jk^ Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hoppsann! Jeg er i gang med å kjøpe meg en 95`mod civic 4d sedan. Så det jeg lurer på er hva er forskjellen på bokstavene i modellnavnet? :) Jeg har sett på DXi, LSi og VEi ;) Som dere sikkert allerede har forstått er jeg ganske ny i honda-gamet cheers Håper noen vil forklare meg litt :) fortell gjerne hva VTEC går ut på ! (for å si det sånn, jeg lurer mellom to biler her: en 1.5 DXi og en 1.5 VEi) begge bilene er gått under 150000 og er finfine.. dxien ligger 5000 under i pris, så jeg lurer på om de to bokstavene er verd disse penga? VEi`en står det VTEC på motoren på, så jeg tenkte "aha, der har du de 5000 :)" Men tenkte jeg skulle spørre noen som kan forklare litt... kommet til rette plassen eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mutta Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Hoppsann! Jeg er i gang med å kjøpe meg en 95`mod civic 4d sedan. Så det jeg lurer på er hva er forskjellen på bokstavene i modellnavnet? :) Jeg har sett på DXi, LSi og VEi ;) Som dere sikkert allerede har forstått er jeg ganske ny i honda-gamet cheers Håper noen vil forklare meg litt :) fortell gjerne hva VTEC går ut på ! (for å si det sånn, jeg lurer mellom to biler her: en 1.5 DXi og en 1.5 VEi) begge bilene er gått under 150000 og er finfine.. dxien ligger 5000 under i pris, så jeg lurer på om de to bokstavene er verd disse penga? VEi`en står det VTEC på motoren på, så jeg tenkte "aha, der har du de 5000 :)" Men tenkte jeg skulle spørre noen som kan forklare litt... kommet til rette plassen eller? Gå for VEi!!! Absolutt Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
leeny Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 kan ikke alt akkurat, men forskjellen på LSi og DXi er hvertfall utstyrsnivået.. Lsi har i motsetning til dxi el. vinduer, el. speil, som regel el.takluke (sett Lsi med og uten takluke :P ) VEi har vel 125 hk mens dxi og lsi har 90. VEi har ikke "ekte" vtec tror jeg, som VTi har, med 160 hk :) Siter '92 Honda Civic LSi x '86 VW Golf 2 CL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Montana Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Sohc VTEC: 125hk. VEI, ESI. Dohc VTEC: 160hk. VTI. (B16a2) Eller hva? Siter `00 Civic VTi Type S `96 Jeep Grand Cherokee Limited 5.2 V8 `77 Corolla Coupe Ke35 [x]`96 Civic VTI ek4,`91 Accord 2,2i,`87 Carina 1,6 DX,`84 Camry 1,8 DX, `81 Civic SL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 åh, kan dere ikke slutte å svare når dere ikke vet svaret? :hammer ;) VEi har d15z1 motor med 90hk. DXi har d15b7 (er ikke 100% sikker på siste tallet) som også har 90hk. DXi er den simpleste utgaven av sedanen, vanligvis med sparsomme mengder ekstrautstyr. VEi har samme utstyrsnivå som LSi (tror jeg, optional iaf) men har en litt annen motor som sagt. d15z1 har VTEC-E som stenger (evt "slumrer") 8 av 16 ventiler ved økonomisk kjøring. dette gjør VEi til den mest bensingjerrige civicen, men den var noe dyrere enn DXi som nybil. så mitt råd er: se litt på dine krav, behov og planer. hvis du skal ihelmodde bilen med motorswap osv er d ingen grunn til å betale 5k mer for en VEi. hvis du skal ha en driftsøkonomisk bil er VEi en fordel, men d er ikke sååååå mye som skiller. jeg ville først og fremst se hvilken av bilene som er i best teknisk og estetisk stand (rust og andre karosseriskader, slitasje i motor og drivverk, interiørslitasje, osv) og utstyrsnivå. hvis du skal selge bilen senere, teller det mer for ola hvermannsen som skal kjøpe bilen om den har takluke, el. vinduer lite rust og pen lakk enn en litt dyrere og marginalt mer driftsøkonomisk motor.. se for øvrig forum.club-honda.org og SØK før du spør samme spørsmål som alle andre;) Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Sohc VTEC: 125hk. VEI, ESI. Dohc VTEC: 160hk. VTI. (B16a2) Eller hva? SOHC VTEC i g5 civic finner du i ESi og RTSi. husker ikke motorkoden på RTSi, men tror den er 124hk, men denne modellen er uvesentlig. ESi har d16z6 og har 125hk med VTEC på innsuget, ikke på eksosen. DOHC VTEC finner man i VTi som du sier, som har b16a2 motor med VTEC både på innsug og eksos.. og ja, honda har mange flere både DOHS og SOHC VTEC motorer, men jeg snakker her om 92-95 civic... Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jk^ Skrevet August 22, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Takker for svar! (spes deg Slow Rider ) ;) jeg har nå prøvekjørt begge bilene, og kommet frem til at jeg vil ha DXi`en. Grunnen er den at bilen er i best estetisk stand. Det er mindre rust enn på den andre (så å si rustfri), og den gikk faktisk bedre...følte VEi`en var så "lang" på gira. Det er verken takluke erller el.vinduer/speil på noen av bilene, men DXien er best holødt ser det ut som, dessuten med full servicehistorie :) Jeg har ingen planer om motorswap eller den slags... bare litt småputling for å få et personlig preg på den og litt fin lyd ;) Skal snakke med folka, diskutere litt pris å sånn, og forhåpentligvis kjøpe bilen i morgen... Lykke til =) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 Takker for svar! (spes deg Slow Rider ) ;) jeg har nå prøvekjørt begge bilene, og kommet frem til at jeg vil ha DXi`en. Grunnen er den at bilen er i best estetisk stand. Det er mindre rust enn på den andre (så å si rustfri), og den gikk faktisk bedre...følte VEi`en var så "lang" på gira. Det er verken takluke erller el.vinduer/speil på noen av bilene, men DXien er best holødt ser det ut som, dessuten med full servicehistorie :) Jeg har ingen planer om motorswap eller den slags... bare litt småputling for å få et personlig preg på den og litt fin lyd ;) Skal snakke med folka, diskutere litt pris å sånn, og forhåpentligvis kjøpe bilen i morgen... Lykke til =) er riktig som du har oppdaga; VEi har ei mer langsteget kasse. tips til eksterørmod på sedanen din: 9x16" felger og 60/60 senking! ser grisebra ut! ønsker deg lykke til med ny bil da! må melde deg inn i club honda norge nå;) Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet August 22, 2005 Rapporter Share Skrevet August 22, 2005 DXi har d15b7 (er ikke 100% sikker på siste tallet) som også har 90hk. D15b7 er vel utgaven med multipoint injection og 101 hk, mens d15b2 er den som sitte i DXi.. Tror jeg da :) Ville for all del valgt DXi foran VEi om du ikke har planer om å swappe, den girkassa på VEi'en dreper mye kjøreglede, har en sånn selv, og den er på vei ut snart... Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Prebo Skrevet August 24, 2005 Rapporter Share Skrevet August 24, 2005 Er det bare hb som kommer som VEi? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sonny Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 mener å ha sett en sedan som er VEi Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SlowRider Skrevet August 25, 2005 Rapporter Share Skrevet August 25, 2005 mener å ha sett en sedan som er VEi da har du helt sikkert sett riktig. VEi ble levert som HB og sedan, ikke coupe. Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jk^ Skrevet September 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jaja, nå har jeg da endelig fått meg bil (om et par dager) skal hente min 95mod civic DXi på mandag el. tirsdag... Gleder meg =) men sånn til å begynne med, noen som har noen forslag til småstyling/tuning? her er et bilde (håper jeg) :P nope gir opp... slenger ut en link i steden HER Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MGR Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 får jo VEi i coupe i usa da. b16a2 el hva den heter med 160 vtec hester. Siter -BMW e30 320 tramp drifter posjekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ilDuce Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 Jaja, nå har jeg da endelig fått meg bil (om et par dager) skal hente min 95mod civic DXi på mandag el. tirsdag... Gleder meg =) men sånn til å begynne med, noen som har noen forslag til småstyling/tuning? her er et bilde (håper jeg) :P nope gir opp... slenger ut en link i steden HER Første jeg ville gjort er som SlowRider sier.. Å skifte felger og senke den... Det gjør utrolig mye på utseendet... Ellers er det jo bare å titte rundt på nettet etter deler.. Så finner du vel ut en del ting du kunne tenke deg etterhvert ;) Og meld deg inn på http://forum.club-honda.org/ Siter 1992 Mazda RX-7 rhd *Drifte/Banebil* 1998 Nissan 200sx S14a Sportline 1997 Honda Civic 1.5i VTEC-E - Solgt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg