 Camaro men 502 cid / 8200 ccm motor, 586 hester, 3 trinns automat - med 3500 i "stallspeed", og 4,11 i bakakselutvelsling. Det er vanskelig å komme under 2 liter på mila, uansett, med min Holley 850 DP ( bilen er ca. 1700 kg.) Skal bilen brukes til både gata, og dragrace - er nok Holley å foretrekke. Til gatebruk er nok Edelbrock og Rochester å foretrekke. Det6 er forøvrig en formel for å regne uy behov av størrelse på forgasser, hvor motorvolum - max turtall spiller inn. Se innom sidene til f.eks. Holley. PS. Ad "hvem mista ....... i Trondheim, min er mint-grønn, så det var ikke meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Når det gjelder bensinforbruk, er det flere faktorer som spiller inn. Hvor mye trimm man har, automat / manuell, og ikke minst slutt-utveksling i bakaksel.Jeg kjører en 73 Camaro men 502 cid / 8200 ccm motor, 586 hester, 3 trinns automat - med 3500 i "stallspeed", og 4,11 i bakakselutvelsling. Det er vanskelig å komme under 2 liter på mila, uansett, med min Holley 850 DP ( bilen er ca. 1700 kg.) Skal bilen brukes til både gata, og dragrace - er nok Holley å foretrekke. Til gatebruk er nok Edelbrock og Rochester å foretrekke. Det6 er forøvrig en formel for å regne uy behov av størrelse på forgasser, hvor motorvolum - max turtall spiller inn. Se innom sidene til f.eks. Holley. PS. Ad "hvem mista ....... i Trondheim, min er mint-grønn, så det var ikke meg. Heter broren din Geir, og bor /bodde i Halden?(han er fra molde) Har en rød Camaro med halvslapp sb400cid :P Med 4,11 så sliter du vell nok med å komme under 3 liter på mila Vet ikke hvorfor injection er utelukket, vurderer det selv, men tar nok litt tid ettersom det koster 10k Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Broren til Geir har en sølvfarga 70 1/2 med 502 på 6xx hester. Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet August 25, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Hvorfor er injection helt utelukket? (bare nysjerrig) For meg vil injection bli dyrt pga mitt lave kunnskapsnivå. Dessuten bor jeg på sørlandet og kjenner ingen her med så inngående kjennskap på denslags at de kan montere og feilsøke en TPI motor i en 1934 Ford. Å montere slikt ting i en gammel bil vil nesten helt sikkert medføre litt knot før det funker uansett. Å måtte transportere bilen 40 mil en vei fordi elektronikken krangler ser jeg på som slitsomt i forhold til å justere litt på en forgasser. Dersom en kjører seg helt fast med å få motoren til å gå tilfredsstillende, vil en demontering ut av bilen for dyno benkekjøring også være enklere med en forgassermotor, siden den ikke trenger "halve bilens el.anlegg" med seg for å funke. Men jeg er helt enig i at injection er bedre. For mange vil det heller ikke falle særlig dyrere enn en forgassermotor. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 Broren til Geir har en sølvfarga 70 1/2 med 502 på 6xx hester. Hmm ,det var kanskje 600x hester, husker bare at Geir sa det var en 502 med masse hk. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mach1 Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 Har du noen formening om årsaken til dette?Jeg har nemlig kjøpt et slikt innsug. Nærmere bestemt Professional Product's Crosswind innsug. Er vel nærmet å betrakte som en billig-utgave av Edelbrock's Air Gap. Anbefalte forgassere er iht monteringsanvisningen Edelbrock Performer #1407 eller Holley #0-3310... Det står så på Edelbrocks hjemmesider, om du ser på Air-Gap innsugene. Men det gjelder bare Edelbrock #1411. En #1407 (750, mech) vil fungere med dem. Merket da også forskjell da jeg byttet gasser. Siter - 1969 Ford Mustang Fastback Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dodge_polara Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 demon! om det er Barry Grant! det er det beste! best-best-best! jeg mener forgasser er avhenging av hvordan type bil man har! en daily driver, klarer seg med egilbrokk! edelbrock: grei efekt og bra forbruk! eneste minus er at det er dårlige støpinger! bruker å sprekke i godset fra flottørhuset og inn til venturien, slik at den ofte stopper på tomgang osv.. holley: best for mellombudsjett, motor med trim (over performerpakken til eddy.) gode justeringsmuligheter, veldig lett/bra å få tak i utstyr/deler både nytt og brukt BG demon dyrest,men også best! utseende,kvalitet, ytelse, justeringsmuligheter. ikke så lett å få tak i deleforgassere,brukte deler osv. var jeg deg ville jeg nok kjøpt en edelbrock, men vær på utkikk etter en gamlere weber som gikk under navnet carter!ligner helt på edelbrock,men de er bedre lagd! jeg har selv brukt denne typen på min forrige dodge ram,med litt trim, og den var helt kurrant! aldri noe tull... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeverBoreD Skrevet August 31, 2005 Rapporter Share Skrevet August 31, 2005 http://www.bilforumet.no/topic/78871-problemer-med-ujevn-tomgang/?do=findComment&comment=817305 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet September 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 1, 2005 Ta en titt på denne siden: http://www.abesrecycledautoparts.com/ De selger overhalte forgassere av bl.a merkene vi har snakket om over. Prisene ligger markert lavere enn nytt. Er dette noe å satse på, forutsatt at de gjør ordentlig arbeid, selvsagt? Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.