BurnPr00f Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Hei. Lurer på hvilken av disse bunndelene/motorene som er best? Original b230ET eller: b230F bunndel med H-profil råder, originale turbostempler og veiv. 531 topp (står på b230Et originalt) original turbo men med b230Et innsprut, chippa... Uansett hovedsaken jeg lurer på er; er den b230F-blokka noe annerledes enn b230FT-blokka? eller er dem like, bortsett fra olje inn & ut til turbo'n..? Håper noen kan svare meg på det... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Dette har blitt besvart 100000ganger før,er det samme årsmodell på f motor vs ft motor er det samme innmat,bortsett ifra at oljekanalene til turbon er "plombert"samt stempla er forskjellig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Du spør jo om et,f og ft nå ser jeg..b230et har en elendig underdel orgilalt,styr langt unna en slik.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Tusen takk for svar maxis! Grunnen til at jeg spørr er at jeg har kjøpt "katta i sekken" hehe, men du roet nærvene mine nå... For har kjøpt meg vinterbil vettu original 740TIC, men med uoriginal motor. Eieren påstod at det var b230FT bunndel, men når jeg kikka i går etter å ha henta den på mandag, så var det b230F-bunndel.. (meget pen bunndel, veldig forseggjort. Pent lakka i blå farge, med gjenget hull for oljeretur og uttak... Veldig pen underdel. Eget uttak for oljetemp-giver i bunnpanna og greier... I følge eieren som hadde hatt den før forrige eier, så hadde han satt inn H-profil råder og nye turbostempler.... Overhalt 531-topp, visstnok bytta kam og litt småteri, litt småforsterka turbo. STOORT K&N-filter. 240hk? chip 2,5" eksos med to potter. Bilen går ganske bra... Merker et skikkelig drag når turboen lader... Men er litt småfiks som jeg holder på å ta meg av nå. Tenker på å justere turbotrykket til 0,8 og la det stå der... -tar ikke skade av det disse delene over tid??? -Så du mener denne bunndelen og motoren generelt er bedre enn en original b230ET? Har jo hørt rykter om at b230ET'en er dem dårligste turbomotoren volvo noen gang har laget med innsprut. innamten er rævva, og alt det der...? Tråd om 740'n kommer til hælja tenker jeg.. orker ikke skrive nå.. nå skal det mekkes.. Lurer nesten på å kjøre 740'n en runde i bremsebanken når jeg har blitt ferdig med den, bare sånn for å se hvor mye man får ut av chip, k&n-filter og 0,8bar turbotrykk Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 er den chippa burde vel sprutet holde til å kjøre 1 bars trykk.. har ikke akkurat noe skade av det den da.. og ja bunndelen i b230et skal vist ha svakere råder. Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Ok. dem har bytta bensinpumpe oxo.. står i en Porche-pumpe nå... Tror jeg skal skaffe meg sånt manometer, så jeg kan se bensintrykket i motorrrommet ettervært... -Så da er motoren min noe å satse på da i fremtiden lixom.. i forhold til en original b230ET'n mener dere? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Ok. dem har bytta bensinpumpe oxo.. står i en Porche-pumpe nå... Tror jeg skal skaffe meg sånt manometer, så jeg kan se bensintrykket i motorrrommet ettervært... -Så da er motoren min noe å satse på da i fremtiden lixom.. i forhold til en original b230ET'n mener dere? du, det var da ft motorer med dårlige råder også, mener jeg? kanskje ikke i Norge, men i USA tror jeg de fikk FT før 89? kan være jeg tar feil.. b230et 89' skal ha like råder som b23. b230 har bedre støping enn b23. Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 etter hva jeg har lest så har FT nesten 50% grøvre råder enn ET. Eller om døm var 50% sterkere. ett eller annet var det. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Må gå til innkjøp av ny ALU-intercooler til jul tenker jeg.. julegave til meg selv + turboXS dual stage ladetrykksstyring. Sånn med knapp inni bilen for to ulike nivåer med ladetrykk. -Kommer nok til å dra ut med 0,8->1bar om vinteren.. kjekt å kunne trykke på knappen og være nedi 0,4 om vinteren... -sparer bensin og. Dumpventil må jeg å gå til innkjøp av, men jeg elsker den lyden som kommer nå når jeg slipper gassen, sånn skikkelig flærre-lyd. Helt rå.. Woooo-FRRRRRRRRRRR!!!... :) Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bcrazy Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 de tynne rådene er 9 mm på det tynneste de tykke rådene er 13 mm. ET motoren skal etter det jeg har lest ha veiveaksel med 55 mm rammelagere mot 65 på FT, F, FK. Men har hørt om folk som tar ut 250 hk med ET bunndel, men får du tennigsbank da så er det slutt. http://mcbrooms.com/volvo/fast700.htm Siter 1991 940 GL B230FB 340.000 km Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 hehe.. tenningsbank ja :P ikke bra med for mye ladetrykk og for lite bensin vettu... så dere mener at den hybridmotoren som jeg har i øsa er noe å satse på altså? :P hehe Syns den bruker mer en godt nok med bensin jeg... Lurer nesten på å montere haltech F9 for å få justert litt mer på bensinbruken jeg til sommeren... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.