Gå til innhold

Hva er foskjellen?


jk^

Anbefalte innlegg

får jo VEi i coupe i usa da. b16a2 el hva den heter med 160 vtec hester.

 

og igjen: er ikke nødvendig å svare når man ikke har et fnugg av minimal peil på hva dette er.

USA har ikke betegnelsene LSi, VEi, DXi, DX, ESi eller VTi, men LX, VX, Si, osv. denne generasjons civic hadde ikke b16a2 i USA heller, bortsett fra Del Sol som kom med b16a3 i 1993, og a3-en er jo lik a2-en. første civic coupe med b16a2 i USA kom i 1999 i Civic Si.

- 2002 Civic Type-R

- 1993 Civic VTi

- 1993 Civic DX

- 1991 Civic GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hatt en liten pause fra forumet nå, så har ikke vært og sjekket så mye.

Pappa og jeg skal kanskje kjøpe bil som vi kan mekke på,

og siden jeg er hardbarka Honda fan er en civic i øyet.

 

Men et lite spørsmål.

Hvordan vil dere si at en ESI duger?

Dette skal bil helstyla rånekasse med superturbo(Når pengene strømmer inn)=P

 

Hva tror dere jeg må ut med for en brukbar ESI?

Denne er vel på 125HK om jeg ikke tar feil?

 

 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha et seriøst trimprosjekt, så gå for en Vti med en gang...

Vti motoren er et mye bedre utgangspunkt enn Esi.

Finner mye informasjon om dette på Club-honda forumet. ;)

- '92 Honda civic vti

- '99 Honda Integra type R - (solgt)

- '92 Honda civic vti (solgt) -

- '93 Honda crx del sol vti (solgt) -

- '95 Honda Accord 2.0i (solgt) -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vti koster jo mer enn esi da =P

 

Skulle ikke ta noe så dyrt, er vel mest styling dette går ut på.

Motor er i andre rekke, så da vil jeg si at en 125HK duger bra.

 

Sykt lyst på en -94 coupe da =P

Så om dere ikke har noe store "downsides" med esi'en så blir det sikkert den...

Skal du ha coupe så kan du glemme VTi ;) De ble bare produsert som HB og 4dr. Men som sagt, VTi motor er myyyyye bedre utgangspunkt for videre trimming ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur det kittet her skal være et ganske ok kit til turbo på d-serie... Det er kun selve turbo-kittet i den pakken, da slipper du å betale for sånn halveis jalla fuel management (kom ikke på norske ordet i farta :p ) som ofte følger med... Da må du jo selvsagt kjøpe et skikkelig fuel management i tillegg da :)

93' Civic HB trykkoker

78' Ascona B (parkert, foreløpig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår