Gå til innhold

Hvilken skala på RC nitro?

Ranger emnet

TommyO

Anbefalte innlegg

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg en RC nitro bil, men er usikker på hvilken skala jeg bør velge. Hvilken skala er det mest tuning/felger/mods til ? 1:10 - 1:6 eller 1:5 ?

Er mest sugen på en 1:5 og holde på med drifting.

Om noen har peiling, så hadde jeg satt pris på tips.

hvis du skal ha noe som holder,og slippe å skru på,så kjøp fg.

disse ryker skjelden,går jævlig bra,slipper å kjøpe dyr nitro.

jeg har hatt ca 10 nitro biler,og det er ikke annet en å skru og justere hele tiden.

men på fg,så er det bare å dra i snora og kjøre,og disse bilene er mye lettere å justere også,da det sitter zenoa motorsagmotorer i dem,man kjører ca 45 min på en tank.

og man kjører seg skjelden fast,det skal litt mere en lit stein og gras for at disse setter seg fast.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
fg er vel ikke den perfekte driftebilen med 26ccm 3,9hk og toppfart på 110-120 ærlige km.. den går så sinnsykt atte det ikke er muligt og kontrolere den :D den går på blyfri 98 med 4% olje

110-120 går den nok ikke,da er det gjort mye med den.

en helt original fg,gjør ca 80-90kmt,jeg brukte motorsag bensin jeg på min,for den er ferdig blandet.

98 vw golf 4 gti

Member of VW Audi Club Norwegen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men FG blir ihvertfall IKKE billig å style. Det er endel billigere å style 1:10 med alu parts å sånn da. Men jeg er enig med at FG er MYE enklere å sette igang, istedenfor å drive å justere å sheit. Hatt noen sånne biler nå. Har en bil på hylla som er ny ujten motor. Gleder meg til å sette den igang. Må bare selge bort den andre el-bilen. Den er SINNSVAK til å gå på el drift.

mvh Nikko

Lenke til kommentar
Del på andre sider