Gå til innhold

Hjelp Problemer

Ranger emnet

Viko

Anbefalte innlegg

Har en 95mod Opel Vectra 2.0 16v, og har følgene problem

1: Den henger på turtall når du ska gire

2: Den dør på tomgang

3: Den jager på tomgang når den går på tomgang.

Bilen eg gått 167k, alle service holdt, den er chippa og kn filter, og ny luftmengdemåler/føler.

Problemene bare kom en dag før den blei chippa og før eg bytta filter.

Har rengjort tomgangs-regulatoren.

Er lei... :fuckme2:

Noen som kan hjelpe??????????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om dette problemet.

Visstnok skal det hjelpe å bore opp en nippel et eller annet sted, men jeg er usikker på hvilken. (det soter eller forkalker seg inni der slik at en eller annen måling blir feil for hjernen)

Det kan også hjelpe å få tak ien ny tomgangsregulator fra en nyere bil da det later til å være mest slike problemer på de eldste Vectra B

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene om dette problemet.

Visstnok skal det hjelpe å bore opp en nippel et eller annet sted, men jeg er usikker på hvilken. (det soter eller forkalker seg inni der slik at en eller annen måling blir feil for hjernen)

Det kan også hjelpe å få tak ien ny tomgangsregulator fra en nyere bil da det later til å være mest slike problemer på de eldste Vectra B

Fra ka bil da?? Skrudde av og rengjorde den da eg blei fortalt at det kunne være det, men hjalp det? Nei.

Trenger hjelp begynner å blit dritt lei.

Det må da jo vera noen som vet?

Mangen vectra rundtom..

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra ka bil da?? Skrudde av og rengjorde den da eg blei fortalt at det kunne være det, men hjalp det? Nei.

Trenger hjelp begynner å blit dritt lei.

Takker for svar.

Fra en nyere vectra bare. DEt finnes visstnok to typer tomgangsregulatorer.

Sjekk med mANIAC på forumet her, tror han har en ligende til salgs.

Jeg har også samme problemet, det blei litt bedre når jeg renset tomgangsregulatorern med problemet kom tilbake etter en stund.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en nyere vectra bare. DEt finnes visstnok to typer tomgangsregulatorer.

Sjekk med mANIAC på forumet her, tror han har en ligende til salgs.

Jeg har også samme problemet, det blei litt bedre når jeg renset tomgangsregulatorern med problemet kom tilbake etter en stund.

Eg vil kvitte meg med problemet, ikkje utsette det.

Må jo vera noe som ikkje er helt i lodd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vil kvitte meg med problemet, ikkje utsette det.

Må jo vera noe som ikkje er helt i lodd?

Om du kjøper ny regulator/motor skal problemet bli borte ja, evt å borre opp denne nippelen.

Ny tomgangsregulator (annen type kom visstnok i 97/98) koster ca 2400 + mva hos opel.

Den "nippelen" er en messinggreie som sitter på eller i nærheten av manifolden og fører en vakumslange enten til MAP- eller MAF-sensoren.

I følge Opel legger det seg sot i denne som gjør at sensoren ikke får riktig måling, snoe som gir ujevn gange på tomgang.

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
Om du kjøper ny regulator/motor skal problemet bli borte ja, evt å borre opp denne nippelen.

Ny tomgangsregulator (annen type kom visstnok i 97/98) koster ca 2400 + mva hos opel.

Den "nippelen" er en messinggreie som sitter på eller i nærheten av manifolden og fører en vakumslange enten til MAP- eller MAF-sensoren.

I følge Opel legger det seg sot i denne som gjør at sensoren ikke får riktig måling, snoe som gir ujevn gange på tomgang.

Nippel oppbort til 3 mm, på Opel sa dei at det fantes bare 1 type tomgangsregulator, men dei sa og at vist reg reima ryker skjer det ingentin.. :hammer :hammer :hammer

DUMESTE eg har hørt. :hammer :hammer

Fy faen for noen innkompetente IDIOTER... :hammer :hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nippel oppbort til 3 mm, på Opel sa dei at det fantes bare 1 type tomgangsregulator, men dei sa og at vist reg reima ryker skjer det ingentin..
Ok, for på Bergheim (opel) på rud hevder de fremdeles at det finnes to typer, eller det vil si, man får vel bare tak i den "nye" typen. Dvs at den typen som kom på de første modellene ikke er å få tak i lenger...

Hvor mye ga du for å bore opp nipplen?

DUMESTE eg har hørt.
Ok, greit det du :?

Fy faen for noen innkompetente IDIOTER...
Så hyggelig du er da...? Husk at her inne forsøker vi bare å hjelpe hverandre så godt vi kan, vi er ikke eksperter (noen er kan mer enn andre riktignok).

Slike kommentarer er kanskje ikke så lure å slenge rundt seg i hytt og gevær om du skal ha hjelp en annen gang? Men, du kan jo alltids sette bilen rett inn på verksted nesten gang da...

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at den kommentaren var tilregnet verkstedet:)
Ehhh.. joa, så at den kunne være det når jeg hadde skrevet hele innlegget :) Så om det var tilfellet så "trekker" jeg det jeg sa, hvis ikke så står jeg for det ;)

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehhh.. joa, så at den kunne være det når jeg hadde skrevet hele innlegget :) Så om det var tilfellet så "trekker" jeg det jeg sa, hvis ikke så står jeg for det ;)

Jepp tenkte på verkstedet... :hammer :hammer

Gjorde alt sjølv da eg har mye erfaring med bil...

Tomgangsregulator:

Ny 2400kr

Innbytte 1600kr.

Ska bytte den så for eg se...

Lenke til kommentar
Del på andre sider