Gå til innhold

Hvordan lakke bremsekalippere??

Ranger emnet

fribbern

Anbefalte innlegg

Friberg Hvordan gjør jeg dette?

Må jeg skru de fra verandre? Bruker man sprayboks eller pensler man det på?

Må jeg pusse de godt ned først? Hvor lenge holder det?

Hva slags lakk bør jeg bruke?

Håper noen har tia til å svare.

det du gjør er å

1:kjøper den lakken du vil ha(farge, kvalitet, tæggebokser duger ofte bedre enn det du får på farveland osv, f.eks: montana bokser men da må du på ei hiphop sjappe..minnes mine taggedager.)

2: legger av ca 7 timer på dette

3: kjøper en stålbørste og rustfjerner

4: planlegger dagen det skal gjøres på slik at det er sol (hvis du ikke har garasje.

5: kjøp ei lakkmaske for å ha over munnen pga all rusten som flyr når du pusser rusten

6: dra dit skal gjøre det og heis opp bilen(jekk eller noe, det jeg gjorde var å lånte en gaffeltruck å heiste hele faenskapen opp noen cm :D )

7: få av dekka, sett deg ned og begynn å puss med stålbørsten(da vil rusten flyge som f... spryt på litt rustfjerner i ny og for da går d litt lettere) puss til du ser metall..

8: masker ALT!!!! hvis du ikke tar av calypteren da.. men hvis ikke masker , skiver, ledninger, rett og slett alt du ser.

9: sprut ivei.. husk å hold lakken ca 20-30cm unna for da sprer det seg best og ikke lager appelsinhud..

10: la det tørke i ca 1 time... vips du er ferdig... :D

jeg gjorde det på min golf og jeg dret i å skru av calypterne, pga min bakgrund som tagger så brukte jeg flere forskjellige capper som gjorde at jeg fikk INGENTING noensteder bortsett fra på calypteren.. fikk heller ikke appelsinhud... det rannt lissom ikke. bli knaill resultat og jeg er dritforøyd... :D

lykke til meg jobben :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider