volvo-r-sport Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 Fella ut motoren i 240'n min i dag (230F motor) fordi det skal lakkeres også skal jeg ha i en FT motor. Men så kom jeg til å se at det ledningsnettet jeg har fra en 90-740TIC ikke er likt som på 240'n min som er fra 92. Det er samme insprutet, men er det forskjell på kabelhærvene? Noen som har veldig god peil på detta herrr? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Fella ut motoren i 240'n min i dag (230F motor) fordi det skal lakkeres også skal jeg ha i en FT motor. Men så kom jeg til å se at det ledningsnettet jeg har fra en 90-740TIC ikke er likt som på 240'n min som er fra 92. Det er samme insprutet, men er det forskjell på kabelhærvene? Noen som har veldig god peil på detta herrr? Kabelharvene er ulike ja, og du må spleise de sammen etter beste evne. Gå gjennom koblingsskjema grundig, og merk alle ledningene du skal spleise slik at du får planlagt installasjonen best mulig. Jeg vil tro det er noe enklere når du allerede har F-motor; det hadde ikke jeg. Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kmb Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Fella ut motoren i 240'n min i dag (230F motor) fordi det skal lakkeres også skal jeg ha i en FT motor. Men så kom jeg til å se at det ledningsnettet jeg har fra en 90-740TIC ikke er likt som på 240'n min som er fra 92. Det er samme insprutet, men er det forskjell på kabelhærvene? Noen som har veldig god peil på detta herrr? Bruk ledningsnettet fra 240'n. Har selv satt inn B230FT i en 92 240. Det eneste jeg gjorde med mitt ledningsnett var å lodde inn forkoplingsmotsander, å så byttet jeg selvfølgelig styreenhetene. Min motor er fra en 96 940, men skulle vel bli det samme for deg selv om du har en 90 740 motor er jo LH 2,4 sprut i begge. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Bruk ledningsnettet fra 240'n. Har selv satt inn B230FT i en 92 240. Det eneste jeg gjorde med mitt ledningsnett var å lodde inn forkoplingsmotsander, å så byttet jeg selvfølgelig styreenhetene.Min motor er fra en 96 940, men skulle vel bli det samme for deg selv om du har en 90 740 motor er jo LH 2,4 sprut i begge. Passer kontaktstykkene fra 940T rett på 240 med LH2.4? Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hvor loddet du inn motstandene??? Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Ang. dysene (tegning): http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81064 Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kmb Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Passer kontaktstykkene fra 940T rett på 240 med LH2.4? Passer rett på de ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KriZ Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Man må vell forlenge ledningene til LMM også? Siter Volvo 242 -81 B23et, Ny motor i vinter. Volvo 242 -78 B21a/B23et "Kjeksen". Vrak Om livet suger..ÖVERLADDA!!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 gjorde en liten 'research' i dag... Det skal gå å bruke ledningsnettet fra b230f motoren på ft, men da må jeg forlenge ledningene til LMM, samt modde inn formotstander/montere høyohmsdyser. Men tror jeg skal lage meg ett nytt el-nett til motorstyring, siden jeg har ett helt komplett nett fra en 740TIC med LH2.4. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Forresten; er det ladetrykkssperra som svenskene prater så varmt om som sitter i 90* bendet som går ut fra turboen (slangen)? er det noe vettig vis å fjerne denne på? Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Turboperformance Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hvor loddet du inn motstandene??? I serie med dysene vel Siter Prosjekt Fenris: 242 TIC, 300 hk, 1. premie Ål-treffet 2006: http://http://www.bilforumet.no/prosjektforum/70808-turboperformance-volvo-242-project-fenris.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Forresten; er det ladetrykkssperra som svenskene prater så varmt om som sitter i 90* bendet som går ut fra turboen (slangen)? er det noe vettig vis å fjerne denne på? stor tang og dra som en mann cheers Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beck`s Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 Bruk ledningsnettet fra 240'n. Har selv satt inn B230FT i en 92 240. Det eneste jeg gjorde med mitt ledningsnett var å lodde inn forkoplingsmotsander, å så byttet jeg selvfølgelig styreenhetene.Min motor er fra en 96 940, men skulle vel bli det samme for deg selv om du har en 90 740 motor er jo LH 2,4 sprut i begge. Veit du/noen om det er noen problemer forbundet med B230FT motor i en 86mod 240 med tanke på lednings nettet internt i bilen.Motor lednings nettet jeg har er ifra en 90 mod 240 med B230F motor.Om det evt er forskjeller på kontakta ved torpedoveggen på en 86mod 240 og en 90-92mod 240? beck`s :drive2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kmb Skrevet September 5, 2005 Rapporter Share Skrevet September 5, 2005 Veit du/noen om det er noen problemer forbundet med B230FT motor i en 86mod 240 med tanke på lednings nettet internt i bilen.Motor lednings nettet jeg har er ifra en 90 mod 240 med B230F motor.Om det evt er forskjeller på kontakta ved torpedoveggen på en 86mod 240 og en 90-92mod 240? beck`s :drive2 Er ikke helt sikker på hvilken kontakt du snakker om, hvis det er den gråe på venstre siden er det bare de ledningene som går til instrumentene å de er like på alle 240. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
beck`s Skrevet September 7, 2005 Rapporter Share Skrevet September 7, 2005 Er ikke helt sikker på hvilken kontakt du snakker om, hvis det er den gråe på venstre siden er det bare de ledningene som går til instrumentene å de er like på alle 240. Jeg tenker på kontakten som sitter på venstre siden av bremsekraft forsterkeren som er delingen mellom motor lednings nettet og resten som går inn i kupen.Lednings fargene og plasseringene er forskjellige fra 86mod nettet og 90 mod motor nettet.Bør jeg annskaffe hele lednings nettet fra 90mod?Dvs det interne i bilen oxo? beck`s :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.