Gå til innhold

hva skal til for å få godkjent turbo?

Ranger emnet


e321

Anbefalte innlegg

Hva skal til for å få godkjent turbo?

Motoren er en 2.0l 122hk org. og turboen blir vel kjørt på 0,4-0,5bar eller noe sånn.... ?

 

Hva sier biltilsynet om det tror dere? skal høre med de før jeg bygger, men ville høre her først hva dere mener og tror :)

 

hiv dere på knappetavla og svar hellothere

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk med de først, få klarsignal, koble og monter turbo, kjør og få godkjent...

 

er godt mulig du må få tak i en type som har gjort dette før slik de ser det er fullt mulig å godkjenne det,at det har vert godkjent før.

og det gjør bare alt mye lettere..

 

ellers kan du ikke trimme så mange % før bremser må oppgraderes..da er det bremser fra en bil som har like mange hk som du har trimmet til..

trimmer du til 200hk må du minimum ha bremser fra en bil (med samma karrosseri) som orginalt har 200hk..

finnes det ikke biler med ditt karrosseri som har feks 2000hk må du kjøpe bremser som er godkjent for 200hk...minmum..så da kjøper man det største pengene kan kjøpe.

 

skal ikke vere noe problem å få 180hk av en 2L om det gjøres noe rett ;)

jeg skal jo få ut 210~220hk ut av en gammel 318i, en motor som er vel omtrent den samma som din.

og jeg har tatt bremser fra en 325i som er største motor/modell av E30..

E30 M3 kommer faktisk ikke under denne grensa/regel..sier de..

 

trykket du kan ha kommer an på kompresjonen motoren har orginalt.. har du ikke tenkt å åpne motor så må det kalkuleres..vil tro 0.4 er greit på en motor med 9.5:1

er motoren litt slitt vil det ikke bli særlig å putte turbo på..

 

mvh, stig

1986 bmw 318i

1987 Ford Escort xr3i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, og takk for svar ;)

 

Jeg tror nok det blir 0,4 bar... har ikke tenkt å få så mye hester ut av motoren, mest for å prøve og se om jeg får det til å fungere.

Er bremser, ja....

 

Hvordan er det med foringer og sånt? og må jeg bytte calipere å alt, eller holder det med skiver å klosser? (altså skiver som går i org. calipere)

signatur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit at dette blir litt OT, men ikke så mye alikevel.. er det noen her som har en god forklaring til hvorfor en må bygge bremser når en tilfører mer effekt i motoren..? (hehe dust! tenker sikkert dere nå eller hva?)

 

MEN, hvorfor har du bremser? jo for å stoppe bilen i fart, eller stoppe en bevegelig masse som det heter. men så lenge du ikke gjør noe i drivlinjen som går ut over orginal utveksling samt peller på turtallsperra, vil du jo aldri fø høyere fart! riktig nok så går kansje ikke en sliten 1,poff like godt som den en gnag gjorde, men da den var ny, var jo bremsene gode nok!?

 

greit nok du får jo et heeelt annet dreiemoment, og en KRAFT i motoren, men bevegelses energin i bilen blir jo ikke forrandra?? så spør du meg burde i såfall ramme, karrosseri, og drivlinjen oppgraderes/forsterkes, istedenfor at BT setter krav til bremsebygging..

 

 

er spendt å høre hva dere der ute har å si til dette, og om det i det hele tatt er noen som forstår mitt synspunkt på detta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår