SlowRider Skrevet September 2, 2005 Rapporter Share Skrevet September 2, 2005 får jo VEi i coupe i usa da. b16a2 el hva den heter med 160 vtec hester. og igjen: er ikke nødvendig å svare når man ikke har et fnugg av minimal peil på hva dette er. USA har ikke betegnelsene LSi, VEi, DXi, DX, ESi eller VTi, men LX, VX, Si, osv. denne generasjons civic hadde ikke b16a2 i USA heller, bortsett fra Del Sol som kom med b16a3 i 1993, og a3-en er jo lik a2-en. første civic coupe med b16a2 i USA kom i 1999 i Civic Si. Siter - 2002 Civic Type-R - 1993 Civic VTi - 1993 Civic DX - 1991 Civic GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skullkid Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Hatt en liten pause fra forumet nå, så har ikke vært og sjekket så mye. Pappa og jeg skal kanskje kjøpe bil som vi kan mekke på, og siden jeg er hardbarka Honda fan er en civic i øyet. Men et lite spørsmål. Hvordan vil dere si at en ESI duger? Dette skal bil helstyla rånekasse med superturbo(Når pengene strømmer inn)=P Hva tror dere jeg må ut med for en brukbar ESI? Denne er vel på 125HK om jeg ikke tar feil? Takk :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zeta Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Skal du ha et seriøst trimprosjekt, så gå for en Vti med en gang... Vti motoren er et mye bedre utgangspunkt enn Esi. Finner mye informasjon om dette på Club-honda forumet. ;) Siter - '92 Honda civic vti - '99 Honda Integra type R - (solgt) - '92 Honda civic vti (solgt) - - '93 Honda crx del sol vti (solgt) - - '95 Honda Accord 2.0i (solgt) - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skullkid Skrevet September 29, 2005 Rapporter Share Skrevet September 29, 2005 Vti koster jo mer enn esi da =P Skulle ikke ta noe så dyrt, er vel mest styling dette går ut på. Motor er i andre rekke, så da vil jeg si at en 125HK duger bra. Sykt lyst på en -94 coupe da =P Så om dere ikke har noe store "downsides" med esi'en så blir det sikkert den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JHS Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Vti koster jo mer enn esi da =P Skulle ikke ta noe så dyrt, er vel mest styling dette går ut på. Motor er i andre rekke, så da vil jeg si at en 125HK duger bra. Sykt lyst på en -94 coupe da =P Så om dere ikke har noe store "downsides" med esi'en så blir det sikkert den... Skal du ha coupe så kan du glemme VTi ;) De ble bare produsert som HB og 4dr. Men som sagt, VTi motor er myyyyye bedre utgangspunkt for videre trimming ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skullkid Skrevet September 30, 2005 Rapporter Share Skrevet September 30, 2005 Sa bare at jeg hadde lyst på Coupe =P Får se hva det blir. Siden motor er det omtrent siste jeg skal gjøre noe med er egentlig det uvesentlig siden jeg bare kan kjøpe ny motor da....får se hva tiden byr. Ca pris for en god turbo? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m0nster Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Trur det kittet her skal være et ganske ok kit til turbo på d-serie... Det er kun selve turbo-kittet i den pakken, da slipper du å betale for sånn halveis jalla fuel management (kom ikke på norske ordet i farta :p ) som ofte følger med... Da må du jo selvsagt kjøpe et skikkelig fuel management i tillegg da :) Siter 93' Civic HB trykkoker 78' Ascona B (parkert, foreløpig) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skullkid Skrevet Oktober 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 1, 2005 Oooooh herlich :P Men får se på hvilken bil det blir. Civic er kos da <3 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.