Gå til innhold

Hvor lang må servo-slangen være?

Ranger emnet


BurnPr00f

Anbefalte innlegg

Noen som vet hvor lang trykk-slangen til servoen må være? Er b230 turbomotor, så servoen er montert på andre siden... Er den hydraulikk-slangen fra servopumpa til tannstaget(?). Noen som vet hvilken skrue som passer i tannstaget til den slangen. Er det M8? Er en banjo der værtfall, men mangler skruen til den og vet ikke hvilken dim på gjengene det er der. Evt noen som har en sånn slange liggendes? Min er sprunget lekk, så trenger en ny. tenkte jeg skulle fikse det på TESS, siden jeg har rørene i endene. Eller blir det billigere å kjøpe ny på volvo ?

 

(Håper folk forstår hva jeg mener.. var litt jalla forklart :P)

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. kan sikkert bygge den om, for det står en DIGER (100A?) dynamo der på høyresiden sett forfra. og det er noe jalla med festingen av den.. reima går inni det ene skruefestet til den, så innfestinga spiser reimer.. mulig reima er satt feil. Satt på en reim fra det nederste reimhjulet, så nå spiser den ikke reimer lenger.. noen som vet åssen reimene skal stå originalt på min hybrid b230f / b230ET -turbomotor :P hehe

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff.. kikka på det nå... servoen står for langt inn, så den må bruke det innerste reimhjulet, noe som blir FEIL!, og dynamoen må bruke dem to ytterste.. er noe jalla her gitt... huff.. hadde håpet jeg skulle slippe å skru på detta nå ass... tenkte å ta det til sommeren, samtidig som toppen skal renoveres... skal nok ha steg 2-topp til sommeren igjen...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FT/FK med den digre dynamoen (som forøvrig fungerer jævla bra) bruker bare det midterste sporet på veiva og det ytterste på dynamoen. Ser helt hinnsides idiotisk konstruert ut at det bare er plass til ei reim så jeg har planer om å bygge om festet så jeg får på to reimer. Tenkte å fjerne mutteren og gjenge opp i braketten i stedet for gjennomgående bolt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

B230FT/FK med den digre dynamoen (som forøvrig fungerer jævla bra) bruker bare det midterste sporet på veiva og det ytterste på dynamoen. Ser helt hinnsides idiotisk konstruert ut at det bare er plass til ei reim så jeg har planer om å bygge om festet så jeg får på to reimer. Tenkte å fjerne mutteren og gjenge opp i braketten i stedet for gjennomgående bolt.

 

Jepp, var det jeg reagerte no KRAFTIG på jeg og, siden den har reimhjul for to reimer og kun den ene reima står på.. men nå har jeg fått bekrafta dette, tusen takk!

 

Slik jeg må koble detta for at det skal funke nå blir som følgende:

 

innerst: Servo, vannpumpa, veiv

midterst: veiv, dynamo

ytters: ikke en dritt.. skal vel egentlig brukes til servoen da, men denne bruker det innerste sporet,.. helt idiotisk men... Lurer på om det går ann å bygge ut servoen med skiver eller en mutter, (slik at jeg slipper å hive på med et lass med skiver), for å få den til å bruke det ytterste reimhjulet... vet ikke åssen det vil funke men... hadde vært fint å hatt to reimer til dynamo og vannpumpa og en til servo! Orker ikke bygge om hele stuket nå ass. blir i såfall til at jeg bytter dynamo og servoens plass til sommeren...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår