Cchris Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Det hele begynnte da en vannslange sprakk. Greit nok, tenkte jeg og fikk bytta ut det til et nytt. Men nå har motortempen gått opp 5-10 grader ved tomgang og 15-20 grader ved kjøring. Tenker da på oljetemperaturen. Den stiger veldig fort hvis jeg kjører litt aktivt, men synker ikke så mye hvis jeg lar den "hvile". Hva kan være feil? Har bytta olje, uten at det hjalp. Samme med termostat. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Okki Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Kan det bare vært at det er varmere i lufta? kan også være litt lite olje eller vann på motoren Siter -89' Golf Gti 16v Tråden om bilen: Golf-tråd nr. 1002 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Ny info: Jeg hadde problemer med mye luft i vannsystemet. Når jeg klemmer på vannslangene så høres det ut som det kan være lite vann i de. Men det går ikke an å fylle mer vann. Jeg snurra også på vannpumpehjulet, og da kom det en ulyd. Så jeg lurer litt på om det er vannpumpa som er problemet nå. At den ikke klarer å pumpe vannet rundt. Noen som kan bekrefte min teori? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Det hele begynnte da en vannslange sprakk. Greit nok, tenkte jeg og fikk bytta ut det til et nytt. Men nå har motortempen gått opp 5-10 grader ved tomgang og 15-20 grader ved kjøring. Tenker da på oljetemperaturen. Den stiger veldig fort hvis jeg kjører litt aktivt, men synker ikke så mye hvis jeg lar den "hvile". Hva kan være feil? Har bytta olje, uten at det hjalp. Samme med termostat. olje og vanntemp er ganske likt. kan og vera luft i systemet. kva slange blei øydelagt?? kan og vera at det er dårleg kontakt på temp følaren. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 olje og vanntemp er ganske likt. kan og vera luft i systemet.kva slange blei øydelagt?? kan og vera at det er dårleg kontakt på temp følaren. En slange som går fra siden av motoren (sett forfra) og inn til varmeapperatet. Som jeg skreiv lenger opp, det er mye luft i systemet og misstenker vannpumpa for å være syndebukken. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Har det samme problemet med min bil.. Det går greit å kjøre vanlig, men hvis jeg "presser" den, så går den seg veldig lett på kok.. Når den koker så ser det ikke ut for at vifta starter, åsså kjennes det ut som om det er luft i slangen til radiatoren... :hvaskjera Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jettamaster Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 En slange som går fra siden av motoren (sett forfra) og inn til varmeapperatet. Som jeg skreiv lenger opp, det er mye luft i systemet og misstenker vannpumpa for å være syndebukken. eg såg da no:) når motoren går så åpner du ekspansjonstanken og ser om da det kommer vatn ut fra den slangen som kommer fra radiatoren. viss det kommer så virker vertfall pumpa. kan og sjekke om det kommer varmluft inne i kupen. blir lufta varmare så er da vertfall sirkulasjon i systemet. Siter -vw golf v 1,9 tdi (tddi) -vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v -vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip) -vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip) ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stigkri Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 Når det er varmt ute ligger olje.tempen på ca 105-110 grader... Når det er kaldt ligger den på ca 90.. på penkjøring da....:/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 18, 2005 Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 ligger på rundt 90c på tomgang jeg. og rundt 40 til 60c under kjøring! ikke ille i det heletatt gitt :) Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 eg såg da no:)når motoren går så åpner du ekspansjonstanken og ser om da det kommer vatn ut fra den slangen som kommer fra radiatoren. viss det kommer så virker vertfall pumpa. kan og sjekke om det kommer varmluft inne i kupen. blir lufta varmare så er da vertfall sirkulasjon i systemet. Hmm... Når du sier det så har det faktisk aldri kommet noe vann ut fra den slangen. Men jeg har aldri hatt problemer med dette tidligere. Og den ulyden har alltid vært der på tomgang så lenge jeg har hatt bilen. Varm luft fungerer. Uansett så tar jeg og prøver en annen vannpumpe imorgen, da jeg har en fra en delemotor. Kommer med tilbakemelding i morgen. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 18, 2005 ligger på rundt 90c på tomgang jeg. og rundt 40 til 60c under kjøring! ikke ille i det heletatt gitt :) Min temperatur lå på rundt 90c ved normal kjøring før. Nå kan den gjerne stige til 105-115 grader. Syns det er litt varmt ja. :fire: Kjører minimalt for å si det sånn. Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krazy3en Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 ligger på rundt 90c på tomgang jeg. og rundt 40 til 60c under kjøring! ikke ille i det heletatt gitt :) Har du oljekjøler på? Synes det var mistenkelig lavt. Er ikke unormalt at oljen kommer over 100 grader ved hard kjøring. Det ideelle er mellom 80 og 115 grader når motorvannet ligger på sin driftstemp. Siter Rallye G60 Soon to be 16vT Rallye --> .:R32. Prosjekt. Golf 2 VR6. Prosjekt. Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid. Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Har du oljekjøler på?Synes det var mistenkelig lavt. Er ikke unormalt at oljen kommer over 100 grader ved hard kjøring. Det ideelle er mellom 80 og 115 grader når motorvannet ligger på sin driftstemp. har meg bekjent ingen oljekjøler nei kjølevann har "normal" driftstemp men olje ligger lavt, er veldig god kjøling på motor når jeg kjører Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cchris Skrevet August 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 Har nå bytta vannpumpa. Men fortsatt så er problemet der. Sliter med å få lufta systemet. Klemmer på vannslangene, men fortsatt så er det mye luft i de. Er det virkelig så vanskelig å lufte systemet på en golf? Det blir mye trykk i slangene også. Og hvis jeg prøver å lette trykket på en av slangene, så kommer det glovarm damp ut. Ikke unormalt at oljen kommer opp i hundre grader ved hard kjøring nei, men når den ligger på 110 ved normal kjøring, så må det jo være noe feil. Altså i mitt tilfelle at det ikke er vann alle steder som kjøler. Har noen tips når det gjelder lufting? Siter Tråden om bilen min: Golf GTI G60 VW AUDI CLUB NORWEGEN Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Housey Skrevet August 19, 2005 Rapporter Share Skrevet August 19, 2005 golf selvlufter vannsystemet det skal være med å helle på vann, starte la motoren gå litt og helle etter vann til det er nok Siter Golf II 16vT Syncro Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.