kleiven Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 En kamerat av meg sliter med noe fjusking ved ca 3000rpm. Når han drar på fra lavt turtall, å kommer til ca 3000 så fjusker den, men viss han holder den over 3000 hele tiden så går den bra. Hva kan være galt? Den gikk bra etter han prøvde en annen luftmassemåler, han kjøpte da en ny en, men fjuskingen kom tilbake Har prøvd å skiftet hjerne,tenningsmodul,skjekket bensin trykk. Den er til salgs nå, kjørt med i 2-3 timer. Har sikkert ikke fått med nok info her. men tar gjerne i mot tips. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 En kamerat av meg sliter med noe fjusking ved ca 3000rpm. Når han drar på fra lavt turtall, å kommer til ca 3000 så fjusker den, men viss han holder den over 3000 hele tiden så går den bra. Hva kan være galt? Den gikk bra etter han prøvde en annen luftmassemåler, han kjøpte da en ny en, men fjuskingen kom tilbakeHar prøvd å skiftet hjerne,tenningsmodul,skjekket bensin trykk. Den er til salgs nå, kjørt med i 2-3 timer. Har sikkert ikke fått med nok info her. men tar gjerne i mot tips. er turbo trykket justert opp??? Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 ca 0.8bar 3" hele veien og filter Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo_240_GLT Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 ca 0.8bar3" hele veien og filter hmm må vel ha chip for at de skal funke da Siter Volvo 242 Dl 81 mod Volvo 240 Gle 86 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 skru ned trykket til 0.2-0.4 så går den fint Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evolve Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 prøv å skru ned trykket til org! Siter "95 VW Golf III (grevlingbil) "84 Volvo 240 - B230FK + [X] "00 BMW 520 m-sport Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet August 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 går ok ved 0.5, men det som var rart var at den funka fælt når han prøvde den andre luftmassemåleren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 17, 2005 Rapporter Share Skrevet August 17, 2005 skaff chip så kan du kjøre på 0.8. grunnen til at den gikk reinere var vel muligens pga den var mindre(??) struper litt muligens, veit ikke. kanskje den lurer hjernen litt ellerno. men orginal FK kan ikke kjøre på noe serlig mer enn 0.5 før du må chippe Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lars_b Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 sjekk om tråden i LMM er hel, hvis den har røket har du et problem, en annen ting som kan skje er at luftfilter olje brenner seg fast i tråden og den gir feil utslag og ryker lettere. Siter Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kleiven Skrevet August 27, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 men da funka volvon fint, skrudde litt på hovedskruven så gikk dn bra :hammer cheers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet August 27, 2005 Rapporter Share Skrevet August 27, 2005 en FK / FT motor kan du kjøre med på 1.8 ( det turboen klarer ) uten chip.... ( gjort dette selv i mange måneder ) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet August 28, 2005 Rapporter Share Skrevet August 28, 2005 da regner du med atmosferisk trykk også ihvertfall.. det vil da si 0.8bars trykk. og at motoren har godt av det i lengden er vel så som så :P Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 da regner du med atmosferisk trykk også ihvertfall.. det vil da si 0.8bars trykk. og at motoren har godt av det i lengden er vel så som så :P Nei jeg regner ikke med det. målern viser 1.8 bar. ( eller , den gikk bare til 1.5 :P ) men målt et annet sted til 1.8. Ikke no atmosfære piss. Skal du regne med det så får vi slenge på 2.8 isteden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 hvordan turbo har du da? for orginal turboen klarer vel maks 1-1.1(2)og da bobler det i den Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krishell Skrevet September 3, 2005 Rapporter Share Skrevet September 3, 2005 orginal turboen klarer 1.7 ;) men hvis man disabler westgaten og kjører all eksos gjennom den og får skikkelig turtall så lader den 1.8 Men den holdt ikke mange måneder. 4-5 ellerno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.