Gå til innhold

soting ut av eksos?

Ranger emnet

G_Yog

Anbefalte innlegg

kjører en polo gti og i det siste har den begynt å sote så jævli ut av eksosen... Bakluka blir fort svart etter vask.. Noen som har peil på hva det kan være? No med forbrenninga?

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjører en polo gti og i det siste har den begynt å sote så jævli ut av eksosen... Bakluka blir fort svart etter vask.. Noen som har peil på hva det kan være? No med forbrenninga?

Har hatt samme problemet med Golfen min, hos meg var det en serie av feil..

Måtte først bytte lambda, så fordeler og til slutt Coil.. Sett bortfra lambdaen så tenningsfeil ja.. Ta deg en tur til Vw og få dem til å lese av feilkoder..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo4rs3:

Ja, bare en dårlig vane jeg har :hammer

Jeg var en tur hos vw idag og fikk lest av... Fant feil med lambda, men den forsvant når han nullstillte den.. Sku komme tilbake om det ikke hjalp.. Og det soter fortsatt som fy.. Er vel ikke umulig at det er lambdan.. Tomgangen har blitt dårlig og.. Det er vel også et sympton på at det kan være lambdan??

B.T.i:

Hvor mye ga du for lambdan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette kan du enkelt måle selv vist du har et multimeter. regner med du har en landasonde med 3 eller 4 ledninger?? da er 1 eller2 ledninger gods og en er 12V og den siste er den som sender signal til styreenheten. Det er den du skal måle på, når du måler mellom den og gods skal spenningen variere mellom 0 og 1V. Hvist lamdasensoren er gåen pleier spenningen å stabelisere seg på ca 450mV. bruk en tyn ståltråd eller lingnende å stikk den imellom tetningen og ledningen på lamdasensoren, bare pass på så du får kontakt.

-95 polo6N

-91 sierra

-84 golf2

www.home.no/polo6n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Polo4rs3:

Ja, bare en dårlig vane jeg har :hammer

Jeg var en tur hos vw idag og fikk lest av... Fant feil med lambda, men den forsvant når han nullstillte den.. Sku komme tilbake om det ikke hjalp.. Og det soter fortsatt som fy.. Er vel ikke umulig at det er lambdan.. Tomgangen har blitt dårlig og.. Det er vel også et sympton på at det kan være lambdan??

B.T.i:

Hvor mye ga du for lambdan?

Jeg tipper lambda'n er inaktiv på tomgang, men siden du har så feit blanding ellers så er det blitt sotete inni der og på pluggene, derfor dårlig tomgang.

Bytt lambdasonde, fyll på noe motorens på tanken og bytt plugger.

Lambdasonde får du forhåpentligvis på bilrekvisita butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony:

Da har jeg måla litt.. lambdan min har 4 ledninger.. To av de viste rimelig lave spenninger... Så regner med disse er til gods.. En viste 14v og en varierte mye.. tror den var oppi 2v en gang.. Fungerer den som den skal det

Lenke til kommentar
Del på andre sider