Gå til innhold

Jeg har handla s60r bremser!!!!! *bilder*

Ranger emnet

Skrotnisse

Anbefalte innlegg

Han har fått teoretisk godkjenning, men han har ikke vist bil enda.

Når han har fått godkjent bil med slikt sett, skal han begynne å selge "pakker" med r bremser, godkjente til 240 (komplett).

Skal han selge "pakker" så må de adapterne være TUV godkjente ihvertfall... Holder ikke bare at et biltilsyn har godkjent dette....

Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986

Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr

Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 84
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 1 month later...

S60R skivene har for lite offset til at det f.eks går å montere de fleste felger med dyp kant på. Derfor bruker de fleste andre skiver som f.eks BMW.

Ang. bremserør, så går det å borre opp på motsatt side av det orginale hullet, der det er en tilsvarende flate uten hull. Blir dog ikke som full tokrets da men....

Broderen har gjort dette på sin 242, der er det også S60R bremser bak....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer... Men hvor mye forskjell er det i offset da?

Åssen felger bruker han med de bremsene?

Tenker å bruke Comp 7,5x17, de tillater endel....

Knett:

Må lage adapter mellom calipper og fjørbein og ballensere bremser bak hvis du ikke skal ha S60R både fram og bak da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S60R skivene har for lite offset til at det f.eks går å montere de fleste felger med dyp kant på. Derfor bruker de fleste andre skiver som f.eks BMW.

Ang. bremserør, så går det å borre opp på motsatt side av det orginale hullet, der det er en tilsvarende flate uten hull. Blir dog ikke som full tokrets da men....

Broderen har gjort dette på sin 242, der er det også S60R bremser bak....

Stemmer, men hva gjør han da med brekket a? Er vel ikke bolt on det?? Åssen er ballansen mellom bak og fram der da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal han selge "pakker" så må de adapterne være TUV godkjente ihvertfall... Holder ikke bare at et biltilsyn har godkjent dette....

står ingenting om krav til tuv under dokumentasjon i lovverket.

men derimot om de ikke vil godkjenne det kan de kreve dokumentasjon av uavhengig laboratoriun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om man har tüv godkjenning, er det ikke noen regel som sier at BT må godkjenne det.. de kan kreve andre typer tester..

før måtte de godkjenne alt som var tüv, men det er det slutt på.

driver å undersøker litt om å få godkjent adaptere selv om dagen..

det man kommer langt med er spec. på type matriale i brakettene..

tror ikke jeg gidder å søke om s60r bremser, hiver det på og drar på BT, sier de noe på det, får jeg montere orginalt ved neste visning..

får se, driver å pønsker ut en søknad om dagen,men må få innhenta mer spec. på aluminiumen i brakettene.. happyhappy så får jeg se om jeg hiver inn en søknad på det..

* Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++

* Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil

X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++

Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider