Gå til innhold

Startmotor død?

Ranger emnet

Kakemnstr

Anbefalte innlegg

Ruller rundt i en 340 GL, 1.7l renaut (b17 2k) og har problemer med startmotoren.

dvs. den funker flott på kald motor, men streiker fullstendig på varm motor. Starteren går rundt, men motoren starter ikke. Begynner å bli lei av å tomgangkjøre bilen mens jeg er inne på butikken osv, hvis jeg ikke kan parkere i en nedoverbakke.

Ting jeg har gjort til liten nytte:

-Vasket, sjekket og målt alt av elektriske tilkoblinger med sammenheng med starteren

-Testet med 2 forskjellige batterier

-Vasket og sjekket fordelerlokket og børsten

Jakhelln bil (volvo fohandleren her i bodø) tar 2300 for ny starter, og det akter jeg ikke å betale. Høggern har bare 300-modeller med 1.4l og 2.0l, og ikke en eneste renault.

Bilen har rulla 222000km. Har ikke vært av med toppen enda, litt engstelig for å rote oppi der.

Noen som har tips hvordan jeg kan løse problemet, eller er ny starter eneste utvei? Kan det ha noe med at jeg kjører med jalla-olje fra coop-obs til 80kr per 4 liter?

takk for svar.

-1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå)

-1987 Volvo 245 (hærjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen 400-modeller på høggern heller, så det hjelper lite. Har ikke vært innom mekonomen og spurt, men på nett ser det ikke ut som dem har ny starter. Uansett er budskjettet stramt, så hvis problemet ikke går ann og ordne blir det nok ny fra høggern.

Innslaget? noen med peiling som kan forklare meg hvordan jeg sjekker dette? å hyre en mekaniker/elektroniker er uaktuelt ettersom jeg er fast bestemt på å ordne problemet selv (veldig enkel bil å mekke på), og økonomien når ikke lengre enn at jeg allerede har begynt å spare penger til årsavgift og eu-kontroll.

synes det er rart at problemet kun oppstår på varm motor, men må da finnes en logisk forklaring på dette? uansett, blir takknemlig hvis noen forklarer meg hvordan jeg sjekker innslaget.

takk for svar

-1987 Volvo 340 (skrapet, angrer nå)

-1987 Volvo 245 (hærjebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider