Gå til innhold

volvo 240 TIC prosjekt, nylig kjøpt=)

Ranger emnet

volvo264

Anbefalte innlegg

då var eg å alpejohn i nabo bygda å kjøpte mitt nye noverende prosjekt.

bilen har sikkert dei fleste sett bilder av her inne? slenger også opp samme bilda ijenn..men skal ta nye bilder so fort som råd.

bilen har rulla 230000km, muligens meir for alt ej veit.

motor B230AT motor, usikker på stand og kordan motoren er bygd opp frå innsiden.

bilen ser nokk so grei ut. har vert lakkert blå metallic for nåkren år tilbake, han som hadde bilen hadde desverre parket den på ei mark no i over 1år++

bettalte også 9000kr + ett innteriør frå en fransk bil, mot turbo bilen..

den er også ganske vellutstyrt med forsjellig rart, el-hvindu,spacers,grp.a vinge,r-sport senke sett,kvite bilnk,helraude lykter bake,snutefront,velur interiør,el-speil,turbo speedo og litt andre forsjellige småting..

har også hatt litt motor problemer siden eg fikk den. reimhjulet løsnet mens vi kjørte, so vannpumpa å servo pumpe,dynamo vart ute av drift. men fekk fiksa de etter en time mekking etter jobb. jobber heldi vis på ett bilhuggeri=)

planer for bilen hitt til er å bytte kanaler,dørk,hjulbuer,hjulbrønner. også lakkere den når den tid kjøme..alt nedi motor rommet blir slik som de er om de holder til ny motor skal settes inn..lakker også motor rommet før motor bytte.

har oggså planer å kjøpe felger til bilen også, men er usikker på som kan passe og ka eg bør kjøpe..her dere tips om felg valg so rop ut..

kom gjer me forslag om ka som kan/burde gjerast med bilen=)

info å bilen kommer de mykje av=)

http://groups.msn.com/volvo-power3/turbobilen.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=291

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ser vel bra ut dette her:) stå på:)

jauda, heilt okej i grunnen..her fått på svart grill ijenn. å bytta litt motor dele.

som de røret frå intercooleren til trykk boksa, også montert dumpventil å justert opp turbo trykket litt. har montert kn filter å veivhusventilasjons filter

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jauda, heilt okej i grunnen..her fått på svart grill ijenn. å bytta litt motor dele.

som de røret frå intercooleren til trykk boksa, også montert dumpventil å justert opp turbo trykket litt. har montert kn filter å veivhusventilasjons filter

hvordan er forbruket på bilen?

ble tilbudt en b23at med div trim på:P den hadde 213.8 hk ut motorn *kjørt i benk*:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvordan er forbruket på bilen?

ble tilbudt en b23at med div trim på:P den hadde 213.8 hk ut motorn *kjørt i benk*:D

oki nice:D for å sei de litt sånn midt på tre'et, so bruker den nåke so forjevligt me litt hard kjøring:P hehe..litt vanskeli å holde seg under 3000rpm hehe

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki nice:D for å sei de litt sånn midt på tre'et, so bruker den nåke so forjevligt me litt hard kjøring:P hehe..litt vanskeli å holde seg under 3000rpm hehe

tja.. det var det jeg tenkte meg;)

hehe... er litt usikker om jeg skal kjøpe den motoren (til ca 2500-3000) el investere i en b230ft (skulle ha ca 16000 for den) men først må man tjene opp litt cash;)

vet at de fleste vil vell at man skal investere i b230ft, men Time will show:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe... er litt usikker om jeg skal kjøpe den motoren (til ca 2500-3000) el investere i en b230ft (skulle ha ca 16000 for den) men først må man tjene opp litt cash;)

ja oki..nei blir insprut motor på mej også med tiden..lure på å bygge om den ej he no da i mellomtida

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har fått gjort litt småtteri no..

har fåttaki 4 felger, som eg har fått på nye dekk 205.55.15 dekk

felgane har innpress på 11 + der er også på 2 oginale spacera bake. heilt rått å sjå på :D

har desverre ikkje fått tatt bilder, ventr på lønna mi som kommer over helga, har også ett kamera liggandes i posten å venta =) hehe

har også fått på kvite blink på sida framme, og stilt opp litt turbo trykk.

skal eventuelt i mårga sjå litt på bilen innvendig, sette inn målera, sjekke for rust. og fikse el-hvindua å speila

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye bilder er tatt, blir lakt ut i mårgå..

har fått sjekka bilen for rust i dag. de som var i dørken var under baksete på passasjer siden, typisk volvo rust:P hehe..

også bør begge kanalane byttes og venstre hjulbrønn, begge hjulbuane..skal ta alt av rust som er på bilen når eg fyrst er i gong. gidder ikkje å lakke bilen før den er rustfri :D

nåken som har tips om kordan grunnarbeidet skal gjerast slik lakk,spearkel holder best på bilen? med tanke på bytting av hjulbuer osv. har hørt syre grunning er best å bruke rett på vanlig stål. nåke andre ting som kan vere bedre å bruke?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230ft er for småfolk :P Skikkelig gutter invisterer i en b21A/E/ET eller b23a/E og bygger om med grom innmat og datasprut + tenning og hybridturbo eller gvassere. b230ft er rett og slett et enkelt alternativ for å få gamp på, men allikevel helt greit.. lite mekking og går greit med original innmat.

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230ft er for småfolk :P Skikkelig gutter invisterer i en b21A/E/ET eller b23a/E og bygger om med grom innmat og datasprut + tenning og hybridturbo eller gvassere. b230ft er rett og slett et enkelt alternativ for å få gamp på, men allikevel helt greit.. lite mekking og går greit med original innmat.

he du ei bra oppskrift til blokk å topp til meg, so kan holde opptil 300-350hk?

blokk,veiv,råder,stempler å de der. helst ikkje grompriser, men brukbart:P

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

he du ei bra oppskrift til blokk å topp til meg, so kan holde opptil 300-350hk?

blokk,veiv,råder,stempler å de der. helst ikkje grompriser, men brukbart:P

Billigst: b230fk/ft med 2x chip, høyere ladetrykk filter og småpjask. Porting av topp og kam vil gjøre en del her. -Må nok bytte til litt gvassere turbo. Stor alu-I/C

Dyrt og holdbart: Enten borra b21-blokk til ca. 2,2liter eller en b23 / 230 med originalt volum. Smidde mahle lavkomp-stempler. M-råder (lønner seg med H-profil eller no slikt) Balansert veiv. Max porta 405/531-topp. K-kam. evt justerbart kamdrev. Stor alu-I/C. Et eller annet datasprut.. kommer helt ann på hvor mye du skal ha ut. K&N-filter og småpjask.

Du må seff. ha sinter clutch. girkasse og sånn kan man velge selv.. kommer ann på økonomien. Jeg faller heller for å rase et par m45/m46 enn å kjøpe en getrag...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigst: b230fk/ft med 2x chip, høyere ladetrykk filter og småpjask. Porting av topp og kam vil gjøre en del her. -Må nok bytte til litt gvassere turbo. Stor alu-I/C

Dyrt og holdbart: Enten borra b21-blokk til ca. 2,2liter eller en b23 / 230 med originalt volum. Smidde mahle lavkomp-stempler. M-råder (lønner seg med H-profil eller no slikt) Balansert veiv. Max porta 405/531-topp. K-kam. evt justerbart kamdrev. Stor alu-I/C. Et eller annet datasprut.. kommer helt ann på hvor mye du skal ha ut. K&N-filter og småpjask.

Du må seff. ha sinter clutch. girkasse og sånn kan man velge selv.. kommer ann på økonomien. Jeg faller heller for å rase et par m45/m46 enn å kjøpe en getrag...

oki. takker for svar.

men kor du får handla desse delene da?

eventuelt pris på dette?

General-Aasen

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider