Gå til innhold

volvo 240 TIC prosjekt, nylig kjøpt=)

Ranger emnet


volvo264

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

so rettare sakt so kan du klare 300hk me en orginal fk blokk men innmat? eller missforsto ej der?

 

-ja stemmer det, hvis du dreier ned stemplene bittelitt og slitt småpjask, så ja! :) Men lønner seg med smidde mahle lavkomp vil jeg tro...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

njaaa.. når er ikke jeg ekspert på den b230ft'en da, for jeg har ikke hatt min / forsket på det såå mye.. men med god gammeldags veiv og m-råder, så ja.. skal klare 300gamp da.. må nok bytte turbo, intercooler og litt småpjask som sier seg selv.. motoren må nok ha mere trykk på suppa og litt... Viktig å få nok & korrekt mengde med suppe!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-ja stemmer det, hvis du dreier ned stemplene bittelitt og slitt småpjask, så ja! :) Men lønner seg med smidde mahle lavkomp vil jeg tro...

 

hvorfor i all VERDEN skal alle på død og liv dreie ned fra stemplene sine?! B230FK har jo 8.7:1 eller.no som det er...

lav nok kompresjon på den... stabil bunn er det også, svenskene kjører jo rundt 300hk på orig. bunndel rett som det er...

 

968dyser og 3"lmm og større turbo og ic hjelper godt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i all VERDEN skal alle på død og liv dreie ned fra stemplene sine?! B230FK har jo 8.7:1 eller.no som det er...

lav nok kompresjon på den... stabil bunn er det også, svenskene kjører jo rundt 300hk på orig. bunndel rett som det er...

 

968dyser og 3"lmm og større turbo og ic hjelper godt på ;)

 

oki..kjekt du kom å sa ifrå. sparer snart over 8000kr på å ikkje bytte stempler=)

General-Aasen

 

Stolt volvo eiger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i all VERDEN skal alle på død og liv dreie ned fra stemplene sine?! B230FK har jo 8.7:1 eller.no som det er...

lav nok kompresjon på den... stabil bunn er det også, svenskene kjører jo rundt 300hk på orig. bunndel rett som det er...

 

968dyser og 3"lmm og større turbo og ic hjelper godt på ;)

 

-Men er det smidde turbostempler i den originalt da? Eller er det bare optimale stempler? Optimale stempler holder jo ikke lenge...

 

-De stemplene er ikke så dyre som 8 lapper !!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins svensker som har kjørt 400gamp lenge på den orginale innmaten, bare vekt justert og balansert! trenger ikke på død og liv bytte alt som fins av innmat for 300 gamp?. rådene knekker først. så lenge motoren får nok bensin så burde ikke stempla smelle så fort heller.

 

 

ps. liten retting til alle som ikke viste det (gjetter at det er 95% av folka her inne)

 

B230FK har 9.3 i komp

B230FT har 8.7 i komp

 

 

samme modell og alt ja.. ikke prøv å kom med noe anna info for det der er 100% korrekt info.

- BMW 525DAT M-Sport 2005 -

- SELGES 400.000 -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår