Gå til innhold

Ledningsnett (LH2.4)

Ranger emnet


volvo-r-sport

Anbefalte innlegg

Fella ut motoren i 240'n min i dag (230F motor) fordi det skal lakkeres også skal jeg ha i en FT motor. Men så kom jeg til å se at det ledningsnettet jeg har fra en 90-740TIC ikke er likt som på 240'n min som er fra 92. Det er samme insprutet, men er det forskjell på kabelhærvene? Noen som har veldig god peil på detta herrr?

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fella ut motoren i 240'n min i dag (230F motor) fordi det skal lakkeres også skal jeg ha i en FT motor. Men så kom jeg til å se at det ledningsnettet jeg har fra en 90-740TIC ikke er likt som på 240'n min som er fra 92. Det er samme insprutet, men er det forskjell på kabelhærvene? Noen som har veldig god peil på detta herrr?

 

Kabelharvene er ulike ja, og du må spleise de sammen etter beste evne. Gå gjennom koblingsskjema grundig, og merk alle ledningene du skal spleise slik at du får planlagt installasjonen best mulig. Jeg vil tro det er noe enklere når du allerede har F-motor; det hadde ikke jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fella ut motoren i 240'n min i dag (230F motor) fordi det skal lakkeres også skal jeg ha i en FT motor. Men så kom jeg til å se at det ledningsnettet jeg har fra en 90-740TIC ikke er likt som på 240'n min som er fra 92. Det er samme insprutet, men er det forskjell på kabelhærvene? Noen som har veldig god peil på detta herrr?

 

 

Bruk ledningsnettet fra 240'n. Har selv satt inn B230FT i en 92 240. Det eneste jeg gjorde med mitt ledningsnett var å lodde inn forkoplingsmotsander, å så byttet jeg selvfølgelig styreenhetene.

Min motor er fra en 96 940, men skulle vel bli det samme for deg selv om du har en 90 740 motor er jo LH 2,4 sprut i begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk ledningsnettet fra 240'n. Har selv satt inn B230FT i en 92 240. Det eneste jeg gjorde med mitt ledningsnett var å lodde inn forkoplingsmotsander, å så byttet jeg selvfølgelig styreenhetene.

Min motor er fra en 96 940, men skulle vel bli det samme for deg selv om du har en 90 740 motor er jo LH 2,4 sprut i begge.

 

Passer kontaktstykkene fra 940T rett på 240 med LH2.4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjorde en liten 'research' i dag... Det skal gå å bruke ledningsnettet fra b230f motoren på ft, men da må jeg forlenge ledningene til LMM, samt modde inn formotstander/montere høyohmsdyser. Men tror jeg skal lage meg ett nytt el-nett til motorstyring, siden jeg har ett helt komplett nett fra en 740TIC med LH2.4.

92' 945 Turbo brukis

92' 240 Turbo prosjekt

82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt

75' 242 (gjemt men ikke glemt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Bruk ledningsnettet fra 240'n. Har selv satt inn B230FT i en 92 240. Det eneste jeg gjorde med mitt ledningsnett var å lodde inn forkoplingsmotsander, å så byttet jeg selvfølgelig styreenhetene.

Min motor er fra en 96 940, men skulle vel bli det samme for deg selv om du har en 90 740 motor er jo LH 2,4 sprut i begge.

 

Veit du/noen om det er noen problemer forbundet med B230FT motor i en 86mod 240 med tanke på lednings nettet internt i bilen.Motor lednings nettet jeg har er ifra en 90 mod 240 med B230F motor.Om det evt er forskjeller på kontakta ved torpedoveggen på en 86mod 240 og en 90-92mod 240?

 

beck`s :drive2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veit du/noen om det er noen problemer forbundet med B230FT motor i en 86mod 240 med tanke på lednings nettet internt i bilen.Motor lednings nettet jeg har er ifra en 90 mod 240 med B230F motor.Om det evt er forskjeller på kontakta ved torpedoveggen på en 86mod 240 og en 90-92mod 240?

 

beck`s :drive2

 

Er ikke helt sikker på hvilken kontakt du snakker om, hvis det er den gråe på venstre siden er det bare de ledningene som går til instrumentene å de er like på alle 240.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt sikker på hvilken kontakt du snakker om, hvis det er den gråe på venstre siden er det bare de ledningene som går til instrumentene å de er like på alle 240.

 

Jeg tenker på kontakten som sitter på venstre siden av bremsekraft forsterkeren som er delingen mellom motor lednings nettet og resten som går inn i kupen.Lednings fargene og plasseringene er forskjellige fra 86mod nettet og 90 mod motor nettet.Bør jeg annskaffe hele lednings nettet fra 90mod?Dvs

det interne i bilen oxo?

 

beck`s :hvaskjera

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår